Onzinproducten

02-09-2015 18:05 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was ik in een kousenwinkel om panty's te kopen en ik besprak met de verkoopster dat ik zo snel ladders in m'n panty's krijg (ondanks dat ik m'n handen nat maak voor het aantrekken).

Zij raadde me aan om 'pantyhandschoenen' (dunne, stoffen handschoentjes) te dragen bij het aantrekken. Had er nog nooit van gehoord, maar heb me laten overhalen ze aan te schaffen. Vanmorgen geprobeerd, maar wat zijn die dingen onhandig! Geen succes dus.

Ook in de categorie 'onzinproducten', maar dan wél handig: m'n aardbei-ontkroner. Wat een topding! Werkt veel makkelijker en sneller dan met een mesje.

Wat voor (op het eerste gezicht) onzinnige producten hebben jullie wel eens aangeschaft? En was het inderdaad zonde van het geld of bleek het superpraktisch in gebruik?
Een ananas snijder, hij werkt wel goed maar je gooit de helft van je ananas weg. Dat is dan ook weer zonde dus snijden we hem maar weer gewoon met een mes.
Zo'n kam om uien te snijden. Bij de standwerker op de markt werkte hij perfect.

Bij mij thuis helaas niet, ik kan er niet mee omgaan dus weg ermee.
Mijn uien/groentenhakker van de Lidl. Dat domme ding hakt heel onregelmatig en staat in de kast te staan. Gelukkig kostte het maar 5 euro.
Keep on, keep keepin' on....
Laatst gezien bij de Appie. Een avocadosnijder... Sowieso heb ik een hekel aan al die speciale dingen voor verschillende soorten groente en fruit zoals eierkoker, pizzames, etcetera etcetera.
Tablet, inderdaad. Ik heb tussen laptop en telefoon echt niks anders nodig, blijkt. Verder kan ik me niks bedenken, eigenlijk..
quote:Hortence schreef op 02 september 2015 @ 18:59:

Met stip de robot-stofzuiger!Zelf ben ik niet van de stofzuiger (heb er geen, gebruik bezem en stoffer-en-blik), maar zo'n robot lijkt me op zich wel wat. Werkt niet?
Een afgiet-halve cirkel. Je moet hem tegen de pan aan duwen bij het afgieten. Dat weekt voor geen meter, dus ik kieper mijn pan gewoon om in een klein vergiet.

Niet echt een miskoop trouwens, dat afgietdi g, was iets van een euro bij de action
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik wou ananas snijder noemen!! Maar is al genoemd, ikzelf vind het echt de perfecte uitvinding!!

Grappig topic, zal eens nadenken over andere producten
quote:handigmetgeld schreef op 02 september 2015 @ 18:19:

Een pizzasnijder is juist fantastisch!

Onzin vind ik pannenkoekenmix. Dat is gewoon bloem en een beetje zout! Je moet zelf nog melk en eieren toevoegen. Ik heb echt nooit begrepen waarom mensen dat kopen, je koopt 2 kilo bloem voor de prijs van zo'n pak van 500 gram.Erger nog vind ik die soort van plastic flessen/bekers met pannenkoekenmix erin (of misschien bedoel je die ook). Fles is half leeg zodat je er water/melk/ei bij kunt doen. Zorgt voor een berg plastic afval. Doodzonde.
Wat een leuk topic.

Pizzasnijder kregen wij laatst (mensen hadden m dubbel), fijn juist, blijft alle vulling (topping?) tenminste liggen.

Heb van mijn schoonmoeder wel eens een ananassnijder gekregen, die is later naar de kringloop gegaan.

Ik koop zo min mogelijk van die dingen en probeer kritisch na te denken of het ècht zoveel makkelijker zal zijn.

Ik snap het nut van een kiwimesje niet.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Pannenkoekenmix vind ik ook belachelijk. Van die mix in een fles heb ik me wel eens schuldig aan gemaakt, mee op vakantie, wat blijf je anders met je kilo bloem. Maar een hoop afval idd.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
http://www.myhappykitchen ... jes-en-zakjes-uit-de.html
quote:Velma schreef op 02 september 2015 @ 19:01:

Met stip op 1, de wimperkrultang, geen verschil te zien van voor of na.Oh ik ben echt dol op die van mij. Zonder maakt bij mij echt wel verschil, gebruik dat ding dagelijks!
Ik was laatst bij de action en toen zag ik hondenbrokken saus vind het zo ontzettende onzin.ter plekke besloten dat ons honden beest door het leven gaat zonder honden brokken saus en een dunschiller zal vast aan mij liggen maar ik kan er echt niet mee omgaan wat een onding.Dus gebruik altijd een mesje .
Ik heb een paar jaar geleden op de huishoudbeurs van die pads gekocht met een soort schuurpapier waarmee je je benen kunt ontharen. Werkt voor geen meter. Je moet 20x over één plekje gaan voor het haar een beetje weg is. En dan ook nog maar de helft.
Alle snijhulpjes zijn overbodig als je eenmaal een goed stel messen hebt. Uiensnijder, onding. Fritessnijder, bleven de aardappels in hangen. Mangosnijder, eiersnijder, allemaal overbodig sinds ik heb geinvesteerd in een setje Global messen. Wel fijn: een mandoline en goede raspen.

Verder vind ik veel supermarktprodukten onzinnig. Wie verzint er nu siroop die je in een miniflesje meeneemt, om het vervolgens in een flesje water te gieten onderweg??.
oh briljant topic!

die pannekoekmix , dat snap ik ook niet! Bloem melk en eieren...hoe simpel. Maar zo'n kant en klare fles waar je alleen melk in doet, die gebruik ik wel als er gegourmet wordt, dan heb je maar een klein beetje nodig.

Een patatsnijder heb ik ooit gekocht ......1 keer gebruikt, heeft 3 jaar liggen verstoffen en toen weggedaan ......ik vond mijn zelfgemaakte patat lang niet zo lekker als die kant-en-klare diepvriesfrietjes, en wat een werk..

Ik weet nog dat de tablet werd aangekondigd...daar hebben we hier thuis hartelijk om gelachen...wie koopt er nu zo'n veel te groot ding zónder toetsenbord eraan, en je kan er niet eens mee bellen, dan gebruik je toch een telefoon.

Ik voorspelde een giga-flop...

( inmiddels hebben wij die dingen ook natuurlijk )
quote:mienbillekesjeuken schreef op 02 september 2015 @ 19:58:

Verder vind ik veel supermarktprodukten onzinnig. Wie verzint er nu siroop die je in een miniflesje meeneemt, om het vervolgens in een flesje water te gieten onderweg??.

nou, dan kun je onderweg je waterflesje bijvullen ergens en dan meteen siroop erbij doen.

(maar ik vind het ook onzin. Ik neem water mee om de dorst te lessen, van siroop krijg ik alleen maar meer dorst.)
die mini flesjes siroop vind ik ideaal. Ik heb ze in de auto liggen voor mijn kinderen. Hoef ik alleen maar een fles ergens te vullen met water en beetje siroop erbij.

Eiersnijder ook handig.

Robotstofzuiger niet handig. Ik heb er 1 maar gebruik m zelden. Dat ding stopt bij elk hobbeltje of blijft vast zitten onder de bank. Ipv dat ding 30 x te verplaatsen ben ik sneller als ik zelf even stofzuig. Tablet gebruik ik ook nooit.
quote:LoiseauCoureur schreef op 02 september 2015 @ 19:56:

Ik heb een paar jaar geleden op de huishoudbeurs van die pads gekocht met een soort schuurpapier waarmee je je benen kunt ontharen. Werkt voor geen meter. Je moet 20x over één plekje gaan voor het haar een beetje weg is. En dan ook nog maar de helft.Ja, ik heb ze ook! En dezelfde ervaring. Wat een rommel, had beter fijn schuurpapier bij de bouwmarkt kunnen kopen, ha, ha
Ik zeg tegen de kinderen 'hier heb je water', als ze zeggen dat ze dorst hebben. Als ze dat niet willen, hebben ze blijkbaar ook geen dorst.
quote:Starshine schreef op 02 september 2015 @ 19:31:

http://www.myhappykitchen ... jes-en-zakjes-uit-de.htmlVoorgepelde bananen?
ik heb deze, werkt fantastisch:

[img]http://promoworld.nl/media/catalog/prod ... 0000_2.jpg[/img]

en de ei variant:

[img]http://static.voordeelmuis.nl/img/jpg/1591/1591996.jpg[/img]

allebei erg handig bij het maken van salades. Ik gebruik ze zeker 5 keer per week: meteen daarna in bak met water, dan koekt het niet aan, dus makkelijk af te wassen.
ja bizar hè. Was wel in het buitenland en het was ook gauw weer uit de handel, maar welk marketinggenie bedenkt zoiets?
oh ik mag nog geen plaatjes plakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven