Partner heeft nog steeds zijn fiets niet gemaakt.

30-03-2019 16:49 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic mag gesloten worden. Fiets kan niet meer gemaakt worden. Ook fijn dat men meteen denkt te weten wat er mis is. Lekke band? Heb ik nergens geschreven. Wat kunnen een aantal hier toch enorme vooroordelen hebben. We hebben door omstandigheden even weinig geld, dus (veel) geld uitgeven aan de fietsenmaker was geen optie.
En ik fiets graag, dus hoe komen jullie erbij dat ik hij alleen maar in de schuur staat te verstoffen? Voorlopig gebruikt hij mijn fiets en als ik hem nodig heb gebruikt hij het OV.
Graag wil ik wel,diegenen bedanken die wel met goede adviezen kwamen of geen vooroordelen hebben gegeven 😊.

Dit topic mag gesloten worden. Weet niet of ik dat zelf kan?
fluffy85 wijzigde dit bericht op 08-04-2019 10:49
79.04% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
30-03-2019 19:48
In een half jaar tijd is er geen geld voor de fietsenmaker? Of een andere 2ehandsfiets van MP?
En in een halfjaar tijd heb je naast je werk zat tijd om dat te regelen.

Echt hoor, je hebt een relatie met een volwassen vent geen kind toch? Hou toch op zeg.
Je gaat toch niet een andere fiets kopen omdat je een lekke band hebt?
Ik snap sowieso de strekking van dig topic niet. Die fiets moet en zal klaar, maar is er geen budget voor schrijf je zelf. Hoé dan?
Verwacht je dat zich hier een gratis fietsenmaker aanbiedt?
Als er dan toch geen budget is, dan is het toch niet heel raar dat hij zo lang jou fiets gebruikt, die je zelf toch niet gebruikt?
Ik zie het probleem niet zo, maar misschien denk ik te simpel.
winkelfanaat schreef:
30-03-2019 19:48
Ik snap het hele concept van jouw reactie niet. Je zegt zelf geen band te kunnen plakken, prima. De financiële middelen om de band te laten plakken zijn er niet. Wat verwacht je van TO? Dat ze nooit meer mag fietsen omdat meneer te beroerd is zijn band te plakken? Of wil je hier maar blijven doorgaan over nieuwe fietsen en medicijnen ophalen wat totaal niet relevant is voor deze situatie. Probeer iets minder in de ik vorm te denken.
Simpel dan: Vriend werkt 40+ uur per week. Is afhankelijk van de fiets om op zijn werk te komen. Fiets gaat stuk en vriend kan hem zelf niet repareren. Ik heb een fiets die ik niet echt nodig heb, behalve dan voor vrije tijd af en toe. Logisch gevolg: vriend pakt mijn fiets. Zou ik niet eens over hoeven nadenken. En jammer dan dat ik die ene doodenkele keer dat ik zelf zomaar zou willen gaan fietsen, dat even niet kan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
winkelfanaat schreef:
30-03-2019 19:50
Je gaat toch niet een andere fiets kopen omdat je een lekke band hebt?
Nou duh. Ik niet. Ik had hem die week zelf geplakt.

Maar wel als blijkt dat de fiets niet te maken is of heel veel geld kost als je hem naar de fietsenmaker brengt. Daar zou je vanuit kunnen gaan anders was het al geregeld.
pejeka schreef:
30-03-2019 19:52
Simpel dan: Vriend werkt 40+ uur per week. Is afhankelijk van de fiets om op zijn werk te komen. Fiets gaat stuk en vriend kan hem zelf niet repareren. Ik heb een fiets die ik niet echt nodig heb, behalve dan voor vrije tijd af en toe. Logisch gevolg: vriend pakt mijn fiets. Zou ik niet eens over hoeven nadenken. En jammer dan dat ik die ene doodenkele keer dat ik zelf zomaar zou willen gaan fietsen, dat even niet kan.
Hij heeft het hele weekend de tijd. Dat vriend de band zelf niet kan plakken is ook weer een aanname.
nerdopviva schreef:
30-03-2019 19:22
Hou toch op. Een band plakken, de ketting er weer op, zelfs een nieuw zadel of stuur is echt niet moeilijk. Vroeger werd dat gewoon geleerd aan kinderen (het verbaast me dan ook dat jij dat niet kan). En waarom denkt TO dat hij dat wel kan? Nou, omdat zij het al een paar keer heeft gevraagd en hij blijkbaar niet heeft gezegd dat hij het niet kan.
En bovendien zijn er overal how to ... youtube-filmpjes voor. Dus als je het niet (goed) kunt, lukt het wel met zo'n filmpje.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Lucifer2018 schreef:
30-03-2019 19:53
Nou duh. Ik niet. Ik had hem die week zelf geplakt.

Maar wel als blijkt dat de fiets niet te maken is of heel veel geld kost als je hem naar de fietsenmaker brengt. Daar zou je vanuit kunnen gaan anders was het al geregeld.
Wederom aannames. Wat ik van TO begrijp is dat het om een lek bandje gaat.
winkelfanaat schreef:
30-03-2019 20:01
Wederom aannames. Wat ik van TO begrijp is dat het om een lek bandje gaat.
Ja, klopt. Was beetje het punt ook. ;-)
winkelfanaat schreef:
30-03-2019 20:00
Hij heeft het hele weekend de tijd. Dat vriend de band zelf niet kan plakken is ook weer een aanname.
Hij kan het al een half jaar niet he? :-D :-D
Lucifer2018 schreef:
30-03-2019 20:04
Hij kan het al een half jaar niet he? :-D :-D
Of willen, maar dat is ook een aanname :proud:
Lucifer2018 schreef:
30-03-2019 19:53
Daarom ben ik benieuwd wat er dan mee is.
Hier zit een hele goedkope fietsenmaker in de buurt. Daar kun je zelfs ook fietsen kopen voor onder de 100 euro. Iets repareren is meestal goedkoper. Misschien kun je dat niet zomaar in een dag ophoesten, maar in máánden? Dat moet je kunnen sparen, zeker als je zelf je fiets zo vaak nodig hebt.
In de buurtgroepen hier zie ik ook vaak reparatieverzoeken. Dat kan ook nog.
Het komt eerder over alsof die man gewoon gemakzuchtig is.
Prachtig, al die zogenaamd geweldige relaties :rofl:
pejeka schreef:
30-03-2019 17:43
Ik breng mijn fiets elk half jaar naar de fietsenmaker, gewoon, voor een servicebeurt. Ketting spannen en oliën, verlichting nakijken, versnellingen checken, banden checken, en soms moet er ook iets vervangen worden. Gemiddeld ben ik voor 25 euro klaar. Hooguit iets meer als ik nieuwe buitenbanden laat monteren. Dus het is niet zo dat het kapitalen kost, of wel?
Wat een goedkope fietsenmaker. Hier kost een servicebeurt 60 euro. Met wat reparaties erbij zit je zo aan 100 euro. Twee buitenbanden monteren kost ook makkelijk 75 euro.
Trouwens, wat een geneuzel dat die man 40 uur werkt. Dat doet toch iedereen? Staat ie in de kolenmijnen dat hij daar zo moehoe van is?

Bij 50-60 uur per week werken heb je een excuus om maanden niet aan die fiets toe te komen.
Als je geen geld hebt voor de fletsenmaker zou ik als de sodemieter zorgen dat je niet langer van 1 inkomen afhankelijk bent... en zo lang dat wel is dan moet TO haar fiets maar afstaan. Dat vriend op zijn werk kan komen als hij als enige voor brood op de plank zorgt lijkt me logisch. Zij leeft immers (ook) van zijn inkomen dus dan kun je principeel je fiets terug gaan eisen maar daar schieten jullie dan beide weinig mee op.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
boerinnetje-van-buuten schreef:
30-03-2019 20:19
Trouwens, wat een geneuzel dat die man 40 uur werkt. Dat doet toch iedereen? Staat ie in de kolenmijnen dat hij daar zo moehoe van is?

Bij 50-60 uur per week werken heb je een excuus om maanden niet aan die fiets toe te komen.
Nou, dat doet niet iedereen. TO werkt niet bijvoorbeeld. Dus ik snap best dat hij haar fiets pakt. Maar ik snap ook dat zij haar fiets ook af en toe wil gebruiken.
Wat een aannames weer in dit topic, misschien is het handig om eerst wat antwoorden van TO af te wachten?

En Pjk, natuurlijk doe je dingen voor elkaar, maar dat is het nu juist, jij en ik weten niet in hoeverre dingen bij TO een beetje in evenwicht zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
pejeka schreef:
30-03-2019 17:06
Dit dus. Je partner werkt 40 uur per week. Jij ook? Of werk je minder? Als jij door de week wel een dag of middag thuis bent, waarom heb je zijn fiets dan niet even naar de fietsenmaker gebracht? En dan had je hem kunnen verrassen met een perfect werkende fiets die een servicebeurt heeft gehad, waar de mankementen van gerepareerd waren, enz.
Ja to, dit had je dus best even kunnen doen tussen het stijven van zijn onderbroeken en het poetsen van zijn schoenen.

Helaas, maar dit kost je toch echt je nominatie voor huisvrouw van het jaar.
piepp schreef:
30-03-2019 19:50
Ik snap sowieso de strekking van dig topic niet. Die fiets moet en zal klaar, maar is er geen budget voor schrijf je zelf. Hoé dan?
Verwacht je dat zich hier een gratis fietsenmaker aanbiedt?
Als er dan toch geen budget is, dan is het toch niet heel raar dat hij zo lang jou fiets gebruikt, die je zelf toch niet gebruikt?
Ik zie het probleem niet zo, maar misschien denk ik te simpel.
Dit dus.
Velma*Dinkley schreef:
30-03-2019 23:50
Ja to, dit had je dus best even kunnen doen tussen het stijven van zijn onderbroeken en het poetsen van zijn schoenen.

Helaas, maar dit kost je toch echt je nominatie voor huisvrouw van het jaar.
:cheer2:
rosanna08 schreef:
30-03-2019 20:37
Wat een aannames weer in dit topic, misschien is het handig om eerst wat antwoorden van TO af te wachten?

Iets met ons en wegen.
Such fun!1
boerinnetje-van-buuten schreef:
30-03-2019 20:19

Nee hoor, de meeste vrouwen, ook als er geen kinderen of andere dingen zijn waar ze hun aandacht aan moeten schenken, werken hooguit 24-28 uur per week gemiddeld. Mannen werken gemiddeld wel fulltime.
lolly-pop schreef:
30-03-2019 16:52
Dit is niet serieus, toch?
Mag toch hopen van niet, de fiets van TO's vriend is nog niet gemaakt, schuttersputjes graven...
TO wat een ramp, sterkte... :there: :nut:
Het topic van TO doet me hieraan denken.

Een kindje heeft een speelgoedje waaraan het al zeker een jaar geen blik waardig heeft gekeurd. Ligt achter in de kast en komt er nooit uit. Dan komt er een ander kindje op bezoek, kijkt naar de speelgoedvoorraad en pakt dat bepaalde speeltje eruit om mee te spelen. Onmiddellijk begint de "eigenaar" van dat speeltje te zeuren dat HIJ/ZIJ nou nét zélf met dat speeltje wilde spelen, want het is van HÉM/HÁÁR, en het andere kindje heeft het - boehoe - afgepakt. Ook al hebben ze er zélf in geen tijden naar omgekeken.

TO had een fiets in de schuur staan waar ze al in geen tijden gebruik van heeft gemaakt, maar nu haar vriend hem gebruikt omdat zijn eigen fiets stuk is, is het opeens háár fiets en wil ze opeens gaan fietsen... Ik maak me sterk dat als die fiets van die vriend niét stuk was gegaan en hij gewoon zijn eigen fiets had kunnen gebruiken, die fiets van TO over een paar maanden nog steeds ongebruikt in de schuur had gestaan, maar nee, het andere kindje gebruikt hem zomaar, dus...
Ooooooo, werkt TO niet? Nou, mooie oplossing. Ga werken, dan is er ook weer geld voor een fietsenmaker. En heb je een excuus om je fiets terug te eisen: je moet namelijk zelf fietsen.

Ik had het nooit gedacht (echt: nooit, nooit, nooit). Maar als TO niet werkt en haar man fulltime, dan mag zij die fiets maken, werk zoeken of haar mond houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven