Poes plast overal

08-03-2015 22:45 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heft een goede tip. Mijn allerschattigste poes van 8 plast ineens overal. Kattenbak is schoon. Wel als sinds 7 jaar een kater erbij, haar zoon. Word inmiddels wat wanhopig. Ze pist in de douche, zowel op de douchebak als gewoon ergens in de badkamer. Daarnaast dacht ik onlangs....wat ruik ik toch vreemd. Ik had een kledingstuk, net gewassen, van mijn kledingstoel gepakt. Heeft ze helemaal onder zitten zeiken. Ben er zo klaar mee. Wie heeft een tip.

Mijn kater is namelijk ook niet zonder zonden. Koop ik leuke bloemen, gooit altijd de vazen om. Halve kamer onder water etc. Dom dat ik elke keer toch weer een poging waag maar gisteren met lentegevoel gedaan. Heeft ie het vannacht weeeeeeeeer omgegooid. Over mijn adapter van de mobiele telefoon. Pfffff, toen had ik het echt gehad met ook nog al die stinkende kleding.

Nogmaals, iemand tips please?
Dat zijn katten (heb er twee plus een) en als je daar niet tegen kunt moet je geen katten nemen. De bak is misschien voor jou wel schoon maar voor haar niet zodra het mannetje geplast heeft. 2 bakken nemen dus.
Je zou eens bij de dierenarts kunnen laten kijken of alles goed is met haar blaas. Ze kan last hebben van gruis of een blaasontsteking. Zo niet, dan heeft ze de lente in haar oude hoofd.
Sluit eerst lichamelijke problemen uit, als je kat zomaar ineens overal gaat plassen.
quote:nina1966 schreef op 08 maart 2015 @ 22:47:

Dat zijn katten (heb er twee plus een) en als je daar niet tegen kunt moet je geen katten nemen. De bak is misschien voor jou wel schoon maar voor haar niet zodra het mannetje geplast heeft. 2 bakken nemen dus.

Joh....

Ik heb al sinds ik kan bewegen katten dus weet echt wel hoe katten zijn.

Even vrij vertaald: als katten over jouw kleding plassen zeg jij: zo zijn katten??
Dank Cateau en Splinter. Inderdaad maar naar da. Misschien is het toch wel diabetes oid
quote:jippie55 schreef op 08 maart 2015 @ 22:50:

[...]

Joh....

Ik heb al sinds ik kan bewegen katten dus weet echt wel hoe katten zijn.

Even vrij vertaald: als katten over jouw kleding plassen zeg jij: zo zijn katten??

Ja. Die gaan een lekker schoon plekje zoeken als de bak te vies is of te weinig grit of wat dan ook. Door de leeftijd kunnen de uitwerpselen anders gaan ruiken en moet je vaker verschonen of zoals ik al schreef een tweede bak er bij.

Ik heb een deal met mijn kater. Er ligt altijd een oude handdoek op de grond in de badkamer Ben ik te laat met de bak doet hij het daar.

Liever daar dan op de bank, schone was of op het bed.

Btw je klaagt niet alleen over het plassen hé ook over het omgooien van dingen.
quote:nina1966 schreef op 08 maart 2015 @ 22:53:

[...]

Ja. Die gaan een lekker schoon plekje zoeken als de bak te vies is of te weinig grit of wat dan ook. Door de leeftijd kunnen de uitwerpselen anders gaan ruiken en moet je vaker verschonen of zoals ik al schreef een tweede bak er bij.

Ik heb een deal met mijn kater. Er ligt altijd een oude handdoek op de grond in de badkamer Ben ik te laat met de bak doet hij het daar.

Liever daar dan op de bank, schone was of op het bed.Dat is een goede tip. Dank je wel. Ik ga een handdoek op die plek neerleggen
Feliway verdamper helpt hier onwijs tegen onzinnelijkheid poeslief plaste eerst overal sinds wij feliway gebruiken 0.0 heerlijk die frisheid in huis
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Wat ik nooit zo snap:

Als je huisdier ineens heel ander gedrag gaat vertonen dat dat je primaire reactie is: Oh ik gooi het op een forum

Mijn eerste reactie zou namelijk zijn, hey dat doet ze anders nooit, zal ze wel in orde zijn? En dan maak ik een afspraak met de DA
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@nina ik vind omgooien van dingen geen probleem, als katten kittens zijn. Als katten oude zijn en nog steeds volle vazen omgooien....ja dat vind ik een probleem. Dat betekent dat ik dus nooit een bosje bloemen kan kopen. Doe ik dat wel en er staat iets in de weg oer ongeluk, is het doorweekt. Ik heb veel katten meegemaakt, maar dit nooit. Vind het ook niet normaal
En maak de beplaste plekken goed schoon: een kat blijft het vaak ruiken en dat is dan gelijk een uitnodiging om weer op die plek te plassen. Je moet het schoonmaken met spul dat ook de enzymen uitschakelt. Geen chloor!
quote:Summerdance schreef op 08 maart 2015 @ 22:57:

Wat ik nooit zo snap:

Als je huisdier ineens heel ander gedrag gaat vertonen dat dat je primaire reactie is: Oh ik gooi het op een forum

Mijn eerste reactie zou namelijk zijn, hey dat doet ze anders nooit, zal ze wel in orde zijn? En dan maak ik een afspraak met de DADat kan jij vinden maar het niet ineens ander gedrag. Het is gedrag wat ik nu merk. Omdat mijn kleding stinkt. En jij zou in het weekend naar de dierenartsenpost gaan? Weet je wel wat dat kost??
quote:Splinter_ schreef op 08 maart 2015 @ 22:58:

En maak de beplaste plekken goed schoon: een kat blijft het vaak ruiken en dat is dan gelijk een uitnodiging om weer op die plek te plassen. Je moet het schoonmaken met spul dat ook de enzymen uitschakelt. Geen chloor!Ja dat weet ik, maar weet tegenwoordig even niet meer welke producten dan?
quote:sandy1987 schreef op 08 maart 2015 @ 22:55:

Feliway verdamper helpt hier onwijs tegen onzinnelijkheid poeslief plaste eerst overal sinds wij feliway gebruiken 0.0 heerlijk die frisheid in huis Fijne tip. Dank je. Waar koop ik dat?
Biotex groen
quote:jippie55 schreef op 08 maart 2015 @ 23:01:

[...]

Dat kan jij vinden maar het niet ineens ander gedrag. Het is gedrag wat ik nu merk. Omdat mijn kleding stinkt. En jij zou in het weekend naar de dierenartsenpost gaan? Weet je wel wat dat kost??

Ik weet wat het kost

Ik heb meerdere keren met mijn hond in het weekend bij een dierenarts gezeten

Maar heel gek, ik vind mijn hond dan even belangrijker dan mijn banksaldo

Gelukkig ook maar, anders was hij er nu niet meer geweest

Nu wil ik niet zeggen dat het met jouw kat ook zo is

Maar ik blijf niet snappen dat je liever ervaringen opdoet op een forum met vreemden dan bij een DA
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 08 maart 2015 @ 23:04:

[...]

Ik weet wat het kost

Ik heb meerdere keren met mijn hond in het weekend bij een dierenarts gezeten

Maar heel gek, ik vind mijn hond dan even belangrijker dan mijn banksaldo

Gelukkig ook maar, anders was hij er nu niet meer geweest

Nu wil ik niet zeggen dat het met jouw kat ook zo is

Maar ik blijf niet snappen dat je liever ervaringen opdoet op een forum met vreemden dan bij een DAIk heb ook meerdere keren met mijn katten in het weekend bij da gezeten. Dat doe ik op het moment dat mijn katten niet meer eten, drinken of janken van de pijn. Niet wanneer ze vragen om eten en ondertussen de boel onderpissen. Wat ik overigens nog niet zo heel lang door heb. Sorry maar daar ga ik in het wekend echt niet voor naar de Da
quote:Cateautje schreef op 08 maart 2015 @ 23:03:

Biotex groenDank Cateau! Ga ik morgen kopen en mee boenen
Ik zou ook eerst even internet uitpluizen of iemand tips heeft.. Je weet zelf best of iets ernstig is of niet.. Balen dat je kat ineens alles onder pist en alles omgooit, tips heb ik niet, succes ermee!
Dank je Bam
hebben ze wel allebei hun eigen kattenbak?
Ja
naar de DA, eerst blaasontsteking uitsluiten
Ook goede tip sm. Dacht zelf ineens aan diabetes. Misschien door leeftijd en ze drinken ineens veel. Omdat het er twee zijn is het soms ook lastiger te detecteren. Ik denkmtrouwens dat de mijne het bijnblaasontseking uit had geschreeuwd. Ze houdt van aandacht. Of is dat te blij gedacht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven