Partner heeft nog steeds zijn fiets niet gemaakt.

30-03-2019 16:49 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic mag gesloten worden. Fiets kan niet meer gemaakt worden. Ook fijn dat men meteen denkt te weten wat er mis is. Lekke band? Heb ik nergens geschreven. Wat kunnen een aantal hier toch enorme vooroordelen hebben. We hebben door omstandigheden even weinig geld, dus (veel) geld uitgeven aan de fietsenmaker was geen optie.
En ik fiets graag, dus hoe komen jullie erbij dat ik hij alleen maar in de schuur staat te verstoffen? Voorlopig gebruikt hij mijn fiets en als ik hem nodig heb gebruikt hij het OV.
Graag wil ik wel,diegenen bedanken die wel met goede adviezen kwamen of geen vooroordelen hebben gegeven 😊.

Dit topic mag gesloten worden. Weet niet of ik dat zelf kan?
fluffy85 wijzigde dit bericht op 08-04-2019 10:49
79.04% gewijzigd
Jeetje, ligt het aan mij of wordt het ene na het andere onnozele dramatopic geopend? :nut:
3thee schreef:
30-03-2019 17:10
In zo'n geval zou mijn man vragen of ik daar tijd voor had. In plaats van gewoon maar mijn fiets te pakken. (Maar hij doet het altijd gewoon zelf op zaterdag, dat wegbrengen, die ene keer per 10 jaar.)
Waarom moet zij het initiatief nemen?
Precies.
Haasjehop schreef:
30-03-2019 17:11
Jeetje, ligt het aan mij of wordt het ene na het andere onnozele dramatopic geopend? :nut:
Nee, ligt niet aan jou.
Weet ook niet wat ik lees aan antwoorden ook. o_o :-D :-D
winkelfanaat schreef:
30-03-2019 17:07
Je hoeft toch niet te zeuren? Zeg gewoon schat, maandag/volgende week heb ik mijn fiets zelf nodig.

Jij wil een fiets gebruiken. Je hebt een fiets. Zeg dat je per direct je fiets zelf gebruikt. Ik zie geen probleem.

Hoe en wat hij met zijn fiets doet, hoef jij niks mee. Zijn probleem
Hips, hopsakee en pierlala.
Haasjehop schreef:
30-03-2019 17:11
Neuh, ligt niet aan jou.
There is always something happening, and it's usually right now
Maar wat is er nou kapot? Dat jij het niet kunt maken zegt niks. Ik ken ook vrouwen die zeggen geen band te kunnen plakken, bijvoorbeeld, dus zoiets onnozels als een lekke band kan het ook gewoon zijn.
3thee schreef:
30-03-2019 17:10
In zo'n geval zou mijn man vragen of ik daar tijd voor had. In plaats van gewoon maar mijn fiets te pakken. (Maar hij doet het altijd gewoon zelf op zaterdag, dat wegbrengen, die ene keer per 10 jaar.)
Waarom moet zij het initiatief nemen?
Hier word ik nou zo moe van. Altijd maar dat ge-IK. Wat is er nou mis mee om gewoon belangeloos iets voor een ander te doen en niet eerst te vragen "Waarom moet IK dat doen". Twee jaar geleden was de fiets van mijn man kapot. Hij gebruikte een fiets van 20 jaar oud, wel altijd netjes onderhouden, om naar het station te gaan, maar op een gegeven moment was het beestje versleten. Ik zou die middag vrij zijn, hij had late dienst, en hij vroeg me of ik die fiets bij de fietsenmaker wilde brengen. Heb die fiets bekeken en hij was gewoon op. Tuurlijk had ik die nog kunnen laten oplappen, maar na 20 jaar intensief gebruik was hij gewoon op. Ik ben op die fiets gestapt, ben naar de fietsenmaker gereden (is hier een ouderwetse fietsenzaak met een eigen werkplaats) en heb dat ding daar achtergelaten en heb een nieuwe fiets voor mijn man gekocht. Die stond in de tuin klaar toen hij in de avond thuiskwam. Zijn glunderende gezicht was goud waard. Tuurlijk had ik toen ook kunnen gaan zaniken "Waarom moet IK dit doen"... Maar dat was voor mij een argument. Ik deed het gewoon omdat ik van hem houd, en hij ook wel eens iets voor mij doet zonder daarover te zeuren, en ik in zjjn algemeenheid vindt dat zeuren over dingen die niks bijdragen verspilde energie is, die je beter ergens anders voor kan gebruiken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
30-03-2019 17:18
Hier word ik nou zo moe van. Altijd maar dat ge-IK. Wat is er nou mis mee om gewoon belangeloos iets voor een ander te doen en niet eerst te vragen "Waarom moet IK dat doen". Twee jaar geleden was de fiets van mijn man kapot. Hij gebruikte een fiets van 20 jaar oud, wel altijd netjes onderhouden, om naar het station te gaan, maar op een gegeven moment was het beestje versleten. Ik zou die middag vrij zijn, hij had late dienst, en hij vroeg me of ik die fiets bij de fietsenmaker wilde brengen. Heb die fiets bekeken en hij was gewoon op. Tuurlijk had ik die nog kunnen laten oplappen, maar na 20 jaar intensief gebruik was hij gewoon op. Ik ben op die fiets gestapt, ben naar de fietsenmaker gereden (is hier een ouderwetse fietsenzaak met een eigen werkplaats) en heb dat ding daar achtergelaten en heb een nieuwe fiets voor mijn man gekocht. Die stond in de tuin klaar toen hij in de avond thuiskwam. Zijn glunderende gezicht was goud waard. Tuurlijk had ik toen ook kunnen gaan zaniken "Waarom moet IK dit doen"... Maar dat was voor mij een argument. Ik deed het gewoon omdat ik van hem houd, en hij ook wel eens iets voor mij doet zonder daarover te zeuren, en ik in zjjn algemeenheid vindt dat zeuren over dingen die niks bijdragen verspilde energie is, die je beter ergens anders voor kan gebruiken.
Dat is precies wat ik zeg.

Waarom wil jij jezelf weer op je borst kloppen omdat je iets gedaan hebt? Het gaat erom dat de partner van TO helemaal niets vraagt, maar gewoon haar fiets inpikt.
Lucifer2018 schreef:
30-03-2019 17:12
Nee, ligt niet aan jou.
Weet ook niet wat ik lees aan antwoorden ook. o_o :-D :-D
:P
3thee schreef:
30-03-2019 17:14
Maar wat is er nou kapot? Dat jij het niet kunt maken zegt niks. Ik ken ook vrouwen die zeggen geen band te kunnen plakken, bijvoorbeeld, dus zoiets onnozels als een lekke band kan het ook gewoon zijn.

Maakt toch niet uit verder? Al is het de band en kan TO dat niet.. lijkt me stug maar prima toch? ;)

Of ligt de halve fiets uit elkaar.

Of man maakt hem morgen of hij brengt de fiets van de week weg als hij het niet zelf kan. :-D :-D :-D
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-03-2019 17:24
3.48% gewijzigd
3thee schreef:
30-03-2019 17:22
Dat is precies wat ik zeg.

Waarom wil jij jezelf weer op je borst kloppen omdat je iets gedaan hebt? Het gaat erom dat de partner van TO helemaal niets vraagt, maar gewoon haar fiets inpikt.
Die ze zelf eigenlijk niet nodig heeft, maar nu haar vriend hem gebruikt, voelt ze opeens de dringende aandrang te willen fietsen... Yeah...
God, is het geen Pejeka etenskooktijd ofzo? Stokpaardjesgelei vind ik wel wat.
pejeka schreef:
30-03-2019 17:24
Die ze zelf eigenlijk niet nodig heeft, maar nu haar vriend hem gebruikt, voelt ze opeens de dringende aandrang te willen fietsen... Yeah...
Mooie weer komt eraan, dus zo raar is het nou ook weer niet.

Maar goed, bel gewoon een mobiele fietsenmaker. Die komt aan huis, niet veel duurder dan de standaard fietsenmaker, en iedereen is weer blij.
Tjongejonge......
There is always something happening, and it's usually right now
Wat een moeilijk gedoe.
Jij doet je fiets op slot, zodat hij 'deze niet kan meenemen (het woord 'nee' wordt blijkbaar niet gebruikt in jullie relatie) en of hij dan wel of niet zijn eigen fiets gaat/laat maken, is zijn probleem.
Lucifer2018 schreef:
30-03-2019 17:23
Maakt toch niet uit verder? Al is het de band en kan TO dat niet.. lijkt me stug maar prima toch? ;)

Of ligt de halve fiets uit elkaar.

Of man maakt hem morgen of hij brengt de fiets van de week weg als hij het niet zelf kan. :-D :-D :-D
Iets simpels zou de kans vergroten dat haar man het zelf kan. Het is misschien best makkelijk te fixen, maar net wat minder makkelijk dan een kant en klare fiets te pakken.

Misschien helpt het zelfs als TO bluft dat zij het wel gaat maken. Bij sommige simpele mannetjes werkt dat ook ;-)
Sowieso TO, is dit behoorlijk passief agressief. Je vreet je op omdat je partner al het héle weekend niks aan die fiets heeft gedaan. Alsof je stilzwijgend de hele dag hem in de gaten zit te houden. En hier zeuren dat hij het niet doet.
Hips, hopsakee en pierlala.
Ik begrijp die man wel. Er is niets zo kut als op je vrije dag een fietsband te moeten plakken.
3thee schreef:
30-03-2019 17:27
Iets simpels zou de kans vergroten dat haar man het zelf kan. Het is misschien best makkelijk te fixen, maar net wat minder makkelijk dan een kant en klare fiets te pakken.

Misschien helpt het zelfs als TO bluft dat zij het wel gaat maken. Bij sommige simpele mannetjes werkt dat ook ;-)
Mhaw, lijkt me een heel slecht plan. Ik weet dat jij het als grapje bedoelt. :lol:

Maar strakjes is het geen hersenloos haantje met egoproblemen of is hij liever lui dan moe... en staat TO het te doen en zit hij erbij te kijken. ;)
RikM schreef:
30-03-2019 17:28
Ik begrijp die man wel. Er is niets zo kut als op je vrije dag een fietsband te moeten plakken.
Ik ook hoor.

Ik denk alleen dat lopen op een werkdag nog effe kutter is.
Haha, dat kan natuurlijk ook inderdaad.

Zo stond ik hier de afvoer te fixen. Man dacht 'dat is mooi opgelost'.
RikM schreef:
30-03-2019 17:28
Dan doet ie het voor/na werktijd. Of brengt de fiets weg. Meer smaken zijn er niet.
't Is nou niet dat je er uren mee bezig bent.
pejeka schreef:
30-03-2019 17:18
Volgens mij schreef TO dat het er financieel nu even niet in zit om een fietsenmaker in te schakelen. Laat staan een nieuwe fiets.
een nieuwe fiets kopen?
Ik krijg echt ernstig jeuk van dit soort topics. Het IK voorop, en de ander moet daar maar rekening mee houden, geen enkel teken dat JIJ ook eens rekening wilt houden met je partner, nee, want IK. Zo werken relaties gewoon niet. Wijzen naar en zeiken over wat die ANDER fout doet, en het gaat over niks. TO heeft haar fiets helemaal niet nodig, waarschijnlijk heeft ze er al een jaar niet op gezeten, maar nu haar vriend hem gebruikt, is het opeens HAAR fiets en krijgt ze miraculeuze aandrang om te gaan fietsen. Dat soort gezanik.

Mijn man en ik hebben dezelfde kledingmaat. Op een gegeven moment was zijn winterjas kapot, hij werkte 50 uur per week in die tijd en ook in het weekend en tijd voor winkelen had hij echt niet, en hij trok daarom een winterjas van mij aan die al een jaar lang in de kast hing, ik droeg andere jassen. Had ik dan op dat moment écht moeten gaan zaniken dat hij mijn jas droeg en dat ik nét die week had besloten om die jas zelf te gaan dragen, terwijl dat helemaal niet waar was? Echt, get a life. En leer dat een relatie niet alleen over IK gaat.
pejeka schreef:
30-03-2019 17:40
Ik krijg echt ernstig jeuk van dit soort topics. Het IK voorop, en de ander moet daar maar rekening mee houden, geen enkel teken dat JIJ ook eens rekening wilt houden met je partner, nee, want IK. Zo werken relaties gewoon niet. Wijzen naar en zeiken over wat die ANDER fout doet, en het gaat over niks. TO heeft haar fiets helemaal niet nodig, waarschijnlijk heeft ze er al een jaar niet op gezeten, maar nu haar vriend hem gebruikt, is het opeens HAAR fiets en krijgt ze miraculeuze aandrang om te gaan fietsen. Dat soort gezanik.

Mijn man en ik hebben dezelfde kledingmaat. Op een gegeven moment was zijn winterjas kapot, hij werkte 50 uur per week in die tijd en ook in het weekend en tijd voor winkelen had hij echt niet, en hij trok daarom een winterjas van mij aan die al een jaar lang in de kast hing, ik droeg andere jassen. Had ik dan op dat moment écht moeten gaan zaniken dat hij mijn jas droeg en dat ik nét die week had besloten om die jas zelf te gaan dragen, terwijl dat helemaal niet waar was? Echt, get a life. En leer dat een relatie niet alleen over IK gaat.
En weer wil je jezelf even op de borst kloppen.

Wat een geweldige partner ben je toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven