Pakketleed
maandag 13 juli 2026 om 22:42
Ik zou het wel melden. Je hebt nergens recht op, inderdaad, omdat je akkoord bent gegaan met neerzetten. Maar als ze veel meldingen krijgen van iets soortgelijks bij 1 bezorger, hebben ze wel een dossier.
En het kan ook eerder al mis gegaan zijn. Ik kreeg laatst een bestelling van een boek binnen met twee extra boeken er bij die ik helemaal niet besteld (of betaald had). Ongetwijfeld waren die van iemand anders, die ze nu niet in hun verzending had zitten. (Ik heb meermaals contact opgenomen dat ik ze per ongeluk gekregen had, kreeg te horen dat ik instructies zou krijgen voor terugsturen, maar dat gebeurde nooit. Na een aantal maanden heb ik ze maar aan de kringloop gegeven.
Ik heb trouwens nog nooit een foto van de bezorging in een app gehad, bij welke bezorgdienst dan ook. Dus dat is niet standaard overal zo.
En het kan ook eerder al mis gegaan zijn. Ik kreeg laatst een bestelling van een boek binnen met twee extra boeken er bij die ik helemaal niet besteld (of betaald had). Ongetwijfeld waren die van iemand anders, die ze nu niet in hun verzending had zitten. (Ik heb meermaals contact opgenomen dat ik ze per ongeluk gekregen had, kreeg te horen dat ik instructies zou krijgen voor terugsturen, maar dat gebeurde nooit. Na een aantal maanden heb ik ze maar aan de kringloop gegeven.
Ik heb trouwens nog nooit een foto van de bezorging in een app gehad, bij welke bezorgdienst dan ook. Dus dat is niet standaard overal zo.
maandag 13 juli 2026 om 22:44
T&T zegt 0.08 kg.
Doos weegt 80 ? op mijn keukenweegschaal. Ik ben heel slecht in cijfers
mijn keukenweegschaal zegt: max 5000g d=2g. Maar wat dit nu betekent voor mij is mij een raadsel.
Weegt het oorspronkelijke gewicht evenveel als de (lege) doos? (vanwege de 8)
Ik voel me ook een lege doos nu en ga zo maar naar bed. Morgen weer een dag.
Dank voor het meedenken
Doos weegt 80 ? op mijn keukenweegschaal. Ik ben heel slecht in cijfers
Dank voor het meedenken
maandag 13 juli 2026 om 22:49
Dankjewel, ik geef het nog een kans maar zal m'n verlies nemen als nodig. *dramatisch muziekje.
maandag 13 juli 2026 om 22:51
Ook waar.nausicaa schreef: ↑13-07-2026 22:42Ik zou het wel melden. Je hebt nergens recht op, inderdaad, omdat je akkoord bent gegaan met neerzetten. Maar als ze veel meldingen krijgen van iets soortgelijks bij 1 bezorger, hebben ze wel een dossier.
Vreemd.
maandag 13 juli 2026 om 22:53
0.08 kg is 80 gram volgens mij? Dat lijkt me wel een lege doos dan?
@Nausicaa alleen van budbee heb ik ooit foto's in de app gezien. Maar eigenlijk is dat ook de enige die ik ooit neerzet toestemming heb gegeven, want ik was wel thuis maar ik wilde om 2230 geen deurbel meer met slapende kinderen.
Dhl heeft het ook wel eens zonder toestemming neergezet trouwens en PostNL heeft er een handje van om zelf het pakketpunt te wijzigen. Dan laat je 2 pakketjes naar punt A brengen omdat je zelf niet thuis bent en dan gaat er lekker 1 naar A en 1 naar B. Geen idee waarom ze dat doen???
@Nausicaa alleen van budbee heb ik ooit foto's in de app gezien. Maar eigenlijk is dat ook de enige die ik ooit neerzet toestemming heb gegeven, want ik was wel thuis maar ik wilde om 2230 geen deurbel meer met slapende kinderen.
Dhl heeft het ook wel eens zonder toestemming neergezet trouwens en PostNL heeft er een handje van om zelf het pakketpunt te wijzigen. Dan laat je 2 pakketjes naar punt A brengen omdat je zelf niet thuis bent en dan gaat er lekker 1 naar A en 1 naar B. Geen idee waarom ze dat doen???
maandag 13 juli 2026 om 22:56
Wat woog het artikel dan ongeveer dat je besteld hebt? Als T&T aangeeft 0,08 dan was de doos al leeg toen jij 'em kreeg?
En hoezo zag de doos voor je deur er dan opengemaakt uit? Ik moet ook naar bed geloof ik
Ik heb ooit 4 parasols gekregen terwijl ik er 1 had besteld. Ik vond de postbezorger al zo overdreven doen, alsof de doos loodzwaar was, wat ik niet snapte want het was immers maar 1 parasol. Dus er gaat weleens wat mis natuurlijk.
Al heb ik zelf gelukkig eigenlijk nooit pakketleed want mijn bezorgers zijn echt top.
En hoezo zag de doos voor je deur er dan opengemaakt uit? Ik moet ook naar bed geloof ik
Ik heb ooit 4 parasols gekregen terwijl ik er 1 had besteld. Ik vond de postbezorger al zo overdreven doen, alsof de doos loodzwaar was, wat ik niet snapte want het was immers maar 1 parasol. Dus er gaat weleens wat mis natuurlijk.
Al heb ik zelf gelukkig eigenlijk nooit pakketleed want mijn bezorgers zijn echt top.
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
maandag 13 juli 2026 om 23:09
Gewoon bij de verzender aangeven dat je je pakket leeg hebt ontvangen, en er dus niks in zat. En dus niet beginnen over je toestemming van voor de deur neerzetten, daar kijken ze ws niet eens naar.MajadeB schreef: ↑13-07-2026 22:44T&T zegt 0.08 kg.
Doos weegt 80 ? op mijn keukenweegschaal. Ik ben heel slecht in cijfersmijn keukenweegschaal zegt: max 5000g d=2g. Maar wat dit nu betekent voor mij is mij een raadsel.
Dank voor het meedenken![]()
En als ze wel zeggen: ja maar jij hebt toestemming gegeven om het neer te zetten, dan zeg je dat dat klopt omdat je een paar min later al thuis was, maar dat dat niet relevant is omdat je ook live van de bezorger de doos aanpakt en pas openmaakt als die later weg is, dus dat geen verschil zou hebben gemaakt aangezien die doos blijkbaar de hele reis leeg was want slechts 80 gram woog.
En neerzettoestemming betekent niet dat het postbedrijf opeens van al het gedrag van hun personeel gevrijwaard is. Als het een aannemelijk verhaal is dat de fout bij hen ligt, kunnen ze daar echt niet zomaar onderuit door die neerzettoestemming. Als het daarna gejat wordt natuurlijk wel maar die kans is veel kleiner dat dat is gebeurd want dan hadden ze de hele doos wel meegenomen ipv tijd verspillen aan voor de deur opensnijden
maandag 13 juli 2026 om 23:16
Hier werd regelmatig iets voor de voordeur gezet als we er niet zijn zonder toestemming . Het is wel binnen in de gezamenlijke hal maar ook voor de deur naar de trap waar iedereen langs kan komen van 6 verdiepingen boven ons.
Dan doet er dus een van onze buren de buitendeur open denk ik.
Een tijdje terug een of ander duur onderdeel van werk van man waar hij ook nog eens voor had moeten tekenen.
Nu gaan mijn pakketjes standaard naar het pakketpunt.
Een tijdje terug een of ander duur onderdeel van werk van man waar hij ook nog eens voor had moeten tekenen.
maandag 13 juli 2026 om 23:16
Ja, thanks!Juneberry schreef: ↑13-07-2026 23:09Gewoon bij de verzender aangeven dat je je pakket leeg hebt ontvangen, en er dus niks in zat. En dus niet beginnen over je toestemming van voor de deur neerzetten, daar kijken ze ws niet eens naar.
En als ze wel zeggen: ja maar jij hebt toestemming gegeven om het neer te zetten, dan zeg je dat dat klopt omdat je een paar min later al thuis was, maar dat dat niet relevant is omdat je ook live van de bezorger de doos aanpakt en pas openmaakt als die later weg is, dus dat geen verschil zou hebben gemaakt aangezien die doos blijkbaar de hele reis leeg was want slechts 80 gram woog.
En neerzettoestemming betekent niet dat het postbedrijf opeens van al het gedrag van hun personeel gevrijwaard is. Als het een aannemelijk verhaal is dat de fout bij hen ligt, kunnen ze daar echt niet zomaar onderuit door die neerzettoestemming. Als het daarna gejat wordt natuurlijk wel maar die kans is veel kleiner dat dat is gebeurd want dan hadden ze de hele doos wel meegenomen ipv tijd verspillen aan voor de deur opensnijden
maandag 13 juli 2026 om 23:18
Ook een serieuze optie.dolfje schreef: ↑13-07-2026 23:16Hier werd regelmatig iets voor de voordeur gezet als we er niet zijn zonder toestemming . Het is wel binnen in de gezamenlijke hal maar ook voor de deur naar de trap waar iedereen langs kan komen van 6 verdiepingen boven ons.
Welterusten allemaal.
dinsdag 14 juli 2026 om 05:07
Ik had een paar weken geleden ook iets. Ik had bij bol een kleine elektrische tafelbarbecue besteld om mee te kunnen nemen op vakantie. Komt de postbezorger, die we goed kennen omdat ze al een aantal jaar de route in onze wijk rijdt, aan met een heel klein pakje. Ik zeg nog: dit lijkt mij geen barbecue?? Ik had wel een klein model besteld maar zo klein. Maken even een praatje en daarna loop ik met dochterlief en dat kleine pakje naar binnen en besluit gelijk maar even te kijken. Zit er in plaats van een barbecue glijmiddel in 

. Het is super netjes opgelost hoor door bol maar ik vond het zo grappig. Ik kan me dan echt afvragen hoe zon order pick systeem is ingericht
.
dinsdag 14 juli 2026 om 05:43
Dit is je eigen risico. Dat staat letterlijk bij post nl als je de toestemming voor " de veilige plek" geeftMajadeB schreef: ↑13-07-2026 21:26Mijn specifieke probleem:
Mijn pakketje stond voor de deur, maar bleek leeg. Heel netjes de doos opengemaakt en de binnendoos eruit gehaald.
Door wie? En moet ik nu mijn verlies nemen omdat ik heb ingestemd met 'voor de deur zetten' of toch bij Bol.com of Post.nl dit melden?
Heb dit nog nooit meegemaakt. Jullie?
Wel stom dat anderen zo brutaal zijn om je spullen te jatten
dinsdag 14 juli 2026 om 05:48
Deze lees ik nu pas..MajadeB schreef: ↑13-07-2026 22:44T&T zegt 0.08 kg.
Doos weegt 80 ? op mijn keukenweegschaal. Ik ben heel slecht in cijfersmijn keukenweegschaal zegt: max 5000g d=2g. Maar wat dit nu betekent voor mij is mij een raadsel.
Daarmee sta je heel sterk!
Ik zou de verzender dan berichten met de t en t info
En idd niks zeggen over neerzettoestemming.
Het lijkt er dan op dat het al leeg was bij aankomst t en t.
Helemaal omdat jij zelf exact 80 gram weegt ook.
Als het bol is lossen ze dat zeker netjes op
dinsdag 14 juli 2026 om 05:52
Hier ook soms. Ik kies nooit voor een punt maar soms als ze te druk zijn doen ze dat zelf voor ze het bij mij aanbieden al en dan ook naar het buisiness point heel ver van mn huis.happyapple schreef: ↑13-07-2026 22:530.08 kg is 80 gram volgens mij? Dat lijkt me wel een lege doos dan?
Daar kan ik niet eens komen zelf.
Als het punt hier vol is snap ik dat ze een ander punt moeten kiezen. Ik heb het gevoel dat ze hier standaard alles naar dat buisiness point brengen omdat ze daar wrs toch moeten zijn aan het eind vd route.
dinsdag 14 juli 2026 om 06:20
Een tijd geleden zat ik te wachten op een groot pakket met een waarde van 800 euro waar een handtekening voor nodig was.
Ik woon in een flat.
Ik was bewust thuis.
Op een gegeven moment kreeg ik een appje van mijn man die vroeg of ik het pakket in de berging had gezet (zodat hij had 'savonds naar boven kon tillen).
Hij had een bezorgbevestiging per mail gehad.
Er was ook getekend.
Er was niet aangebeld, dat ding stond volledig onbeheerd buiten en de bezorger had zelf getekend.
Ik heb een klacht uitgezet bij PostNL en later ook de bezorger aangesproken.
Sindsdien ben ik geloof ik de enige in de wijk die normale levering krijgt want hij is nu zo zorgvuldig.
Ik woon in een flat.
Ik was bewust thuis.
Op een gegeven moment kreeg ik een appje van mijn man die vroeg of ik het pakket in de berging had gezet (zodat hij had 'savonds naar boven kon tillen).
Hij had een bezorgbevestiging per mail gehad.
Er was ook getekend.
Er was niet aangebeld, dat ding stond volledig onbeheerd buiten en de bezorger had zelf getekend.
Ik heb een klacht uitgezet bij PostNL en later ook de bezorger aangesproken.
Sindsdien ben ik geloof ik de enige in de wijk die normale levering krijgt want hij is nu zo zorgvuldig.
dinsdag 14 juli 2026 om 06:39
Wij kregen gisteren ook een pakket. Eerst werd de bezorgtijd de hele tijd vooruit geschoven tot dat er stond dat ze te laat waren maar het nog wel zou komen.
Uiteindelijk werd het voor de deur gegooid (we hebben een ring dus kon het zien) en ipv aan te bellen, ramt hij op het raam. Geluk dat we vorige week een nieuwe voordeur hebben gekregen anders was hij er volledig doorheen gegaan want dat was enkel glas. Maar goed, de kinderen schrokken er wel heel erg van want zij liepen net naar boven.
En het mooiste van alles, wij hebben een pakketbrievenbus maar de meeste weigeren daar gebruik van te maken als het voor ons is. Als het voor 1 van de buren is, weten ze dat ding wel te vinden.
Uiteindelijk werd het voor de deur gegooid (we hebben een ring dus kon het zien) en ipv aan te bellen, ramt hij op het raam. Geluk dat we vorige week een nieuwe voordeur hebben gekregen anders was hij er volledig doorheen gegaan want dat was enkel glas. Maar goed, de kinderen schrokken er wel heel erg van want zij liepen net naar boven.
En het mooiste van alles, wij hebben een pakketbrievenbus maar de meeste weigeren daar gebruik van te maken als het voor ons is. Als het voor 1 van de buren is, weten ze dat ding wel te vinden.
dinsdag 14 juli 2026 om 07:06
Mijn irritatie: ik kies bewust een bezorgdag dat ik thuis ben. Wordt het op een andere dag bezorgd. Zoals vorig jaar een groot en duur pakket. Wordt dag eerder bezorgd en ik krijg melding bij buren bezorgd (en dan mag ik zelf uitzoeken bij welke buren).Calamitycat schreef: ↑13-07-2026 22:07...
Er zijn tegenwoordig best veel manieren om aan te geven hoe je een pakket het liefst ontvangt; op een dag laten bezorgen dat je thuis bent, avondbezorging, pakketautomaat, bij de buren etc. etc...
dinsdag 14 juli 2026 om 07:14
Ja ik vroeg dat nog aan de vrouw bij het pakketpunt waar ik 1 pakketje ophaalde. Ze zaten zeker niet vol en het gebeurde vaker dat postnl het naar een ander punt bracht, daar kreeg ze meer vragen / klachten over.*jaline schreef: ↑14-07-2026 05:52Hier ook soms. Ik kies nooit voor een punt maar soms als ze te druk zijn doen ze dat zelf voor ze het bij mij aanbieden al en dan ook naar het buisiness point heel ver van mn huis.
Daar kan ik niet eens komen zelf.
Als het punt hier vol is snap ik dat ze een ander punt moeten kiezen. Ik heb het gevoel dat ze hier standaard alles naar dat buisiness point brengen omdat ze daar wrs toch moeten zijn aan het eind vd route.
dinsdag 14 juli 2026 om 08:58
Vorige maand kreeg ik ook een lege doos van bol. In de T&T was ook gewoon te zien dat het een lege doos was qua gewicht. De bezorger vond het al heel grappig (‘Heb je gebakken lucht besteld of zo?’). Was geen probleem en na wat foto’s van de T&T kreeg ik gewoon hetgeen ik had besteld opnieuw verzonden.
Edit: dit artikel werd verzonden door Bol zelf, geen ‘partner’
Edit: dit artikel werd verzonden door Bol zelf, geen ‘partner’
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
dinsdag 14 juli 2026 om 09:03
Als T&T zegt dat het pakket 0,08kg weegt, dan weegt het pakket dus 80 gram (1kg = 1000gr).MajadeB schreef: ↑13-07-2026 22:44T&T zegt 0.08 kg.
Jouw weegschaal zegt dat de doos 80 gram weegt, dus dan is de doos zonder inhoud verstuurd.
max 5000g betekent dat jouw weegschaal maximaal 5kg kan afwegen
d=2g gaat over de schaalverdeling, hij geeft het gewogen gewicht weer in stapjes van 2g.
Het is minder ingewikkeld dan het klinkt
dinsdag 14 juli 2026 om 09:13
dinsdag 14 juli 2026 om 09:21
Dat bed heeft je vader dan waarschijnlijk niet bij Bol maar bij een externe partner van Bol gekocht. Dergelijke grote pakketten worden nooit gratis op de verdieping geleverd, maar standaard op de begane grond (achter de 1e deur). Bij Ikea kost het bijv. al zo'n 75,- euro om een pakket op de zoveelste verdieping te bezorgen.Daantje1970 schreef: ↑14-07-2026 09:08Mijn vader had een bed besteld bij bol. Geen T&T, niet aangebeld. En hij komt bij de lift (hij woont op de 6e etage) staat het pakket bij de lift. Hij wist van niks. Ik had dan toch echt gezegd dat ik het niet ontvangen had.
dinsdag 14 juli 2026 om 09:28
Ik kreeg een pakket uit het buitenland en zou door GOFO bezorgt worden.
Ik kreeg een mail op de dag van de bezorging,gelukkig was ik die dag vrij en thuis.
Op een gegeven moment zag ik een witte bestelbus voor mijn huis,zonder reclame,dus ik dacht daar zal mijn pakket zijn. Dus toen ik de man met mijn pakket uit zag stappen liep ik alvast naar de voordeur, het duurde wel erg lang voordat hij aanbelde want het was maar een paar stappen lopen, dus ik kijk om de deur naar buiten naar de bestelbus,zie ik die man met zijn mobiel een foto maken van het huisnummer.
Ik riep dat het pakket op het goede adres was,hij keek verschrikt op en kwam aanlopen.Ik vroeg hem waarom hij een foto maakte met zijn mobiel van mijn huisnummer.Maar daar antwoordde hij niet echt op,wees naar het pakket en zei dat is het huisnummer he.Ik pakte het aan en zei ja,toen liep hij direct weer naar de bestelbus.
Ik vond het maar vreemd.....
Ik heb ook vaak weer nieuwe bezorgers niet met een bestickerde wagen voor welk bedrijf ze rijden maar gewone witte bestelbussen die volgens mij voor iedereen rijden of zo. Die bellen aan en leggen het pakket voor de deur en lopen al naar de wagen terug voordat je de voordeur hebt geopend.Terwijl ik aan heb gegeven dat ze het pakket op een bepaalde plaats moeten leggen wat tot nu toe nog maar 2 bezorgers hebben gedaan. Alleen DHL rijdt met hun eigen wagens met bestickering en bellen aan om het pakket af te geven.
Ik kreeg een mail op de dag van de bezorging,gelukkig was ik die dag vrij en thuis.
Op een gegeven moment zag ik een witte bestelbus voor mijn huis,zonder reclame,dus ik dacht daar zal mijn pakket zijn. Dus toen ik de man met mijn pakket uit zag stappen liep ik alvast naar de voordeur, het duurde wel erg lang voordat hij aanbelde want het was maar een paar stappen lopen, dus ik kijk om de deur naar buiten naar de bestelbus,zie ik die man met zijn mobiel een foto maken van het huisnummer.
Ik riep dat het pakket op het goede adres was,hij keek verschrikt op en kwam aanlopen.Ik vroeg hem waarom hij een foto maakte met zijn mobiel van mijn huisnummer.Maar daar antwoordde hij niet echt op,wees naar het pakket en zei dat is het huisnummer he.Ik pakte het aan en zei ja,toen liep hij direct weer naar de bestelbus.
Ik vond het maar vreemd.....
Ik heb ook vaak weer nieuwe bezorgers niet met een bestickerde wagen voor welk bedrijf ze rijden maar gewone witte bestelbussen die volgens mij voor iedereen rijden of zo. Die bellen aan en leggen het pakket voor de deur en lopen al naar de wagen terug voordat je de voordeur hebt geopend.Terwijl ik aan heb gegeven dat ze het pakket op een bepaalde plaats moeten leggen wat tot nu toe nog maar 2 bezorgers hebben gedaan. Alleen DHL rijdt met hun eigen wagens met bestickering en bellen aan om het pakket af te geven.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in