OPRUIMEN!!!

27-12-2012 15:36 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo de kerstboom is weer naar boven en als dat gebeurt is ga ik alles opruimen hier en ontzettend veel weg doen

Hebben julliedat ook altijd dat je na kerst of na een verjaardag wanneer het rommelig is dat je ook je hele huis op orde wil hebben
Geen last van. De boom blijft soïso tot na oud en nieuw.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nee.

Ik ruim op als ik daar zin in heb, niet na de kerst of na een verjaardag of omdat het rommelig is. Ik kan prima leven in een rommelig huis.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Niet zozeer de drang om op te ruimen, maar na kerst ben ik wel klaar met die boom en kerstrommel, en berg ik dat het liefst gelijk weer op.
Ik functioneer slecht in een rommelig huis.

Weg met die troep!

Ik hoef niet op te ruimen, want ik heb geen overbodige troep.

Ideaal!

Heb je hier iets aan?

http://i46.tinypic.com/fmp6ro.jpg

Een opgeruimd huis = een opgeruimd hoofd.
4 januari staat de boom weer aan de weg en ben ik druk met alles opruimen. Opruimen doe ik elke dag (meestal in de reclames van verschillende programmma's )
quote:levkronski schreef op 27 december 2012 @ 15:43:

Een opgeruimd huis = een opgeruimd hoofd.Ik neem aan dat je voor jezelf spreekt.
Nee, ik wil altijd mijn hele huis op orde hebben, maar op de een of andere manier lukt dat maar niet

Maar serieus, ik ruim op en maak schoon wanneer ik zin en/of tijd heb. Vandaag heb ik toevallig de tijd, dus heb ik veel gedaan, maar niet omdat het net kerst is geweest. En de kerstboom staat niet in de weg, maar juist op een plek die normaal juist te leeg is, dus die laat ik gezellig nog even staan.
Het is hier een ontzettende janboel, maar ik heb kerst gevierd én alle dagen gewerkt. Dus vandaag ben ik gesloopt en doe ik temidden van al mijn troep helemaal niets.

Opruimen kan morgen ook nog.
Zeg maar Spijker.
Wij doen niet aan versiering, dus ook geen extra troep om op te ruimen :').
Yep,hier staat de boel ook weer op zolder, ook wat kerstspul weggegooid.de buitenverlichting mag nog even blijven hangen . En nu kijken wat er straks naar de stort kan. Ik vind het een gedoe maar óók fijn om nu even flink op te ruimen. Succes met ruimen
De kerstboom gaat er hier echt niet zo snel al weer uit. Ik vind het juist gezellig staan. Die blijft dus tot rond 6 januari en dan ruim ik hem op als het me uitkomt. Maar ik vind het dan wel heel kaal in huis.. Opgeruimd.. maar kaal.
Die boom staat er nog wel even. Anders is er ineens zo'n kale, donkere plek, dat vind ik irritant.

Verder niet zoveel versiering hier eigenlijk.
Ik zit ook te twijfelen om vandaag al wat op te gaan ruimen van de kerstversiering. Ik mis mijn foto's en normale beeldjes die er staan. Heb geen boom maar wel veel andere dingen. Vind het alleen wat vroeg en heb er geen zin in.
quote:Nouschi schreef op 27 december 2012 @ 15:39:

Geen last van. De boom blijft soïso tot na oud en nieuw.Sowieso ja...
Jawel heb ik wel. De dag na een verjaardag, poets ik altijd het hele huis alles een goede schoonmaakbeurt, Dat alles weer lekker fris en schoon is, maar bij het opruimen van de kerstboom?. Nee dan doe ik dat nooit extra of zo hoor. Ik doe dat sowieso al regelmatig. Maar mijn boom blijft nog staan tot na oud en nieuw hoor!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Hier ook net alle kerstspul weer naar boven gedaan en nu gewoon de wekelijkse schoonmaak aan het doen, maar man is wel druk met allerlei bedradingen etc.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:MEFunny schreef op 27 december 2012 @ 16:01:

[...]

Sowieso ja...En so en so ook.
quote:hendrik73 schreef op donderdag 27 december 2012 16:26 <b></b>ik wil wel uw elektriciteit herstellen in natura.

Hendrik
De kerstboom nu al weg?
Wat mij betreft mag de boom er wel weer uit (lees, naar zolder) maar dan protesteren man en dochter, die dat ding erg gezellig vinden. Hij blijft dus nog een weekje.
quote:levkronski schreef op 27 december 2012 @ 15:43:

Ik functioneer slecht in een rommelig huis.

Weg met die troep!

Ik hoef niet op te ruimen, want ik heb geen overbodige troep.

Ideaal!

Heb je hier iets aan?

http://i46.tinypic.com/fmp6ro.jpg

Een opgeruimd huis = een opgeruimd hoofd.Eens behalve met je laatste zin....mijn huis is vrijwel altijd netjes schoon en opgeruimd.....in mijn hoofd is het vaak "rommel"....Maar wellicht erger als mijn huis dat ook zou zijn
Ik ga morgen de kerstspullen opruimen, en inderdaad lekker opruimen en schoonmaken, rondje tuincentrum voor een paar nieuwe plantjes enzo......(goed excuus toch??) lekker alles weer fris!
quote:Lilith75 schreef op 27 december 2012 @ 16:46:

[...]

Eens behalve met je laatste zin....mijn huis is vrijwel altijd netjes schoon en opgeruimd.....in mijn hoofd is het vaak "rommel"....Maar wellicht erger als mijn huis dat ook zou zijn

Ik heb hem ook weleens andersom gehoord (na een gedegen onderzoek enzo, dus niet eens volkswijsheid;)

Mensen met rotzooi in huis hebben vaak een geordende geest en kunnen dus in die chaos leven. Mensen met chaos in de geest hebben een opgeruimd huis nodig.

Dus je ervaring klopt wel. En de 'een opgeruimd huis=een opgeruimde geest' komt dan ook van die groep mensen die anders chaos in hun hoofd hebben.
maar om even on topic te reageren:

Ik heb vakantie nodig om groots op te ruimen. Nu in de kerstvakantie is het voorzichtige begin begonnen.

Ik had geen kerstversiersels dit jaar, dus dat scheelt. Toen ik dat nog wel had had ik de spullen wel veel later staan. Dus pas vanaf het begin van de kerstvakantie (dit jaar dus 22 dec.) tot 6 januari, want 3 koningen hoort ook bij het kerstverhaal. (en 6 december hoort eigenlijk nog bij sinterklaas.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven