Pakket post naar Amerika. Hoe werkt dat?

10-10-2012 10:35 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een penvriendin in Amerika (staat Gorgia) en ik zou haar graag rond de feest dagen willen verrassen met een pakketje met wat leuke dingetjes.

Echt nederlands...pepernoten en stroop wafels b.v.

Ik heb al gekeken op post NL maar ik snap er eerlijk gezegt niks van wat ze bedoelen allemaal .

Heeft iemand hier ervaring met het versturen van pakketpost naar amerika?

Liefs IndianSummer
Kijk altijd eerst in de spiegel, voor je een ander veroordeeld!
Gewoon met pakje naar postkantoor gaan en daar laten frankeren.
Ik heb geen ervaring. Maar ik vraag me wel af of je uberhaupt wel etenswaren mag sturen. Als je naar USA vliegt, mag je geen etenswaren bij je hebben... Dus hoe gaat dat dan met postpakketten? Ik lees even mee!
Niet ingewikkelder dan de rest van de wereld. In een doos, naar het postkantoor en versturen maar.

Check even hoeveel gewicht je in het doosje stopt als je nl 1,2 kilo hebt is het misschien handiger om er wat uit te halen zodat het onder de kilo komt of aan te vullen tot 2 kilo.
Vaak mogen voorverpakte etenswaren wel, het gaat vaak om zaden, fruit etc die niet mogen (tenminste is in Australie zo). Chocoladeletters, pepernoten en zelfs vacuumverpakte kaas doen ze in Australie niet ingewikkeld over en daar zijn ze lastig dus denk dat dit ook naar Amerika kan.
Ik zou het wel naar Georgia sturen en niet naar Gorgia
Ok..ik las iets van een douaneverklaring.

Kan je die ook op het postkantoor regelen?

Want ook dat is me niet duidelijk.

Dank jullie voor de andwoorden.
quote:Poof schreef op 10 oktober 2012 @ 10:47:

Ik zou het wel naar Georgia sturen en niet naar Gorgia Hihi...ja idd...maar in het adres gebruik ik meestal gewoon de staat "code" GA
Douaneverklaring zal wel op t postkantoor liggen.

daarop verklaar je als t goed is of het een kado, verkoop, etc betreft..