Partner heeft nog steeds zijn fiets niet gemaakt.

30-03-2019 16:49 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic mag gesloten worden. Fiets kan niet meer gemaakt worden. Ook fijn dat men meteen denkt te weten wat er mis is. Lekke band? Heb ik nergens geschreven. Wat kunnen een aantal hier toch enorme vooroordelen hebben. We hebben door omstandigheden even weinig geld, dus (veel) geld uitgeven aan de fietsenmaker was geen optie.
En ik fiets graag, dus hoe komen jullie erbij dat ik hij alleen maar in de schuur staat te verstoffen? Voorlopig gebruikt hij mijn fiets en als ik hem nodig heb gebruikt hij het OV.
Graag wil ik wel,diegenen bedanken die wel met goede adviezen kwamen of geen vooroordelen hebben gegeven 😊.

Dit topic mag gesloten worden. Weet niet of ik dat zelf kan?
fluffy85 wijzigde dit bericht op 08-04-2019 10:49
79.04% gewijzigd
pejeka schreef:
31-03-2019 17:07
Het topic van TO doet me hieraan denken.

Een kindje heeft een speelgoedje waaraan het al zeker een jaar geen blik waardig heeft gekeurd. Ligt achter in de kast en komt er nooit uit. Dan komt er een ander kindje op bezoek, kijkt naar de speelgoedvoorraad en pakt dat bepaalde speeltje eruit om mee te spelen. Onmiddellijk begint de "eigenaar" van dat speeltje te zeuren dat HIJ/ZIJ nou nét zélf met dat speeltje wilde spelen, want het is van HÉM/HÁÁR, en het andere kindje heeft het - boehoe - afgepakt. Ook al hebben ze er zélf in geen tijden naar omgekeken.

TO had een fiets in de schuur staan waar ze al in geen tijden gebruik van heeft gemaakt, maar nu haar vriend hem gebruikt omdat zijn eigen fiets stuk is, is het opeens háár fiets en wil ze opeens gaan fietsen... Ik maak me sterk dat als die fiets van die vriend niét stuk was gegaan en hij gewoon zijn eigen fiets had kunnen gebruiken, die fiets van TO over een paar maanden nog steeds ongebruikt in de schuur had gestaan, maar nee, het andere kindje gebruikt hem zomaar, dus...
:rofl: zoiets ja...

TO, ik heb nog een interessante vraag en misschien wel een geniale oplossing: heb je wel eens van een fietsenmaker gehoord?
Daar kan je die kl***fiets natuurlijk ook heenbrengen he als je hem nodig hebt en je vriend maakt dat ding niet.
(Echt, dat je daar nou zo'n drama om maakt, dat snapt zelfs mijn kat niet, maar goed)
boerinnetje-van-buuten schreef:
31-03-2019 17:27
Ooooooo, werkt TO niet? Nou, mooie oplossing. Ga werken, dan is er ook weer geld voor een fietsenmaker. En heb je een excuus om je fiets terug te eisen: je moet namelijk zelf fietsen.

Ik had het nooit gedacht (echt: nooit, nooit, nooit). Maar als TO niet werkt en haar man fulltime, dan mag zij die fiets maken, werk zoeken of haar mond houden.
Of gewoon haar eigen fiets gebruiken wanneer het haar uitkomt lijkt me. En dan kan hij z'n mond houden. Moet niet gekker worden: je mag alleen je eigen fiets gebruiken als je werkt TO O_o
Phoebe-returns schreef:
31-03-2019 17:32

TO, ik heb nog een interessante vraag en misschien wel een geniale oplossing: heb je wel eens van een fietsenmaker gehoord?
Daar kan je die kl***fiets natuurlijk ook heenbrengen he als je hem nodig hebt en je vriend maakt dat ding niet.
(Echt, dat je daar nou zo'n drama om maakt, dat snapt zelfs mijn kat niet, maar goed)
Misschien eerst een topic lezen voor je, al bulderend van het lachen, reageert?
Haar fiets is niet kapot.
pejeka schreef:
30-03-2019 17:08
Alles kan, maar soms die je iets voor een ander omdat het gewoon aardig is om te doen. Als jij 24 uur per week werkt en je vriend 40+ uur, en zijn fiets is stuk, is het dan niet heel aardig, gewoon, omdat je van je vriend houdt, om die op je vrije dag even bij de fietsenmaker te brengen?
Nou, ik ben heel aardig maar dit zou ik alleen doen als ik er zelf zin in heb. De man heeft 128 uur per week over om de fiets te LATEN repareren.
pejeka schreef:
31-03-2019 17:07
Het topic van TO doet me hieraan denken.

Een kindje heeft een speelgoedje waaraan het al zeker een jaar geen blik waardig heeft gekeurd. Ligt achter in de kast en komt er nooit uit. Dan komt er een ander kindje op bezoek, kijkt naar de speelgoedvoorraad en pakt dat bepaalde speeltje eruit om mee te spelen. Onmiddellijk begint de "eigenaar" van dat speeltje te zeuren dat HIJ/ZIJ nou nét zélf met dat speeltje wilde spelen, want het is van HÉM/HÁÁR, en het andere kindje heeft het - boehoe - afgepakt. Ook al hebben ze er zélf in geen tijden naar omgekeken.
Dit kindje heeft het speelgoedje al een paar maanden uitgeleend he. Dus dat 'onmiddelijk' valt allemaal wel mee.
Tjezus, wat vals
Phoebe-returns schreef:
31-03-2019 17:32

De OP lezen is natuurlijk ook een optie.

Ik zou trouwens gewoon tegen vriend zeggen dat je vanaf volgende week (bijv.) zelf je fiets weer gaat gebruiken en dat hij dus moet zorgen dat zijn fiets voor die tijd gerepareerd is.
Ik moet eerlijk bekennen dat de situatie zeer bekend is - mijn vriend is zeer nalatig met zaken als zijn eigen fiets repareren. Hij heeft laatst een maand met mijn stadsfiets gefietst. Hij had 6 vrije dagen in deze maand waarop hij enkel heeft geluierd. Prima. Maar na die maand reed hij mijn fietsband ook lek, dus de eerstvolgende vrije dag heb ik gesteld dat hij diezelfde dag nog in ieder geval mijn fietsband ging fiksen. Ietwat mopperend heeft ie toen maar direct beide fietsbanden geplakt. Dat kostte hem 20 minuten en eenmaal klaar was hij toch wel héél blij dat het klaar was en hij niet steeds weer mijn zadel moest verzetten en op een knalroze fiets 'moest' fietsen ;)

Ik ben groot voorstander van eigen banden plakken. En als je geen tijd of energie ervoor hebt, dan vraag je iemand om hulp. Verwachten dat iemand anders jouw problemen oplost is lui en niet bepaald aantrekkelijk. Of je nou 5 uur of 50 uur werkt.
Er staan talloze filmpjes op Youtube, over hoe je een fietsband moet plakken.
DuchessMeganMarkle schreef:
01-04-2019 15:02
Er staan talloze filmpjes op Youtube, over hoe je een fietsband moet plakken.
Ik heb tientallen filmpjes gekeken, maar mijn band is nog steeds leeg.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik zou hem gewoon nú meteen zo'n youtube filmpje sturen, en vanaf morgen memoblaadjes plakken op zijn lunchtrommel/badkamerspiegel/computerscherm met 'hoi schat, het is lekker zonnig buiten, goed weer om een band te plakken XX!' en daarna zet ik andere middelen in zoals dat stickervel met roze bloemetjes die leuk zouden staan op mijn fiets, en de vrolijke gekleurde fietsbel met smiley die ik nog in een laatje heb liggen die gaat erop, of de fietstas met vlinders... dat soort passief agressieve toestanden en indien nodig zet ik hem op slot de avond van tevoren met zo'n action slotje van 3 euro. Ik bedoel, dikke doei hoor.

tenzij zo de aap uit de mouw komt dat blijkt dat jij of je kind al een half jaar zijn Iphone/Ipad gebruikt of iets dergelijks natuurlijk...
Lorem Ipsum
handigmetgeld schreef:
01-04-2019 15:04
Ik heb tientallen filmpjes gekeken, maar mijn band is nog steeds leeg.
Maar jij bent handig met geld, dus je hebt vast een potje voor de fietsenmaker.
To praat lekker mee zie ik.
pejeka schreef:
30-03-2019 17:18
Hier word ik nou zo moe van. Altijd maar dat ge-IK. Wat is er nou mis mee om gewoon belangeloos iets voor een ander te doen en niet eerst te vragen "Waarom moet IK dat doen". Twee jaar geleden was de fiets van mijn man kapot. Hij gebruikte een fiets van 20 jaar oud, wel altijd netjes onderhouden, om naar het station te gaan, maar op een gegeven moment was het beestje versleten. Ik zou die middag vrij zijn, hij had late dienst, en hij vroeg me of ik die fiets bij de fietsenmaker wilde brengen. Heb die fiets bekeken en hij was gewoon op. Tuurlijk had ik die nog kunnen laten oplappen, maar na 20 jaar intensief gebruik was hij gewoon op. Ik ben op die fiets gestapt, ben naar de fietsenmaker gereden (is hier een ouderwetse fietsenzaak met een eigen werkplaats) en heb dat ding daar achtergelaten en heb een nieuwe fiets voor mijn man gekocht. Die stond in de tuin klaar toen hij in de avond thuiskwam. Zijn glunderende gezicht was goud waard. Tuurlijk had ik toen ook kunnen gaan zaniken "Waarom moet IK dit doen"... Maar dat was voor mij een argument. Ik deed het gewoon omdat ik van hem houd, en hij ook wel eens iets voor mij doet zonder daarover te zeuren, en ik in zjjn algemeenheid vindt dat zeuren over dingen die niks bijdragen verspilde energie is, die je beter ergens anders voor kan gebruiken.
Geweldig! Nou ja.. bijna geweldig.
Ik dacht ook zoiets; ik zou alleen een nieuwe fiets voor mezelf kopen en dan met een lieve, serene glimlach zeggen: SCHAT je mag voortaan mijn oude fiets lenen als de jouwe kapot is.

Ik denk dat zijn glunderende gezicht geen goud waard is maar jij hebt weer een goede fiets, je mannie een reservefiets én je hoeft niet meer te zeuren dat hij zijn fiets moet maken.
Je kan je energie wel beter gebruiken, verspilde energie om het hem te vragen blijkt nu al een paar weken.

Goed dat je er een topic over opende: daar had je nu alle tijd voor ipv met een kapotte herenfiets gaan lopen sjouwen omdat je zoveel van je mannie houdt. Je kan beter een terrasje pakken met dit weer, ik kom net thuis en alle terrassen waar ik langskwam zaten bomvol.

De fietsenmakert was gesloten trouwens. Een oerdegelijk kartonnetje op het raam, niet te missen: OP MAANDAG ZIJN WIJ GESLOTEN.
Sommige adviezen... :facepalm:
Mocht je toch een nieuwe fiets gaan kopen voor hem kan je er wel over 2 jaar nog met genoegen aan terugdenken en heb je ook nog jaren plezier van zijn nieuwe fiets.
Hoe dan ook: een nieuwe fiets is wél de oplossing voor jullie beiden geloof ik, gewoon doen! :thumbsup:
turquasi schreef:
01-04-2019 15:26
Ik zou hem gewoon nú meteen zo'n youtube filmpje sturen, en vanaf morgen memoblaadjes plakken op zijn lunchtrommel/badkamerspiegel/computerscherm met 'hoi schat, het is lekker zonnig buiten, goed weer om een band te plakken XX!' en daarna zet ik andere middelen in zoals dat stickervel met roze bloemetjes die leuk zouden staan op mijn fiets, en de vrolijke gekleurde fietsbel met smiley die ik nog in een laatje heb liggen die gaat erop, of de fietstas met vlinders... dat soort passief agressieve toestanden

Even terloops laten vallen dat je mannen die hun eigen fietsbanden plakken zooooo aantrekkelijk vindt. ;)
Wat een heftige problemen allemaal zeg. :facepalm:
Drackie schreef:
01-04-2019 14:33
De OP lezen is natuurlijk ook een optie.

Ik zou trouwens gewoon tegen vriend zeggen dat je vanaf volgende week (bijv.) zelf je fiets weer gaat gebruiken en dat hij dus moet zorgen dat zijn fiets voor die tijd gerepareerd is.
Snijd je dan jezelf lekker in de vingers. Die fiets staat al sinds mensenheugenis vrijwel ongebruikt in de schuur en opeens stel je dat je die zélf wilt gaan gebruiken.

Zegt vriend tegen je: "Joh, da's apart, waarvoor dan?"

Zeg jij: "Nou gewoon, om naar mijn werk te gaan, of een rondje te gaan fietsen, of om koffie te gaan drinken bij mijn vriendin".

Zegt hij: "OK, zorg ik dat je je eigen fiets ter beschikking hebt"...

Om dan een béétje geloofwaardig over te komen, ben je dan dus verplicht om de komende weken elke dag die fiets te gebruiken, want tja, je had hem toch dringend nódig…. dus op de fiets naar je werk, op de fiets naar de winkels, op de fiets naar je vriendinnen, enz...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Sooofff schreef:
02-04-2019 10:59
Wat een heftige problemen allemaal zeg. :facepalm:
Nou , ik zag 141 berichten ik denk even kijken wat hier in hemelsnaam aan de hand is O_O

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven