Opknapwoning

09-08-2019 19:57 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Momenteel zitten wij in een 'moeilijke situatie'. Wij hebben een woning en deze gaan wij wsl met nogal wat winst verkopen. Hij staat al verkoopklaar zodat de woning meteen in de verkoop kan op het moment dat wij een andere woning hebben.

De huizenprijzen vliegen echt de pan uit. Alles is absurd duur...
Wij zijn vandaag naar de hypotheekadviseur geweest om mogelijke opties te bespreken: nieuwbouw of een opknaphuis.
Aangezien de prijzen voor een bestaande instapklare woning erg hoog zijn en ook zeer gewild.

Wij neigen naar een opknapwoning, je hebt hem dan uiteindelijk helemaal naar wens. Wij kennen mensen die in de bouw werken, waaronder mijn stiefvader (heeft een eigen bedrijf) . Echter geeft hij aan dat dit niets voor ons is, gezien ik nog studeer (ga nu het afstudeerjaar in). Dit betekent dat ik weinig tot niet mee kan helpen klussenk(we hebben een kindje en werken beiden, ik studeer ernaast nog) . Stiefvader geeft aan dat normaliter elk vrije uurtje in helpen met klussen gaat zitten.

Hebben er mensen ervaring met een huis opknappen? Hoe was dit? Ik ben benieuwd hoe die ervaring was.

Dit moet er gebeuren: beneden de vloer, beneden stuken, nieuwe keuken, boven nieuwe badkamer, beneden is ook een badkamer maar dit wordt een speelkamer dan, haard er uit slopen en schilderen.
Dan ben je ver klaar. Boven is alles, buiten de badkamer, in orde en netjes. Het is geen stripwoning, alles is netjes maar niet onze smaak (gedateerd).

Toevoeging: wij gaan pas in het huis als het ver klaar is dus niet in de troep zitten. Tot die tijd blijven we hier ivm de kleine. Dus paar maanden overlapping
anoniem_381405 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 20:40
20.03% gewijzigd
Roosje247 schreef:
10-08-2019 23:55
Afgrijselijk? Vind het echt wel een mooie woning wat zij hebben gekocht.