Partner heeft nog steeds zijn fiets niet gemaakt.

30-03-2019 16:49 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic mag gesloten worden. Fiets kan niet meer gemaakt worden. Ook fijn dat men meteen denkt te weten wat er mis is. Lekke band? Heb ik nergens geschreven. Wat kunnen een aantal hier toch enorme vooroordelen hebben. We hebben door omstandigheden even weinig geld, dus (veel) geld uitgeven aan de fietsenmaker was geen optie.
En ik fiets graag, dus hoe komen jullie erbij dat ik hij alleen maar in de schuur staat te verstoffen? Voorlopig gebruikt hij mijn fiets en als ik hem nodig heb gebruikt hij het OV.
Graag wil ik wel,diegenen bedanken die wel met goede adviezen kwamen of geen vooroordelen hebben gegeven 😊.

Dit topic mag gesloten worden. Weet niet of ik dat zelf kan?
fluffy85 wijzigde dit bericht op 08-04-2019 10:49
79.04% gewijzigd
pejeka schreef:
30-03-2019 19:04
Nou, niks mis mee dan toch? Er is geen geld om de fiets te laten maken, en de enige functionerende fiets in huis is dus die van TO. TO heeft die fiets zelf niet dringend nodig, haar vriend wel, want die moet naar zijn werk. Logisch dan toch dat hij de fiets van TO pakt? Ja, jammer dan dat TO nu zelf opeens op het idee komt dat ze met de fiets weg wil voor de fun. Kan dan even niet. Althans, niet wanneer vriend naar het werk is. Maar in het weekend is hij (neem ik aan thuis) en dan kan ze fietsen tot ze een ons weegt. Of niet? Wat is nou het probleem?
Het probleem is, dat vriend niet zijn fiets laat maken, maar gebruikt de fiets van TO, de vriendin. Wereldprobleem.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 30-03-2019 19:14
0.20% gewijzigd
pejeka schreef:
30-03-2019 19:11
Ja, en dan? Vriend kan de fiets zelf niet maken (hij is geen fietsenmaker), geld voor een echte fietsenmaker is er blijkbaar niet, dus welke andere keuze heeft vriend dan om naar zijn werk te gaan?

Waarom zou hij de fiets niet kunnen maken? TO vraagt het toch niet voor niets? Het zou een beetje onzinnig zijn om dat te vragen als hij het niet kan.
pejeka schreef:
30-03-2019 19:04
Nou, niks mis mee dan toch? Er is geen geld om de fiets te laten maken, en de enige functionerende fiets in huis is dus die van TO. TO heeft die fiets zelf niet dringend nodig, haar vriend wel, want die moet naar zijn werk. Logisch dan toch dat hij de fiets van TO pakt? Ja, jammer dan dat TO nu zelf opeens op het idee komt dat ze met de fiets weg wil voor de fun. Kan dan even niet. Althans, niet wanneer vriend naar het werk is. Maar in het weekend is hij (neem ik aan thuis) en dan kan ze fietsen tot ze een ons weegt. Of niet? Wat is nou het probleem?
Aannames.
Grappig hoe jullie van een simpel onderwerp over een luie vent een seksestrijd weten te maken. Nog even en het advies komt om te gaan scheiden. :sarcastic:
DuchessMeganMarkle schreef:
30-03-2019 18:52
Niks OMG, daar heb je toch een relatie voor, dat je elkaar helpt. Ik zou dat wel over hebben voor mijn vriend.
Nope, ik heb geen relatie voor iemand mij helpt.

Ik zou ook echt geen behoefte hebben aan een relatie met iemand die een half jaar mijn fiets gebruikt zonder de zijne te maken en als ik er dan wat over zeg of vraag om het te maken mij een zeurpiet vind.

Ik kan zelf mijn fiets repareren of regelen dat iemand dat doet. Gewoon naast een 40 urige werkweek en reistijd. En verwacht dat mijn partner dat ook kan.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-03-2019 19:19
0.00% gewijzigd
nerdopviva schreef:
30-03-2019 19:13
Waarom zou hij de fiets niet kunnen maken? TO vraagt het toch niet voor niets? Het zou een beetje onzinnig zijn om dat te vragen als hij het niet kan.
Hoe weet zij dan dat hij dat kan? Is die vriend een fietsenmaker? Ik zou ook geen fiets kunnen repareren, al kreeg ik er duizend euro voor. Misschien neemt ze gewoon aan dat hij het kan. Of vindt ze dat hij het moet kunnen. Maar als een fiets dusdanig kapot is dat hij niet meer te gebruiken is, dan kunnen heel veel mensen dat gewoon zelf niet repareren, niks vreemds aan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
nerdopviva schreef:
Precies. Rare aanname weer.
30-03-2019 18:58
Sinds wanneer schrijf jij Surinaams? doekoe :rofl:
Ongeveer heel Nederland al 25 jaar.
winkelfanaat schreef:
Aannames.
Niks aannames. Ik noem gewoon de feiten zoals die in dit topic zijn gepresenteerd.
RikM schreef:
30-03-2019 19:17
Grappig hoe jullie van een simpel onderwerp over een luie vent een seksestrijd weten te maken. Nog even en het advies komt om te gaan scheiden. :sarcastic:
Ik voorspel een vechtscheiding over de fietsen. ;-D
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
pejeka schreef:
30-03-2019 19:18
Hoe weet zij dan dat hij dat kan? Is die vriend een fietsenmaker? Ik zou ook geen fiets kunnen repareren, al kreeg ik er duizend euro voor. Misschien neemt ze gewoon aan dat hij het kan. Of vindt ze dat hij het moet kunnen. Maar als een fiets dusdanig kapot is dat hij niet meer te gebruiken is, dan kunnen heel veel mensen dat gewoon zelf niet repareren, niks vreemds aan.

Hou toch op. Een band plakken, de ketting er weer op, zelfs een nieuw zadel of stuur is echt niet moeilijk. Vroeger werd dat gewoon geleerd aan kinderen (het verbaast me dan ook dat jij dat niet kan). En waarom denkt TO dat hij dat wel kan? Nou, omdat zij het al een paar keer heeft gevraagd en hij blijkbaar niet heeft gezegd dat hij het niet kan.
Ik zal jullie een voorbeeld geven. Mijn auto wilde niet starten, er was iets mis met de accu. Ik moest snel naar mijn werk, dus ik pakte de auto van vriend, die had een thuiswerk dag. Ik kwam terug van werk, heeft vriend mijn auto naar de garage gebracht. Ik zou dat andersom ook doen. Net zoals dat hij of ik nooit aan elkaar hoeven te vragen of we aan elkaars spullen mogen komen. Ik heb nooit contant geld bij me. Ik geef het aan, schat ik heb €50 uit je portomonee gepakt.
Star² schreef:
30-03-2019 18:35
Ze zorgt ook al voor zijn kind (niet het hare) terwijl hij werkt, dus iets zegt me dat het misschien wel gewoon een lamlul is en niet per se aan haar ligt?
Gratis opvang en een huissloof die jouw fiets wel laat maken als je gewoon die van haar gebruikt al een half jaar.. en zij haar eigen fiets wil gebruiken en dat niet kan omdat jij al een half jaar niks heb geregeld.

Doe mij maar een leuke relatie met een leuke vent. Die je niet wegzet als een zeur als je graag je eigen fiets na een half jaar wil gebruiken.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-03-2019 19:29
9.59% gewijzigd
30-03-2019 19:24
Ik zal jullie een voorbeeld geven. Mijn auto wilde niet starten, er was iets mis met de accu. Ik moest snel naar mijn werk, dus ik pakte de auto van vriend, die had een thuiswerk dag. Ik kwam terug van werk, heeft vriend mijn auto naar de garage gebracht. Ik zou dat andersom ook doen. Net zoals dat hij of ik nooit aan elkaar hoeven te vragen of we aan elkaars spullen mogen komen. Ik heb nooit contant geld bij me. Ik geef het aan, schat ik heb €50 uit je portomonee gepakt.
Ja, lijkt echt op verhaal van TO. :popcorn:
pejeka schreef:
30-03-2019 19:19
Niks aannames. Ik noem gewoon de feiten zoals die in dit topic zijn gepresenteerd.
Waar staat dat TO voor de fun wil fietsen?
En sowieso, al wil ze een rondje om het huis en een pak melk halen bij de supermarkt.
nerdopviva schreef:
30-03-2019 19:22
Hou toch op. Een band plakken, de ketting er weer op, zelfs een nieuw zadel of stuur is echt niet moeilijk. Vroeger werd dat gewoon geleerd aan kinderen (het verbaast me dan ook dat jij dat niet kan). En waarom denkt TO dat hij dat wel kan? Nou, omdat zij het al een paar keer heeft gevraagd en hij blijkbaar niet heeft gezegd dat hij het niet kan.
Ik zou het niet kunnen, sorry. Ik ben niet handig. Mag dat?
Lucifer2018 schreef:
30-03-2019 19:27
Gratis opvang en een huissloof die jouw fiets wel laat maken als je gewoon die van haar gebruikt al een half jaar.. en zij haar eigen fiets wil gebruiken en dat niet kan omdat jij al een half jaar niks heb geregeld.

Doe mij maar een leuke relatie met een leuke vent. Die je niet wegzet als een zeur als je graag je eigen fiets na een half jaar wil gebruiken.
Daar kiezen vrouwen zoals TO zelf voor hoor. Je kan het kind ook naar de kinderopvang brengen en 40 uur werken.
Zeg Sjaak, ik heb maandag mijn fiets nodig.
Of denk ik te simpel?
30-03-2019 19:32
Daar kiezen vrouwen zoals TO zelf voor hoor. Je kan het kind ook naar de kinderopvang brengen en 40 uur werken.
Je kan het ook niet doen en zelf bepalen hoeveel je werkt of niet. Met of zonder kinderen. Man of vrouw.

Ik zou dus echt niet een half jaar andermans fiets lenen en dan vinden dat die persoon zeurt als ze vragen wanneer jij je eigen fiets gaan maken. Of verwachten dat de ander het dan wel wegbreng/regel.

