pfff hospiteren

16-05-2012 16:14 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfffff ik moet even mijn irritatie kwijt.

Ik ben al een tijdje aan het hospiteren voor een kamer in Utrecht. En soms was het heel leuk en gezellig en de kamer was mooi en ik wilde die kamer dan wel. Maar vaak kiezen mensen toch voor iemand anders... En zo onderhand ga je toch wel aardig aan jezelf twijfelen hoor. Soms vind ik de mensen of het huis niet zo leuk, maar ook vaak dat zij mij niet kiezen. Het is echt vermoeiend en niet leuk meer.

En dan moet je het niet persoonlijk aantrekken, omdat ze veel keus hebben. Maar toch. Ik begrijp het gewoon niet.

Gister ook, 2 leuke meiden, leuk huis, mooie kamer en een klik met die mensen. Maar ze hebben weer voor iemand anders gekozen. Ik trek het me wel persoonlijk aan.. :S Weet zowat niet meer hoe ik me moet gedragen tijdens zo'n hospiteeravond, want het is nooit goed.
Herkenbaar! Ik werd eens niet gekozen terwijl het een geweldig huis was en ik het super goed kon vinden met de bewoners. Had er echt een kater van: vonden ze me dan toch niet leuk?!

Jaren later had ik zelf minstens 20 keer aan de 'bewonerskant' gezeten en begreep ik het beter. Misschien heb je hier iets aan:

1. Bewoners zijn zelden unaniem over hospitanten. De vergadering achteraf duurt soms uren. Pietje wil perse persoon X, Jantje wil per se persoon Y en Henkie maakt het niks uit zolang het maar niet persoon Z wordt. Het is dus onderhandelen (op basis van een indruk die je soms allang weer kwijt bent) en daar komen soms vreemde compromissen uit. Wij hadden eens een hospitante waar de helft helemaal weg van was en de andere helft had zich aan haar geërgerd, dus ze werd het niet.

2. Soms zoeken ze gewoon een specifiek iemand. Wij wilden altijd de balans in huis bewaren. Ging er een rustig meisje weg, dan wilden we graag een rustig meisje terug. Vertrok er een knalgezellige gast, dan zochten we weer een man die een beetje feesterig was. En ja, dan stuurden we ook de superleuke meiden weg als zich een vent aandiende die aan de eisen voldeed.

3. Ik weet niet hoe vaak je hebt gehospiteerd, maar in Utrecht staat er een gemiddelde van 10x ofzo voor je wordt gekozen (en dan heb ik het alleen over de gevallen waarin je altijd de kamer wilt en dus niet selectief bent).
Ik heb een hekel aan hospiteer-avonden, zeker als ze bij ons in huis zijn. Ik voel me zo rot als ik de rest moet afwijzen.. vorige keer hadden we de keuze tussen twee leuke meisjes maar de een was wat rustiger en de ander enthousiaster. Hebben toen de halve avond gediscussieerd en uiteindelijk is het het tweede meisje geworden. Maar het had net zo goed de ander kunnen zijn,gewoon domme pech is het vaak hoor.
quote:elninjoo schreef op 16 mei 2012 @ 16:47:

Ik heb ooit tijdens stage een kamer gehuurd bij 'n particulier. Gewoon nette blanke westerse mensen. Zelf zou ik niet zitten wachten op studenten en dat typische studentenleven, maar dat is persoonlijk natuurlijk.En die zaten wel te wachten op iemand die van die vieze racistische taal uitslaat?
Zeg maar Spijker.
Hospiteren lijkt mij eigenlijk geen gek systeem. Dan weet je tenminste (of toch een beetje) wat je in huis haalt.
@willemeen

Leuk inzicht vanaf de andere kant Ik ben nu ongeveer 5 keer wezen kijken naar een kamer, waarvan ik er 2 wilde maar die wilde mij dus niet. De andere 3 wilde ik niet en 1 daarvan mij weer wel.

@saracenen

Hospiteren is idd wel een goede gelegenheid om snel een indruk te krijgen, maar als je steeds afwijzingen krijgt voor iets waar je heeeel enthousiast over bent, is dat toch best zuur. Steeds weer een teleurstelling :S

Maar goed, aanhouder wint hou ik maar vol!
Vreselijk. Ik heb ook ooit in Utrecht gezocht en eindeloos gehospiteerd.

Moest destijds een uur reizen naar Utrecht, ik bleef dan óf na college hangen en kwam dan s avonds redelijk gaar hospiteren. Of ik moest er voor heen en weer en dat werd ik ook een beetje beu na een tijdje.

Ik zit te denken hoe vaak ik gehospiteerd heb.. of het 15 keer was of 25... het was iets met een 5. Uiteindelijk kon ik via een makelaar iets huren (zonder hospiteren).

Oh, maar ik zie dat je nog maar 5 keer gehospiteerd hebt. Dat valt nog best mee

Gewoon doorzetten, probeer relaxed te blijven.
Hoi Pinksanne, als je wat ouder (nou ja, in jouw geval niet meer zo piepjong) bent en geen zin hebt in een typisch studentenhuis is misschien www.woongroep.net een betere ingang voor je? Je kunt er ook zelf een oproepje zetten voor leuke huisgenoten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven