Partner heeft nog steeds zijn fiets niet gemaakt.
zaterdag 30 maart 2019 om 16:49
Dit topic mag gesloten worden. Fiets kan niet meer gemaakt worden. Ook fijn dat men meteen denkt te weten wat er mis is. Lekke band? Heb ik nergens geschreven. Wat kunnen een aantal hier toch enorme vooroordelen hebben. We hebben door omstandigheden even weinig geld, dus (veel) geld uitgeven aan de fietsenmaker was geen optie.
En ik fiets graag, dus hoe komen jullie erbij dat ik hij alleen maar in de schuur staat te verstoffen? Voorlopig gebruikt hij mijn fiets en als ik hem nodig heb gebruikt hij het OV.
Graag wil ik wel,diegenen bedanken die wel met goede adviezen kwamen of geen vooroordelen hebben gegeven
.
Dit topic mag gesloten worden. Weet niet of ik dat zelf kan?
En ik fiets graag, dus hoe komen jullie erbij dat ik hij alleen maar in de schuur staat te verstoffen? Voorlopig gebruikt hij mijn fiets en als ik hem nodig heb gebruikt hij het OV.
Graag wil ik wel,diegenen bedanken die wel met goede adviezen kwamen of geen vooroordelen hebben gegeven
Dit topic mag gesloten worden. Weet niet of ik dat zelf kan?
fluffy85 wijzigde dit bericht op 08-04-2019 10:49
79.04% gewijzigd
zaterdag 30 maart 2019 om 16:53
Je maakt van dit alles jouw probleem. Heel lief en nobel, maar het is niet jouw probleem. Jij hebt een fiets en wil die gebruiken, toppie. Hij heeft een kapotte fiets en moet een oplossing zoeken. Je bent zo lief geweest de jouwe even uit te lenen, maar nu wil je dat niet meer en dat is prima. Nu mag hij aan de bak. Toch?

zaterdag 30 maart 2019 om 16:59

zaterdag 30 maart 2019 om 17:02
En toen ging die stuk en word die ook niet gemaakt.Andersom schreef: ↑30-03-2019 17:00Iedereen is het hier weer aardig over eens.
Als het vaker voorkomt overweeg dan een reservefiets. Wij hebben er een voor vijf personen, aan het zadel zit zo'n ding dat ook op huurfietsen zit en zo kan iedereen die fiets gebruiken en snel op de juiste hoogte zetten.

zaterdag 30 maart 2019 om 17:05
Dat is gek. Ik werkte meer en had 3 uur reisijd en toch elke zaterdag vrij. En toevallig is dan de fietsenmaker open. En in onze mooie tijd heb je mobiele fietsenmakers.. die komen langs.
TO's vent kan dat prima zelf. Het is geen baby.
zaterdag 30 maart 2019 om 17:06
Dit dus. Je partner werkt 40 uur per week. Jij ook? Of werk je minder? Als jij door de week wel een dag of middag thuis bent, waarom heb je zijn fiets dan niet even naar de fietsenmaker gebracht? En dan had je hem kunnen verrassen met een perfect werkende fiets die een servicebeurt heeft gehad, waar de mankementen van gerepareerd waren, enz.redbulletje schreef: ↑30-03-2019 16:58Jij en je partner hebben beiden geen auto?
En waarom brengt ie die fiets niet gewoon naar de fietsenmaken, die hebben er tenslotte voor geleerd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zaterdag 30 maart 2019 om 17:07
OMG.pejeka schreef: ↑30-03-2019 17:06Dit dus. Je partner werkt 40 uur per week. Jij ook? Of werk je minder? Als jij door de week wel een dag of middag thuis bent, waarom heb je zijn fiets dan niet even naar de fietsenmaker gebracht? En dan had je hem kunnen verrassen met een perfect werkende fiets die een servicebeurt heeft gehad, waar de mankementen van gerepareerd waren, enz.
zaterdag 30 maart 2019 om 17:07
Laat je achterband leeglopen. Probleem opgelost.
En het is doorgaans vrij eenvoudig. Zolang je tegen een man zegt dat je iets graag wilt, blijft het liggen totdat hij het ook graag wil.
Als je wilt dat iets vandaag gebeurt dan vraag je niks, dan zég je dat.
Dus heel simpel; Schat, maandag heb ik mijn fiets nodig dus repareer je fiets vandaag.
Ik zou hem echter nog even geven. Voordat je maandag in de stromende regen mag fietsen omdat hij dan wel de auto neemt...
En het is doorgaans vrij eenvoudig. Zolang je tegen een man zegt dat je iets graag wilt, blijft het liggen totdat hij het ook graag wil.
Als je wilt dat iets vandaag gebeurt dan vraag je niks, dan zég je dat.
Dus heel simpel; Schat, maandag heb ik mijn fiets nodig dus repareer je fiets vandaag.
Ik zou hem echter nog even geven. Voordat je maandag in de stromende regen mag fietsen omdat hij dan wel de auto neemt...
ceylon wijzigde dit bericht op 30-03-2019 17:08
15.09% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 30 maart 2019 om 17:08
Alles kan, maar soms die je iets voor een ander omdat het gewoon aardig is om te doen. Als jij 24 uur per week werkt en je vriend 40+ uur, en zijn fiets is stuk, is het dan niet heel aardig, gewoon, omdat je van je vriend houdt, om die op je vrije dag even bij de fietsenmaker te brengen?Lucifer2018 schreef: ↑30-03-2019 17:05Dat is gek. Ik werkte meer en had 3 uur reisijd en toch elke zaterdag vrij. En toevallig is dan de fietsenmaker open. En in onze mooie tijd heb je mobiele fietsenmakers.. die komen langs.
TO's vent kan dat prima zelf. Het is geen baby.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

zaterdag 30 maart 2019 om 17:10
In zo'n geval zou mijn man vragen of ik daar tijd voor had. In plaats van gewoon maar mijn fiets te pakken. (Maar hij doet het altijd gewoon zelf op zaterdag, dat wegbrengen, die ene keer per 10 jaar.)pejeka schreef: ↑30-03-2019 17:08Alles kan, maar soms die je iets voor een ander omdat het gewoon aardig is om te doen. Als jij 24 uur per week werkt en je vriend 40+ uur, en zijn fiets is stuk, is het dan niet heel aardig, gewoon, omdat je van je vriend houdt, om die op je vrije dag even bij de fietsenmaker te brengen?
Waarom moet zij het initiatief nemen?