Of ik nu 40/50 of 20 uur werk. Ik vind dat gewoon huftergedrag.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-03-2019 19:39
28.18% gewijzigd
Dit kan ook echt alleen op dit forum he? Wat een gezeik.
Ik snap het hele concept van dit topic niet. Mijn man en ik liggen er nooit wakker van wat nou wiens probleem is. We zijn samen en doen dingen voor elkaar, soms omdat het niet anders kan, soms omdat de één beter is in een bepaald klusje dan de ander, soms omdat het gewoon zo uitkomt. Maar daar zeuren we niet over. Ik breng zijn kleren naar de stomerij als ik er toevallig toch langs kom, Hij haalt mijn medicijnen op bij de apotheek als hij toevallig vroeger klaar is met werken dan ik. Ook als dat betekent dat hij dan een kwartiertje moet omrijden, maar hetzelfde doe ik met liefde en plezier voor hem als het zo uitkomt. Als ik mijn fiets niet dringend nodig heb, maar mijn man wel en de zijne is kapot, dan zou het me jeuken hoe lang hij de mijne gebruikt. En gesteld dat ik een middag vrij zou zijn, dan zou ik de zijne met liefde naar de fietsenmaker brengen en nog weer ophalen ook aan het einde van de dag. Echt. Ik snap het gemauw niet.
Lucifer2018 schreef:
30-03-2019 19:35
Je kan het ook niet doen en zelf bepalen hoeveel je werkt of niet. Met of zonder kinderen. Man of vrouw.

Ik zou dus echt niet een half jaar andermans fiets lenen en vinden dat die persoon zeurt als ze vragen wanneer je je eigen fiets gaan maken. Of verwachten dat ik het dan wel wegbreng/regel. Of ik nu 40/50 of 20 uur werk. Ik vind dat gewoon huftergedrag.
Ik vind dat kinderachtig, zeker als vriend gewoon werkt. TO geeft aan dat er geen geld voor is. Hoe moet vriend dan naar zijn werk gaan?
Hmm, als jouw man een fiets nodig heeft om op zijn werk te komen, moet hij eigenlijk altijd een reservefiets hebben
(misschien niet met 20 versnellingen, maar wel met een opgepompte band).

En als er dan iets is, moet je het snel repareren en desnoods naar de fietsenmaker brengen.

Mensen laten ook hun auto door een ander repareren.

Nu is jouw fiets zijn reservefiets en dat is prima, maar als jullie het ieder weekeinde druk hebben, gaat hij nooit zijn fiets repareren.

Ik weet niet hoe weinig geld jullie hebben, maar de fietsenmaker lijkt mij belangrijk.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
30-03-2019 19:39
Ik vind dat kinderachtig, zeker als vriend gewoon werkt. TO geeft aan dat er geen geld voor is. Hoe moet vriend dan naar zijn werk gaan?

In een half jaar tijd is er geen tijd om het te maken of geld voor de fietsenmaker? Of een andere 2ehandsfiets van MP?

En in een halfjaar tijd heb je naast je werk zat tijd om dat te regelen. Kan ik ook. Heb ik ook vaak zat gedaan.

Ik kan wat dingen maken en anders loop ik er mee op een zaterdag naar de fietsenmaker.. ergens in dat half jaar. Kan mijn man ook, zelf mijn kinderen kunnen banden plakken en lampjes vervangen.

Echt hoor, je hebt een relatie met een volwassen vent geen kind toch? Hou toch op zeg.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-03-2019 19:50
21.23% gewijzigd
pejeka schreef:
30-03-2019 19:39
Ik snap het hele concept van dit topic niet. Mijn man en ik liggen er nooit wakker van wat nou wiens probleem is. We zijn samen en doen dingen voor elkaar, soms omdat het niet anders kan, soms omdat de één beter is in een bepaald klusje dan de ander, soms omdat het gewoon zo uitkomt. Maar daar zeuren we niet over. Ik breng zijn kleren naar de stomerij als ik er toevallig toch langs kom, Hij haalt mijn medicijnen op bij de apotheek als hij toevallig vroeger klaar is met werken dan ik. Ook als dat betekent dat hij dan een kwartiertje moet omrijden, maar hetzelfde doe ik met liefde en plezier voor hem als het zo uitkomt. Als ik mijn fiets niet dringend nodig heb, maar mijn man wel en de zijne is kapot, dan zou het me jeuken hoe lang hij de mijne gebruikt. En gesteld dat ik een middag vrij zou zijn, dan zou ik de zijne met liefde naar de fietsenmaker brengen en nog weer ophalen ook aan het einde van de dag. Echt. Ik snap het gemauw niet.
Ik snap het hele concept van jouw reactie niet. Je zegt zelf geen band te kunnen plakken, prima. De financiële middelen om de band te laten plakken zijn er niet. Wat verwacht je van TO? Dat ze nooit meer mag fietsen omdat meneer te beroerd is zijn band te plakken? Of wil je hier maar blijven doorgaan over nieuwe fietsen en medicijnen ophalen wat totaal niet relevant is voor deze situatie. Probeer iets minder in de ik vorm te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven