Oplaadbare batterijen, welke....?
zaterdag 21 december 2013 om 21:31
Mijn kinderen hebben een aantal speelgoeddingen waar batterijen in moeten. Zo heeft mijn dochter een bestuurbare auto. Als ik daar 's ochtends batterijen in doe, merk ik dat de auto het 's avonds al een stuk minder goed doet. Dus zou ik over willen gaan op oplaadbare batterijen. Een eerder topic gaf aan dat het merk eneloops goed is. Maar daar zijn zoveel soorten in. Snellader, langlader.... Ik zie door de bomen het bos even niet. Iemand tips? Bevalt het jullie of kopen jullie gewoon steeds een nieuw pakje wegwerp? Ik hoor het graag.....
zaterdag 21 december 2013 om 23:34
Hallo Petram,
Ik liep er hier thuis ook tegen aan. Ontzettend veel speelgoed, een fotocamera, toetsenbord enz. die batterijen nodig hebben. Heb je ene maat batterij gekocht, blijkt dat je net weer een andere maat nodig hebt. En een onduidelijke batterijlader, je weet nooit of de batterij vol zit en overladen wordt of nog leeg is.
Ik heb nu een lader CEF22-EU Duracell Multi lader voor AA/AAA/C/D & 9V. Deze geeft door lampjes (rood /groen) aan of geladen wordt of dat de batterijen vol zijn en stopt dan ook met laden. De kleinste batterijen zijn binnen 2 uur wel opgeladen.
Ik heb batterijen van Duracell (de sterkste zijn volgens mijStayCharged PreCharged).
Misschien dat GP ook zoiets heeft.
Ik liep er hier thuis ook tegen aan. Ontzettend veel speelgoed, een fotocamera, toetsenbord enz. die batterijen nodig hebben. Heb je ene maat batterij gekocht, blijkt dat je net weer een andere maat nodig hebt. En een onduidelijke batterijlader, je weet nooit of de batterij vol zit en overladen wordt of nog leeg is.
Ik heb nu een lader CEF22-EU Duracell Multi lader voor AA/AAA/C/D & 9V. Deze geeft door lampjes (rood /groen) aan of geladen wordt of dat de batterijen vol zijn en stopt dan ook met laden. De kleinste batterijen zijn binnen 2 uur wel opgeladen.
Ik heb batterijen van Duracell (de sterkste zijn volgens mijStayCharged PreCharged).
Misschien dat GP ook zoiets heeft.