Pakket post naar Amerika. Hoe werkt dat?

10-10-2012 10:35 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een penvriendin in Amerika (staat Gorgia) en ik zou haar graag rond de feest dagen willen verrassen met een pakketje met wat leuke dingetjes.

Echt nederlands...pepernoten en stroop wafels b.v.

Ik heb al gekeken op post NL maar ik snap er eerlijk gezegt niks van wat ze bedoelen allemaal .

Heeft iemand hier ervaring met het versturen van pakketpost naar amerika?

Liefs IndianSummer
Kijk altijd eerst in de spiegel, voor je een ander veroordeeld!
Gewoon met pakje naar postkantoor gaan en daar laten frankeren.
Ik heb geen ervaring. Maar ik vraag me wel af of je uberhaupt wel etenswaren mag sturen. Als je naar USA vliegt, mag je geen etenswaren bij je hebben... Dus hoe gaat dat dan met postpakketten? Ik lees even mee!
Niet ingewikkelder dan de rest van de wereld. In een doos, naar het postkantoor en versturen maar.

Check even hoeveel gewicht je in het doosje stopt als je nl 1,2 kilo hebt is het misschien handiger om er wat uit te halen zodat het onder de kilo komt of aan te vullen tot 2 kilo.
Vaak mogen voorverpakte etenswaren wel, het gaat vaak om zaden, fruit etc die niet mogen (tenminste is in Australie zo). Chocoladeletters, pepernoten en zelfs vacuumverpakte kaas doen ze in Australie niet ingewikkeld over en daar zijn ze lastig dus denk dat dit ook naar Amerika kan.
Ik zou het wel naar Georgia sturen en niet naar Gorgia
Ok..ik las iets van een douaneverklaring.

Kan je die ook op het postkantoor regelen?

Want ook dat is me niet duidelijk.

Dank jullie voor de andwoorden.
quote:Poof schreef op 10 oktober 2012 @ 10:47:

Ik zou het wel naar Georgia sturen en niet naar Gorgia Hihi...ja idd...maar in het adres gebruik ik meestal gewoon de staat "code" GA
Douaneverklaring zal wel op t postkantoor liggen.

daarop verklaar je als t goed is of het een kado, verkoop, etc betreft..
Dank je waterlelie...dan ga ik komende week maar even vragen of ze dat idd hebben daar.
quote:IndianSummer1980 schreef op 10 oktober 2012 @ 11:06:

Dank je waterlelie...dan ga ik komende week maar even vragen of ze dat idd hebben daar.

Ja dat krijg je gewoon daar. Een officieel papiertje waar je de waarde en de inhoud op zet.

Dus ¤ 25 - gifts, candy
reken op torenhoge verzendkosten alleen.
quote:DJ.Momo schreef op 10 oktober 2012 @ 11:11:

reken op torenhoge verzendkosten alleen.

17 euro 10.

http://www.postnl.nl/voor ... sturen/pakket-buitenland/

Ga nou gewoon met je doos en adres naar de AH, daar krijg je een sticker op de doos geplakt en moet je het adres op invullen. Ook wat er in zit. Ik heb met kerst iets naar Canada gestuurd en daar opgezet dat er Dutch food in zat. Gewoon aangekomen. En daar zat ook Sint spul in en verpakt eten (rookworst, ontbijtkoek, thee, drop, kruiden etc)
Je zit zomaar aan 2 kilo. Wij zijn standaard rond de ¤30 kwijt als we een pakket naar Canada versturen.
Die kosten maakt me niet zo veel uit...het is een eenmalig iets dus danm geef ik er niet zoveel om.

Ik geloof dat ik het nu snap allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven