Opknapwoning
vrijdag 9 augustus 2019 om 19:57
Hi,
Momenteel zitten wij in een 'moeilijke situatie'. Wij hebben een woning en deze gaan wij wsl met nogal wat winst verkopen. Hij staat al verkoopklaar zodat de woning meteen in de verkoop kan op het moment dat wij een andere woning hebben.
De huizenprijzen vliegen echt de pan uit. Alles is absurd duur...
Wij zijn vandaag naar de hypotheekadviseur geweest om mogelijke opties te bespreken: nieuwbouw of een opknaphuis.
Aangezien de prijzen voor een bestaande instapklare woning erg hoog zijn en ook zeer gewild.
Wij neigen naar een opknapwoning, je hebt hem dan uiteindelijk helemaal naar wens. Wij kennen mensen die in de bouw werken, waaronder mijn stiefvader (heeft een eigen bedrijf) . Echter geeft hij aan dat dit niets voor ons is, gezien ik nog studeer (ga nu het afstudeerjaar in). Dit betekent dat ik weinig tot niet mee kan helpen klussenk(we hebben een kindje en werken beiden, ik studeer ernaast nog) . Stiefvader geeft aan dat normaliter elk vrije uurtje in helpen met klussen gaat zitten.
Hebben er mensen ervaring met een huis opknappen? Hoe was dit? Ik ben benieuwd hoe die ervaring was.
Dit moet er gebeuren: beneden de vloer, beneden stuken, nieuwe keuken, boven nieuwe badkamer, beneden is ook een badkamer maar dit wordt een speelkamer dan, haard er uit slopen en schilderen.
Dan ben je ver klaar. Boven is alles, buiten de badkamer, in orde en netjes. Het is geen stripwoning, alles is netjes maar niet onze smaak (gedateerd).
Toevoeging: wij gaan pas in het huis als het ver klaar is dus niet in de troep zitten. Tot die tijd blijven we hier ivm de kleine. Dus paar maanden overlapping
Momenteel zitten wij in een 'moeilijke situatie'. Wij hebben een woning en deze gaan wij wsl met nogal wat winst verkopen. Hij staat al verkoopklaar zodat de woning meteen in de verkoop kan op het moment dat wij een andere woning hebben.
De huizenprijzen vliegen echt de pan uit. Alles is absurd duur...
Wij zijn vandaag naar de hypotheekadviseur geweest om mogelijke opties te bespreken: nieuwbouw of een opknaphuis.
Aangezien de prijzen voor een bestaande instapklare woning erg hoog zijn en ook zeer gewild.
Wij neigen naar een opknapwoning, je hebt hem dan uiteindelijk helemaal naar wens. Wij kennen mensen die in de bouw werken, waaronder mijn stiefvader (heeft een eigen bedrijf) . Echter geeft hij aan dat dit niets voor ons is, gezien ik nog studeer (ga nu het afstudeerjaar in). Dit betekent dat ik weinig tot niet mee kan helpen klussenk(we hebben een kindje en werken beiden, ik studeer ernaast nog) . Stiefvader geeft aan dat normaliter elk vrije uurtje in helpen met klussen gaat zitten.
Hebben er mensen ervaring met een huis opknappen? Hoe was dit? Ik ben benieuwd hoe die ervaring was.
Dit moet er gebeuren: beneden de vloer, beneden stuken, nieuwe keuken, boven nieuwe badkamer, beneden is ook een badkamer maar dit wordt een speelkamer dan, haard er uit slopen en schilderen.
Dan ben je ver klaar. Boven is alles, buiten de badkamer, in orde en netjes. Het is geen stripwoning, alles is netjes maar niet onze smaak (gedateerd).
Toevoeging: wij gaan pas in het huis als het ver klaar is dus niet in de troep zitten. Tot die tijd blijven we hier ivm de kleine. Dus paar maanden overlapping
anoniem_381405 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 20:40
20.03% gewijzigd
zaterdag 10 augustus 2019 om 23:13
Heerlijk!MadameJean schreef: ↑10-08-2019 19:30Hier precies 2 jaar. Nu ze weten dat het leven zich achter de voordeur bevindt ipv achter de achterdeur heb ik m tuintje weer terug! Heerlijk!
zaterdag 10 augustus 2019 om 23:19
Heb zelf een goed geïsoleerd huis, en voor een gezin van vier waarvan twee pubers een lage energie rekening. Hoogrendements glas etc.Lady_Day schreef: ↑10-08-2019 22:10Mijn huis is energielabel D: enkel glas, nul isolatie, ik zie letterlijk aarde door de kieren van mijn vloer. Idioot hoge stookkosten. Offerte om het te laten isoleren was al 30K en dat voor een huis van 50m2.
Het is de 10e! Even kijken of ik nu dat geweldige penthouse kan kopen ipv dat flatje 3 hoog![]()
Hebben veel aan het huis gedaan en dat was een behoorlijk budget wat er aan is opgegaan, gedeeltelijk zelf en gedeeltelijk uitbesteed.
En weet dus uit ervaring dat € 30.000 qua budget niets is.
Straks nog even kijken of ik maandag wel moet gaan werken
zaterdag 10 augustus 2019 om 23:29
Roosje, je lijkt er op gebrand te zijn om een of andere ouwe klushut te kopen en volledig te moderniseren met een budget van 30K. Uiteraard moet je dat zelf weten maar er zijn velen in dit topic die heel goed weten waar ze het over hebben.
Ik snap niet waarom jij denkt dat een nieuwbouwwoning zoveel duurder gaat zijn. Dat gaat echt niet duurder uitpakken dan een jaren 70 woning de 21e eeuw in trekken en je hebt er gewoon een stuk minder gezeik van.
Of rakel een ton bij elkaar en laat een jaren 70 huis volledig opknappen naar jullie wens en ga er pas in als het klaar is zodat je niet met je kind(eren) in een bouwput hoeft te wonen.
Ik snap niet waarom jij denkt dat een nieuwbouwwoning zoveel duurder gaat zijn. Dat gaat echt niet duurder uitpakken dan een jaren 70 woning de 21e eeuw in trekken en je hebt er gewoon een stuk minder gezeik van.
Of rakel een ton bij elkaar en laat een jaren 70 huis volledig opknappen naar jullie wens en ga er pas in als het klaar is zodat je niet met je kind(eren) in een bouwput hoeft te wonen.
zaterdag 10 augustus 2019 om 23:29
Vrienden hebben dit gekocht
https://www.funda.nl/koop/hunsel/huis-4 ... straat-22/
Bedoel maar, droomhuis... Alles is mogelijk.. Alleen komt zulk huis niet vaak in de verkoop.
Bedoel maar, droomhuis... Alles is mogelijk.. Alleen komt zulk huis niet vaak in de verkoop.
zaterdag 10 augustus 2019 om 23:31
Volgens mij heb ik vanmiddag ook gezegd dat de opknappers afvallen. We zoeken verder naar een instapklaar huis, huis waar niet veel aan gedaam hoeft te worden of nieuwbouw.Lady_Day schreef: ↑10-08-2019 23:29Roosje, je lijkt er op gebrand te zijn om een of andere ouwe klushut te kopen en volledig te moderniseren met een budget van 30K. Uiteraard moet je dat zelf weten maar er zijn velen in dit topic die heel goed weten waar ze het over hebben.
Echter wil t niet zeggen dat een jaren 60 of 70 huis niks is. We zitten nu in een jaren 60 huis, het is dat het te klein is, maar verder is het super netjes en goed geisoleerd.
zaterdag 10 augustus 2019 om 23:36
Afgrijselijk. Maar als je daar van droomt zal je geduld moeten hebben, heel kort op de markt moeten zitten en een makelaar in de hand moeten nemen.Roosje247 schreef: ↑10-08-2019 23:29Vrienden hebben dit gekocht
zaterdag 10 augustus 2019 om 23:48
Levensgevaarlijk zo'n zwembad.Roosje247 schreef: ↑10-08-2019 23:29Vrienden hebben dit gekocht
Je hebt een kleintje en wil er meer, dan moet je zoiets niet in je achtertuin willen joh.
Geen mooi of sfeervol huis verder.
Die witte tegelvloeren, handig hoor voor een slagerij, wasserij of hotelkeuken, maar in een woonkamer?
zaterdag 10 augustus 2019 om 23:54
Daar zijn we vanochtend gaan kijken maar er moet meer aan gedaan worden dat we vanuit foto's dachten. Dan wordt de woning veel te duur en dat geld haal je er nooit meer uit.
zaterdag 10 augustus 2019 om 23:55
zaterdag 10 augustus 2019 om 23:56
Ik hoef ook niet persee een zwembad. Vind het alleen een mooi huis wat zij hebben gekocht. Ze gaan beneden de vloer met betonlook tegels leggen.
zaterdag 10 augustus 2019 om 23:59
Juist dit, zwembad en kleine kinderen is geen goede combinatie. Ik heb nu een zwembad, kinderen zijn 19 en 17.
zondag 11 augustus 2019 om 00:01
Stalen deuren met de juiste aankleding kan prima.
De rest vind ik lelijk en koud en levenloos en fantasieloos. De tuin net zo.
zondag 11 augustus 2019 om 00:01
zondag 11 augustus 2019 om 00:05
Vriendlief is helemaal into de tuinen. Die zou het liefst dagelijks tuinieren. Vandaar dat ie graag grote tuin zou willen.Christiana schreef: ↑11-08-2019 00:01Ga voor een nieuwbouw huis, in een groter dorp met voorzieningen. Dan heb je veel jonge kinderen in de buurt, makkelijk met spelen en alles nieuw in huis. Verkijk je niet op een grote tuin, die moet je nl. ook bijhouden kost tijd en geld. En dat met werk,studie en drie kinderen.
Er is nieuwbouw maar helaas nu wel in een dorp met weinig voorzieningen. Nu kan ik zelf in elk dorp hier wel wonen als het een mooi huis is.
Wonen in de nieuwbouw wijken dan alleen maar jongere stellen met kindjes?
zondag 11 augustus 2019 om 00:12
Vaak wel.
Leuk dus voor jouw kind(eren).
Je vriend lijkt het leuk, maar hij heeft geen ervaring met een grote tuin, en het is echt vreselijk veel werk.
Voor je kinderen hoeft het ook niet, die spelen zodra ze er oud genoeg voor zijn, veel liever op straat.
Daar komen ze de buurtkindjes tegen.
zondag 11 augustus 2019 om 00:18
Doorgaans wel is mijn ervaring in reeds twee nieuwbouwwijken.Roosje247 schreef: ↑11-08-2019 00:05Vriendlief is helemaal into de tuinen. Die zou het liefst dagelijks tuinieren. Vandaar dat ie graag grote tuin zou willen.
Er is nieuwbouw maar helaas nu wel in een dorp met weinig voorzieningen. Nu kan ik zelf in elk dorp hier wel wonen als het een mooi huis is.
Wonen in de nieuwbouw wijken dan alleen maar jongere stellen met kindjes?
Ik zou jullie zoektocht wat meer zuidelijker verleggen. Roermond is duur maar de omliggende dorpen (Linne, Posterholt) hebben vaak leuke huizen die al veel meer deze eeuw zijn ingetrokken met leuke tuinen. Of Echt. Meer voorzieningen en een shitload aan huizen gebouwd in de jaren ‘90 (en dat scheelt al aanzienlijk met klussen aangezien die al zijn uitgevoerd met dubbel glas, toilet boven, geen asbestdaken, enz.)
zondag 11 augustus 2019 om 00:47
Even de kinderen vergeten, oeps.Roosje247 schreef: ↑10-08-2019 16:47Ik denk dat het er wel is. Maar het komt maar incidenteel.
https://www.funda.nl/koop/baexem/huis-8 ... rstraat-2/
Dit bijv. ook. Alleen liever niet in dat dorp.
zondag 11 augustus 2019 om 01:02
zondag 11 augustus 2019 om 07:35
Dit dorp wel maar Baexel liever niet?Roosje247 schreef: ↑10-08-2019 23:29Vrienden hebben dit gekocht