Oude hond

03-10-2019 20:21 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze oudste hond is inmiddels bijna 15. Dit gaat gepaard met doofheid, artrose en wat lijkt dementie. Hij rent rondjes door het huis zonder doel, staart voor zich uit, piept de hele tijd zonder het echt door te hebben en wil telkens naar buiten en weer naar binnen en dan weer naar buiten en ga zo maar door.
Dit alles is geen probleem, maar nu komt erbij dat hij onze andere honden steeds vaker aanvalt. Zomaar, uit het niets. Hij laat niet los en gaat er echt vol voor. Hij pakt ze bij hun nek, maar bijt volgens mij niet echt door aangezien het tot nu toe niet tot bloedens toe is geweest. Ik moet hem er dan echt aftrekken en dan nog wil ‘ie doorgaan.
Is er hier iemand die dit herkent en misschien tips heeft? Zou dit door de pijn van de artrose komen of door de dementie?
Na het weekend ga ik met hem naar de dierenarts, maar ik durf ze nu eigenlijk niet samen los te laten.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
TO, bijna alle oude honden hebben artrose. En als je schrijft dat je hond moeilijk uit de mand komt dan kan het zijn dat ze gewoon erg veel pijn heeft. Mijn oudje is behoorlijk opgeknapt sinds ze aan de pijnstillers, ze is niet alleen actiever, maar speelt ook weer wat, is vrolijker enz. Ze heeft weer een hondenleven 😉
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
11-11-2019 23:12
Hoe gaat het nu TO?
Excuses voor de late reactie. Hij leeft nog en is nog altijd even vrolijk als voorheen. Ik bekijk iedere week hoe het gaat en tot nu toe is ‘ie niet meer achteruit gegaan.
Wat fijn :heart: ! Geniet maar lekker van hem.
Alle reacties Link kopieren
denkruim schreef:
17-01-2020 10:18
Excuses voor de late reactie. Hij leeft nog en is nog altijd even vrolijk als voorheen. Ik bekijk iedere week hoe het gaat en tot nu toe is ‘ie niet meer achteruit gegaan.
Goed van je! Nooit te snel een beslissing nemen. Zo zie je maar weer. Wees blij dat hi er nog is en dat hij het nog goed heeft. Veel mensen die pech hebben en hun hond veel eerder moeten afgeven.
Alle reacties Link kopieren
ik wil jullie even mededelen dat mijn lieve hondje vanavond is ingeslapen door de dierenarts :(. Ik wil jullie graag bedanken voor het helpen met de keuze hem in oktober niet te laten inslapen, ik heb nog bijna een half jaar van hem kunnen genieten en daar ben ik ontzettend dankbaar voor.
Groet,
Denkruim
Alle reacties Link kopieren
Sterkte
Ah gos, wat verdrietig TO. Wel heel fijn dat je hem nog een half jaartje bij je hebt mogen hebben 💕. Heel veel sterkte met je verlies en, goed gedaan.
Ach wat een verdriet TO, sterkte ❤️
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte en wat kan je dan nog intens genieten van zo’n half jaar.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte met het verlies.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het goed gedaan, maar het blijft wel rot he! Ik heb afgelopen zondag mijn oude paard moeten laten inslapen na 27 jaar samen te zijn geweest.
Rotbeslissingen, maar ze moeten gedaan worden.

Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven