Opknapwoning
vrijdag 9 augustus 2019 om 19:57
Hi,
Momenteel zitten wij in een 'moeilijke situatie'. Wij hebben een woning en deze gaan wij wsl met nogal wat winst verkopen. Hij staat al verkoopklaar zodat de woning meteen in de verkoop kan op het moment dat wij een andere woning hebben.
De huizenprijzen vliegen echt de pan uit. Alles is absurd duur...
Wij zijn vandaag naar de hypotheekadviseur geweest om mogelijke opties te bespreken: nieuwbouw of een opknaphuis.
Aangezien de prijzen voor een bestaande instapklare woning erg hoog zijn en ook zeer gewild.
Wij neigen naar een opknapwoning, je hebt hem dan uiteindelijk helemaal naar wens. Wij kennen mensen die in de bouw werken, waaronder mijn stiefvader (heeft een eigen bedrijf) . Echter geeft hij aan dat dit niets voor ons is, gezien ik nog studeer (ga nu het afstudeerjaar in). Dit betekent dat ik weinig tot niet mee kan helpen klussenk(we hebben een kindje en werken beiden, ik studeer ernaast nog) . Stiefvader geeft aan dat normaliter elk vrije uurtje in helpen met klussen gaat zitten.
Hebben er mensen ervaring met een huis opknappen? Hoe was dit? Ik ben benieuwd hoe die ervaring was.
Dit moet er gebeuren: beneden de vloer, beneden stuken, nieuwe keuken, boven nieuwe badkamer, beneden is ook een badkamer maar dit wordt een speelkamer dan, haard er uit slopen en schilderen.
Dan ben je ver klaar. Boven is alles, buiten de badkamer, in orde en netjes. Het is geen stripwoning, alles is netjes maar niet onze smaak (gedateerd).
Toevoeging: wij gaan pas in het huis als het ver klaar is dus niet in de troep zitten. Tot die tijd blijven we hier ivm de kleine. Dus paar maanden overlapping
Momenteel zitten wij in een 'moeilijke situatie'. Wij hebben een woning en deze gaan wij wsl met nogal wat winst verkopen. Hij staat al verkoopklaar zodat de woning meteen in de verkoop kan op het moment dat wij een andere woning hebben.
De huizenprijzen vliegen echt de pan uit. Alles is absurd duur...
Wij zijn vandaag naar de hypotheekadviseur geweest om mogelijke opties te bespreken: nieuwbouw of een opknaphuis.
Aangezien de prijzen voor een bestaande instapklare woning erg hoog zijn en ook zeer gewild.
Wij neigen naar een opknapwoning, je hebt hem dan uiteindelijk helemaal naar wens. Wij kennen mensen die in de bouw werken, waaronder mijn stiefvader (heeft een eigen bedrijf) . Echter geeft hij aan dat dit niets voor ons is, gezien ik nog studeer (ga nu het afstudeerjaar in). Dit betekent dat ik weinig tot niet mee kan helpen klussenk(we hebben een kindje en werken beiden, ik studeer ernaast nog) . Stiefvader geeft aan dat normaliter elk vrije uurtje in helpen met klussen gaat zitten.
Hebben er mensen ervaring met een huis opknappen? Hoe was dit? Ik ben benieuwd hoe die ervaring was.
Dit moet er gebeuren: beneden de vloer, beneden stuken, nieuwe keuken, boven nieuwe badkamer, beneden is ook een badkamer maar dit wordt een speelkamer dan, haard er uit slopen en schilderen.
Dan ben je ver klaar. Boven is alles, buiten de badkamer, in orde en netjes. Het is geen stripwoning, alles is netjes maar niet onze smaak (gedateerd).
Toevoeging: wij gaan pas in het huis als het ver klaar is dus niet in de troep zitten. Tot die tijd blijven we hier ivm de kleine. Dus paar maanden overlapping
anoniem_381405 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 20:40
20.03% gewijzigd
zaterdag 10 augustus 2019 om 00:52
Ik blijf hetzelfde werk doen, alleen is er in de zorg een hele heisa over hbo mbo dus daarom dat ik studeer.bethweeter schreef: ↑10-08-2019 00:50Maar ga je dan veel meer verdienen als je je opleiding hebt afgerond? Als dat zo is, kan je natuurlijk iets veel beters kopen. En een jaar langer in je huidige woning lijkt me nog te overzien
zaterdag 10 augustus 2019 om 01:00
Van hetzelfde geld als dat je dacht te hebben om die trieste toko op te knappen (waarvoor je ook dubbele woonlasten zou hebben plus direct geld uitgeven aan verbouwen dat je nog niet had totdat jouw huidige huis was overgedragen). Als je nu denkt: ‘Shit’ dan zou ik lekker blijven zitten waar je nu zit. Die nieuwbouw in Ell is die investering wel waard (als in: rendabel voor jullie op termijn), dat huis in Nederweert is dat absoluut niet. Is ook helemaal niets mis met doorsparen. Als jullie nu ‘klein’ wonen: de markt voor betaalbare kleine woningen is nog altijd groter dan een up to date eengezinswoning.Roosje247 schreef: ↑10-08-2019 00:47Pfff wat een gedoe.
Ik bedoelde het ook beetje algemeen. Stel dat mijn vriend en ik besluiten voor die nieuwbouw in Ell te gaan, die van 240k. Dat zou betekenen dat wij 14 maanden met 2 huizen zitten ofja 1 huis en 1 huis dat gebouwd wordt, dus zeg 10000 voor die 14 maanden aan dubbele 'hypotheek'.
Dan moet na oplevering keuken, vloer etc gedaan worden omdat huis kaal is dus dat kost ook nog geld.
Waarvam zouden we dan die 10000 + aanleg van keuken etc van betalen?
Kortom: ik zou kiezen voor zomin mogelijk gedoe en blijven zitten waar ik zat totdat één of beiden inderdaad serieus meer geld binnen haalt met een andere baan. Als ik kijk naar mijn kind: hij weet echt niet meer dat hij vijf jaar geleden in een veel kleinere tuin in een veel kleiner Intex zwembadje zat. Dat zijn kamertje meer een klein holletje was dan een kamer. En als die crisis langer had geduurd, dan had hij de zolder gekregen als kamer. Aan dat soort zaken is altijd wel een mouw te passen.
zaterdag 10 augustus 2019 om 05:57
Je kon dan een overbrugging nemen tot dat je de winst daadwerkelijk kreeg is ons verteld, geldt trouwen ook voor nieuwbouw. Maargoed, de makelaar, adviseur en wijzelf verwachten wel winst uit de huidige woning te halen. Dus daarmee rekent de adviseur (incl stukje spaargeld) , dat we daar evt nieuwbouw van kunnen betalen om dubbele last en/of aanleg van keuken etc te betalen, maar ik ben altijd de voorzichtigheid zelf, en ik denk dan altijd maar weer in doemscenario's; 'wat als we geen winst hebben?'.lemoos2 schreef: ↑10-08-2019 01:00Van hetzelfde geld als dat je dacht te hebben om die trieste toko op te knappen (waarvoor je ook dubbele woonlasten zou hebben plus direct geld uitgeven aan verbouwen dat je nog niet had totdat jouw huidige huis was overgedragen). Als je nu denkt: ‘Shit’ dan zou ik lekker blijven zitten waar je nu zit. Die nieuwbouw in Ell is die investering wel waard (als in: rendabel voor jullie op termijn), dat huis in Nederweert is dat absoluut niet. Is ook helemaal niets mis met doorsparen. Als jullie nu ‘klein’ wonen: de markt voor betaalbare kleine woningen is nog altijd groter dan een up to date eengezinswoning.
Kortom: ik zou kiezen voor zomin mogelijk gedoe en blijven zitten waar ik zat totdat één of beiden inderdaad serieus meer geld binnen haalt met een andere baan. Als ik kijk naar mijn kind: hij weet echt niet meer dat hij vijf jaar geleden in een veel kleinere tuin in een veel kleiner Intex zwembadje zat. Dat zijn kamertje meer een klein holletje was dan een kamer. En als die crisis langer had geduurd, dan had hij de zolder gekregen als kamer. Aan dat soort zaken is altijd wel een mouw te passen.
Deze woning waar we nu wonen is veruit te klein.. Zouden volgend jaar graag willen proberen voor een tweede kindje gezien onze wens, dat is in de huidige woning qua ruimte al niet mogelijk, plus dat we hier ons beiden niet thuis voelen.
Baanswitch gaat (voorlopig) niet gebeuren, wij zijn beiden heel blij met ons werk dus zouden niet weg willen en de zorg betaald overal ongeveer het zelfde.
We zouden ook echt niet elk centje eigen geld willen gebruiken. Een buffer is naar ons idee ook gewenst, sparen voor de kindjes voor later, en wij gaan over een jaar trouwen wat ook geld kost dus vandaar dat wij niet al het spaargeld willen steken in een huis, wat neem ik aan begrijpelijk is.
anoniem_381405 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 06:04
19.78% gewijzigd
zaterdag 10 augustus 2019 om 06:02
Roosje247 schreef: ↑10-08-2019 05:57Je kon dan een overbrugging nemen tot dat je de winst daadwerkelijk kreeg is ons verteld.
Deze woning waar we nu wonen is veruit te klein.. Zouden volgend jaar graag willen proberen voor een tweede kindje gezien onze wens, dat is in de huidige woning qua ruimte al niet mogelijk, plus dat we hier ons beiden niet thuis voelen.
Baanswitch gaat (voorlopig) niet gebeuren, wij zijn beiden blij met ons werk.
Zet nou eens alsjeblieft financieel alles goed op een rij. Je overziet de kosten echt niet. Je rekent jezelf rijk met "winst", maar ziet totaal niet dat die winst niet voldoende is om te doen wat je wil.
zaterdag 10 augustus 2019 om 06:08
Volgens mij heb ik het in mijn bovenstaande bericht nog steeds over nieuwbouw en niet over een opknapwoning.
zaterdag 10 augustus 2019 om 06:13
Roosje247 schreef: ↑10-08-2019 00:47Pfff wat een gedoe.
Ik bedoelde het ook beetje algemeen. Stel dat mijn vriend en ik besluiten voor die nieuwbouw in Ell te gaan, die van 240k. Dat zou betekenen dat wij 14 maanden met 2 huizen zitten ofja 1 huis en 1 huis dat gebouwd wordt, dus zeg 10000 voor die 14 maanden aan dubbele 'hypotheek'.
Dan moet na oplevering keuken, vloer etc gedaan worden omdat huis kaal is dus dat kost ook nog geld.
Waarvam zouden we dan die 10000 + aanleg van keuken etc van betalen?
Van de winst van he huidige huis. Bij nieuwbouw ben he echt minder geld kwijt, ook al heb je langer dubbele lasten.
Ik heb het idee dat de financieel adviseur heeft gezegd dat je die opknapper voor 30.000 helemaal kunt aanpassen? Dat heeft hij nier juist. Hij weet veel van geld maar niet van opknappen. Je stiefvader wel. Vraag je stiefvader eens wat het opknappen van die woning gaat kosten.
zaterdag 10 augustus 2019 om 08:09
Adviseur zei idd ook van winst van t huidige huis. Die krijg je niet meteen maar dan zou je een overbrugging kunnen nemen is ons verteld. Dubbele lasten is niet meteen volop, maar loopt langzaam op zei hij.Marana schreef: ↑10-08-2019 06:13Van de winst van he huidige huis. Bij nieuwbouw ben he echt minder geld kwijt, ook al heb je langer dubbele lasten.
Ik heb het idee dat de financieel adviseur heeft gezegd dat je die opknapper voor 30.000 helemaal kunt aanpassen? Dat heeft hij nier juist. Hij weet veel van geld maar niet van opknappen. Je stiefvader wel. Vraag je stiefvader eens wat het opknappen van die woning gaat kosten.
Adviseur zei idd rond de 30k. Stiefvader ook, mits je zelf ook wat dingen doet, alleen zegt hij dat je altijd minimaal 10% extra moet tellen voor onvoorziene situaties. En dat t altijd duurder uitvalt want je komt altijd iets tegen waar je niet op rekende.
Hij zegt wel dat nieuwbouw ook veel geld gaat kosten. Dus dat we ons niet moeten vergissen
anoniem_381405 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 08:17
12.19% gewijzigd
zaterdag 10 augustus 2019 om 08:11
Je staart je blind op de dubbele lasten als je voor nieuwbouw gaat wat uiteindelijk minder zal zijn dan het extra wat jij uit gaat geven om die klushut op orde te krijgen.
Ik weet niet wie jou verteld heeft dat je dat hele huis voor 30K gerenoveerd kan hebben maar dat klopt gewoon echt niet. Vraag eens een paar offertes op.
Buiten dat... een woning uit 1975... grote kans dat de vloeren doorgetrokken zijn zodat je ook nog eens alles van je buren hoort.
Verkoop eerst je huis maar en kijk wat er over blijft. Overwaarde en winst betekenen niets totdat jij het geld op de bank hebt staan. Een jaartje of 2 huren is ook nog een optie he.
Ik weet niet wie jou verteld heeft dat je dat hele huis voor 30K gerenoveerd kan hebben maar dat klopt gewoon echt niet. Vraag eens een paar offertes op.
Buiten dat... een woning uit 1975... grote kans dat de vloeren doorgetrokken zijn zodat je ook nog eens alles van je buren hoort.
Verkoop eerst je huis maar en kijk wat er over blijft. Overwaarde en winst betekenen niets totdat jij het geld op de bank hebt staan. Een jaartje of 2 huren is ook nog een optie he.
zaterdag 10 augustus 2019 om 09:51
Ze krijgen het niet. Ze hebben er voor gewerkt en werken er nog steeds voor.aloha66 schreef: ↑10-08-2019 00:23Ja. Heeft niks met afgunst te maken maar als dingen zoveel beter gaan dan bij een ander ben je verwend. Verwend, alles krijgen wat je wil. Het heeft echt niet altijd een afgunstige of negatieve betekenis. Vertroeteld, met toegefelijkheid omringt. Dus dat alles je mee zit.
Verwend is alles krijgen wat je wil zonder er een drol voor te doen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 10 augustus 2019 om 09:54
zaterdag 10 augustus 2019 om 10:22
aloha66 schreef: ↑10-08-2019 00:23Ja. Heeft niks met afgunst te maken maar als dingen zoveel beter gaan dan bij een ander ben je verwend. Verwend, alles krijgen wat je wil. Het heeft echt niet altijd een afgunstige of negatieve betekenis. Vertroeteld, met toegefelijkheid omringt. Dus dat alles je mee zit.
Oh, dat begreep ik totaal niet uit je verschillende posts waarin je er op terug bleef komen. Maar je bent dus juist ontzettend blij voor ze. Fijn.
zaterdag 10 augustus 2019 om 10:47
Ja, hoewel ik verwachten dat je snel de volgende stap kunt maken ook wel verwend vind kunnen overkomen. Op je 25e na 4 jaar arbeid verwachten dat je met hulp van stiefvader, naast je studie, met een kind en wens voor nog 2 en ren huwelijk en zonder ft te werken of een andere baan te zoeken een tweede huis kunt kopen dat groter en mooier is geeft voor mij wel aan dat je een bepaald verwachtingspatroon hebt.
Prima als dat je wens is - maar je moet het wel kunnen betalen en een realistisch beeld hebben en houden van alle kosten en risico’s.
Soms zijn dingen te duur of kosten meer tijd. Tja. Pas je aan.
madamejean wijzigde dit bericht op 10-08-2019 10:55
2.02% gewijzigd
zaterdag 10 augustus 2019 om 10:49
Hebben jullie aan stiefvader duidelijk uitgelegd wat jullie wensen zijn?Roosje247 schreef: ↑10-08-2019 08:09Adviseur zei idd ook van winst van t huidige huis. Die krijg je niet meteen maar dan zou je een overbrugging kunnen nemen is ons verteld. Dubbele lasten is niet meteen volop, maar loopt langzaam op zei hij.
Adviseur zei idd rond de 30k. Stiefvader ook, mits je zelf ook wat dingen doet, alleen zegt hij dat je altijd minimaal 10% extra moet tellen voor onvoorziene situaties. En dat t altijd duurder uitvalt want je komt altijd iets tegen waar je niet op rekende.
Hij zegt wel dat nieuwbouw ook veel geld gaat kosten. Dus dat we ons niet moeten vergissen
Stel, hij gaat uit van een keuken van een keuken van €5000, want zijn keuken thuis kost ongeveer zoveel, maar jullie willen een heel ander soort keuken met duurder blad, twee ingebouwde ovens en laden in plaats van kastjes. Waardoor de keuken eerder richting €15.000 gaat. Idem voor de badkamer.
€30.000 is echt heel weinig zodra het niet alleen het verbouwen zelf is, maar ook de aankoop van een nieuwe keuken en badkamer.
Nou moet ik wel zeggen dat ik bij het huis dat je op het oog hebt niet direct denk aan een luxe keuken of badkamer. Ik kan me niet voorstellen dat je geen leukere (sfeervollere) huizen kunt vinden. Op basis van de OP had ik me een heel ander soort huis voorgesteld (oud, maar sfeervol).
zaterdag 10 augustus 2019 om 10:58
Ik ben niet blij en niet afgunstig, ik ken ze helemaal niet. Vind het alleen verwonderlijk dat het normaal gevonden wordt. Als alles je zo mee zit ben je er toch echt verwend.
zaterdag 10 augustus 2019 om 11:03
Het zijn reële bezwaren. Maar ik zie het dan niet echt gebeuren met bovenstaande. Als de dubbele lasten met overbruggingskrediet voor nieuwbouw een te grote hap uit het budget zijn, zie ik niet hoe je dan een kluswoning gaat bekostigen. Dan zou je al een oude woning moeten kopen en zo overgaan. En pas over een paar jaar zo’n gedateerde woning verbouwen. En dan is het nog gokken met de winst van de huidige woning. Plus al het geld dat je in zo’n zwaar verouderde hut steekt zie je niet meer terug.Roosje247 schreef: ↑10-08-2019 05:57Je kon dan een overbrugging nemen tot dat je de winst daadwerkelijk kreeg is ons verteld, geldt trouwen ook voor nieuwbouw. Maargoed, de makelaar, adviseur en wijzelf verwachten wel winst uit de huidige woning te halen. Dus daarmee rekent de adviseur (incl stukje spaargeld) , dat we daar evt nieuwbouw van kunnen betalen om dubbele last en/of aanleg van keuken etc te betalen, maar ik ben altijd de voorzichtigheid zelf, en ik denk dan altijd maar weer in doemscenario's; 'wat als we geen winst hebben?'.
Baanswitch gaat (voorlopig) niet gebeuren, wij zijn beiden heel blij met ons werk dus zouden niet weg willen en de zorg betaald overal ongeveer het zelfde.
We zouden ook echt niet elk centje eigen geld willen gebruiken. Een buffer is naar ons idee ook gewenst, sparen voor de kindjes voor later, en wij gaan over een jaar trouwen wat ook geld kost dus vandaar dat wij niet al het spaargeld willen steken in een huis, wat neem ik aan begrijpelijk is.
Dan blijft met bovenstaande wensenlijstje maar één optie over: huidige huis verkopen, winst als buffertje en een groter huis huren en wachten totdat de prijzen weer zakken. Ik zie het anders echt niet voor mij met dit budget en kinderwens zonder baanswitch.
zaterdag 10 augustus 2019 om 11:12
Huidig huis verkopen, knalbruiloft plannen, huren, wachten tot de prijzen zakkenlemoos2 schreef: ↑10-08-2019 11:03Het zijn reële bezwaren. Maar ik zie het dan niet echt gebeuren met bovenstaande. Als de dubbele lasten met overbruggingskrediet voor nieuwbouw een te grote hap uit het budget zijn, zie ik niet hoe je dan een kluswoning gaat bekostigen. Dan zou je al een oude woning moeten kopen en zo overgaan. En pas over een paar jaar zo’n gedateerde woning verbouwen. En dan is het nog gokken met de winst van de huidige woning. Plus al het geld dat je in zo’n zwaar verouderde hut steekt zie je niet meer terug.
Dan blijft met bovenstaande wensenlijstje maar één optie over: huidige huis verkopen, winst als buffertje en een groter huis huren en wachten totdat de prijzen weer zakken. Ik zie het anders echt niet voor mij met dit budget en kinderwens zonder baanswitch.
zaterdag 10 augustus 2019 om 11:22
Ik vind de woning op zich niet eens zo gek, hoor... maar ik ben een van de weinige... van die 30000 zou ik idd beginnen met de woonkamer stuken, vloer leggen en nieuwe keuken en evt nieuwe meterkast. Dan verhuizen, en over 3 jaar nieuwe badkamer en wc. Dit huis is toch gewoon prima bewoonbaar??
En ja...ik ben iemand die echt een hekel heeft aan sfeerloze vinexwijken...echt afschuwelijk! Dit soort jaren 70 wijken zijn veel ruimtelijker dan die krappe vinexwijken met te kleine tuinen.
Ik ben eigenlijk verbaasd over alle negatieve reacties hier; als ik zie in wat voor appartementen/flats 30% van de Nederlandse bevolking woont, dan vind ik dit echt een prima woning.
En ja...ik ben iemand die echt een hekel heeft aan sfeerloze vinexwijken...echt afschuwelijk! Dit soort jaren 70 wijken zijn veel ruimtelijker dan die krappe vinexwijken met te kleine tuinen.
Ik ben eigenlijk verbaasd over alle negatieve reacties hier; als ik zie in wat voor appartementen/flats 30% van de Nederlandse bevolking woont, dan vind ik dit echt een prima woning.
zaterdag 10 augustus 2019 om 11:48
Ik denk dat je een beetje verliefd bent op dit huis en daarom alles door een roze bril ziet en de reële bezwaren niet wil/kan zien. En verliefd zijn is leuk natuurlijk.
Alleen weet ik vrij zeker (na 4 woningen zelf geheel te hebben gestript en opgebouwd) dat je jouw wensen met die 30k niet gaat redden. Als je nu wat concessies doet, kun je er in de basis een leuk huis van maken.
Alleen weet ik vrij zeker (na 4 woningen zelf geheel te hebben gestript en opgebouwd) dat je jouw wensen met die 30k niet gaat redden. Als je nu wat concessies doet, kun je er in de basis een leuk huis van maken.
zaterdag 10 augustus 2019 om 12:14
zaterdag 10 augustus 2019 om 12:40
Vind ik onzin. We hebben dit huis bewust gekocht om te starten. Nu hebben we meer geld en inkomen en kunnen we groter wonen. Dit is te klein en we kunnen beiden niet aarden hier... Dan ga je groter.MadameJean schreef: ↑10-08-2019 10:47Ja, hoewel ik verwachten dat je snel de volgende stap kunt maken ook wel verwend vind kunnen overkomen. Op je 25e na 4 jaar arbeid verwachten dat je met hulp van stiefvader, naast je studie, met een kind en wens voor nog 2 en ren huwelijk en zonder ft te werken of een andere baan te zoeken een tweede huis kunt kopen dat groter en mooier is geeft voor mij wel aan dat je een bepaald verwachtingspatroon hebt.
Prima als dat je wens is - maar je moet het wel kunnen betalen en een realistisch beeld hebben en houden van alle kosten en risico’s.
Soms zijn dingen te duur of kosten meer tijd. Tja. Pas je aan.
Trouwen is lijkt me ook wel normaal als je deze leeftijd hebt? Al mijn vriendinnen zijn namelijk al getrouwd.
Een kind hebben lijkt me met 25 ook niets iets vreemds?
En waarom van baan wisselen als we het beiden naar onze zin hebben op ons werk? Ben verpleegkundige in het ziekenhuis dus zou niet weten waar je nog meer als vpk kan werken met een veel hoger salaris. Anders hoor ik het graag!
zaterdag 10 augustus 2019 om 13:04
Ik zeg toch niet dat ik het raar vind? Ik merkte alleen uit veel van je berichten dat je vind dat het allemaal nu moet en dat je nu groter moet kunnen veroorloven. Het is heel normaal als dat lukt maar ook volslagen normaal om tegenslag of vertraging op te lopen in het leven. Je zegt dat je meer inkomen hebt, maar dat valt dus wel tegen gezien het feit dat de prijzen momenteel de pan uitrijzen. Kan toch?Roosje247 schreef: ↑10-08-2019 12:40Vind ik onzin. We hebben dit huis bewust gekocht om te starten. Nu hebben we meer geld en inkomen en kunnen we groter wonen. Dit is te klein en we kunnen beiden niet aarden hier... Dan ga je groter.
Trouwen is lijkt me ook wel normaal als je deze leeftijd hebt? Al mijn vriendinnen zijn namelijk al getrouwd.
Een kind hebben lijkt me met 25 ook niets iets vreemds?
En waarom van baan wisselen als we het beiden naar onze zin hebben op ons werk? Ben verpleegkundige in het ziekenhuis dus zou niet weten waar je nog meer als vpk kan werken met een veel hoger salaris. Anders hoor ik het graag!
Hier ging alles tot 30 langzaam, qua werk, relatie, huis en kind. Nu ben ik 40 en vrijwel hypotheekvrij met 2 kinders en man.
Succes met zoeken en klussen maar staar je niet blind op de korte termijn!
zaterdag 10 augustus 2019 om 13:07
Ben wel benieuwd hoe vervelend jullie huidige huis dan is, dat je per se weg wilt? Valt er niets aan te verbouwen of uitbouwen?Roosje247 schreef: ↑10-08-2019 12:14Zijn zojuist naar de woning gaan kijken, met stiefvader. Het is echt een stripwoning dus er moet veel meer aan gebeuren dan aan foto's te zien is. Woning valt dus af
We zoeken verder naar een woning waar een beetje aan gedaan hoeft te worden of instapklaar of nieuwbouw.
zaterdag 10 augustus 2019 om 13:09
verstandige beslissing denk ik, succes !Roosje247 schreef: ↑10-08-2019 12:14Zijn zojuist naar de woning gaan kijken, met stiefvader. Het is echt een stripwoning dus er moet veel meer aan gebeuren dan aan foto's te zien is. Woning valt dus af
We zoeken verder naar een woning waar een beetje aan gedaan hoeft te worden of instapklaar of nieuwbouw.
zaterdag 10 augustus 2019 om 13:36
Het is een huis van 1961. Vorige eigenaren hebben het helemaal gemoderniseerd dus is heel netjes. 2 slaapkamers, badkamer en een klein studeerkamertje boven. Vlizotrap zolder. Beneden kleine woonkamer met keukentje, geen ruimte zoals een bijkeuken oid.MadameJean schreef: ↑10-08-2019 13:07Ben wel benieuwd hoe vervelend jullie huidige huis dan is, dat je per se weg wilt? Valt er niets aan te verbouwen of uitbouwen?
Tuin van 40m2 dus heel klein.
Wij lopen tegen meerdere zaken aan: 2 slaapkamers maar, geen vaste zoldertrap, we missen ruimte beneden waar we de wandelwagen, speelgoed etc neerzetten. Het staat nu allemaal in de woonkamer en staat gruwelijk in de weg. En we missen tuin.
Er is een vaste zoldertrap te maken maar de extra ruimte beneden of grotere tuin is niet te realiseren helaas. Ofja je kan wel aanbouwen maar dan heb je geen tuin meer. Het is geen woning met mogelijkheden, jammer want het is wel n nette woning.
Het is niet dat we er uit MOETEN, maar we lopen tegen zaken aan en met het oog op hopelijk ooit nog een tweede of derde kindje is dit hier niet mogelijk.