Poll: verwarming aan op bovenverdieping?

15-12-2019 22:16 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb discussie met mijn man over stoken op de bovenverdieping. Volgens hem grote onzin en níémand doet dat. Naast niet stoken heeft hij ook nog het liefst dag en nacht de ramen boven open.
Ik; toegegeven enorme koukleum, vind boven stoken wel prettig, niet de hele dag volle bak, maar gewoon om de temperatuur een beetje aangenaam te houden. Sowieso voor de kinderen die ook graag op hun kamer zitten, maar zelf vind ik het zonder verwarming en met enkel glas ook echt afzien als ik boven ben.
We zijn verzand in de wellus/nietes dus kom maar door met jullie visie 😬

Bovenverdieping verwarmen?

Totaal aantal stemmen: 227

Tuurlijk! (56%)
Grote onzin.. (44%)
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Ik heb boven niet eens verwarming, ook niet op de badkamer. :-D
Boven alleen op de badkamer de verwarming aan.
Op de slaapkamers altijd raam op kiepstand ook ‘s nachts.
Alleen bij strenge vorst zet ik de verwarming een standje aan.
Alle reacties Link kopieren
Hier staan ook boven de radiators een klein beetje open. Ik hou van gelijkmatige verwarming van mijn huis, ook al zijn we overdag niet thuis
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben alleen een airco boven die ook verwarmt en dan meteen de hele bovenverdieping. Als de kinderen boven zijn en ze hebben het koud, mogen ze hem zelf aanzetten. Vooral oudste dochter doet dat elke dag wel een tijdje. Als er niemand boven is, is het natuurlijk zonde als hij aan is. In de badkamer vergeet ik vaak de verwarming uit te zetten en dus staat hij regelmatig de hele dag aan. Op zich niet zo erg, dan wordt het niet zo vochtig en krijgen we geen schimmel etc.
Alle reacties Link kopieren
Alleen op de slaapkamer van dreumes staat de radiator een beetje open. We hebben boven nog niet overal dubbel glas en het dak is niet voldoende geïsoleerd. Het wordt zo 11/12 graden boven en dat vind ik voor haar echt te koud.
Alle reacties Link kopieren
renske1975 schreef:
16-12-2019 08:55
Ik heb boven niet eens verwarming, ook niet op de badkamer. :-D
Ik heb 3 jaar geen verwarming in de badkamer gehad en miste het niet. Nu hebben we het wel weer en snap ik niet meer hoe ik zonder heb gekund :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
16-12-2019 08:12
Hoeveel je terug krijgt ligt aan de hoogte van je voorschot natuurlijk......
140 Euro per maand, net zoveel als in mijn vorige, koude, appartement. Daar kreeg ik ieder jaar rond de 300 euro terug. Nu bijna 800 euro, dus altijd een lekker zakcentje.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
16-12-2019 07:47
Wat een toeval. En wat een onzin. Misschien wilden die mensen uit pure noodzaak de energierekening wat drukken?
Ze herkende het omdat ik in mijn post benoemde dat die mensen in een duur luxe huis woonden.

Ik ken ook wel mensen waar het koud is, maar zij hebben het niet koud met 17 graden, dan vind ik het volkomen logisch dat je niet warmer stookt. Of mijn oma, die slaapkamers zonder kachel had.

Maar beneden wel lekker warm stoken en boven (omdat het boven is?), constant de verwarming uitzetten terwijl je puberkinderen daar regelmatig vertoeven vind ik echt een beetje ongezellig en onaardig voor die kinderen.
Alle reacties Link kopieren
thruuske schreef:
16-12-2019 03:29
Trap oplopen, draai aan de knop, trap aflopen. Als je daar al moe van wordt...

Overigens loop je met kinderen in die leeftijd die boven spelen toch regelmatig naar boven? De was, nog meer was, ruzietje 3 sussen, aanmanen tot opruimen (gelijk verwarming dicht), helpen zoeken waar dat speeltje nooooouuuu weer gebleven is, etc.
Nou... wij hebben 7 slaapkamers, 2 badkamers en een zolder.

Dus 10x open en 10x dicht.
Ben je toch weer een half uur ofzo per dag kwijt hahahaha
Als je zo gaat rekenen dan ben je in de winter zo een volle werkweek bezig geweest met kraantjes open en dicht draaien.
Alle reacties Link kopieren
Zonnestraaltje92 schreef:
16-12-2019 09:58
Nou... wij hebben 7 slaapkamers, 2 badkamers en een zolder.

Dus 10x open en 10x dicht.
Ben je toch weer een half uur ofzo per dag kwijt hahahaha
Als je zo gaat rekenen dan ben je in de winter zo een volle werkweek bezig geweest met kraantjes open en dicht draaien.
Iedereen kan toch zijn eigen kamer doen.
Mevrouw75 schreef:
16-12-2019 09:11
Ze herkende het omdat ik in mijn post benoemde dat die mensen in een duur luxe huis woonden.

Ik ken ook wel mensen waar het koud is, maar zij hebben het niet koud met 17 graden, dan vind ik het volkomen logisch dat je niet warmer stookt. Of mijn oma, die slaapkamers zonder kachel had.

Maar beneden wel lekker warm stoken en boven (omdat het boven is?), constant de verwarming uitzetten terwijl je puberkinderen daar regelmatig vertoeven vind ik echt een beetje ongezellig en onaardig voor die kinderen.

Snap ik. Ik reageerde meer op het "koud huis dus koud karakter"
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen, maar ik slaap het liefst ook met raam open en verwarming op vriesstand.
Maar mijn dakraam is best groot en er komt dan toch veel kou binnen als het snachts vriest waardoor mijn verwarming op vriesstand behoorlijk warm wordt.
Dan heb ik toch het idee dat ik voor JL loop te stoken, dus heb ik tegenwoordig maar mijn raam dicht en verwarming op vriesstand.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
16-12-2019 12:46
Snap ik. Ik reageerde meer op het "koud huis dus koud karakter"
je kinderen die hele dagen op hun kamer verblijven met vriendjes en vriendinnetjes letterlijk in de kou laten zitten vind ik inderdaad een teken van een nogal koud karakter. Zoals Mevrouw75 ook al schreef dus: onaardig en ongezellig.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik dat ook van visite in de kou laten zitten. Ongastvrij vind ik dat.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
16-12-2019 15:08
je kinderen die hele dagen op hun kamer verblijven met vriendjes en vriendinnetjes letterlijk in de kou laten zitten vind ik inderdaad een teken van een nogal koud karakter. Zoals Mevrouw75 ook al schreef dus: onaardig en ongezellig.

Dat zou ik ook nooit doen, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen boven niet stoken uit bezuinigingsoverwegingen. Of beneden de verwarming lager draaien om die reden.
We zijn niet veel boven dus de verwarming staat niet aan. Wel als de kinderen daar spelen (maar dat doen ze nog niet zo veel). En één van de slaapkamers is op een hoek dus koud, daar staat de verwarming wel aan, maar dan een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Kamer waar je alleen slaapt: Wat mij betreft verwarming uit en raam open. Gasten vraag ik gewoon wat ze willen.

Maar werkkamers, kamers waar kinderen halve dag zitten/studeren/hangen, en andere ruimtes, die verwarm je toch gewoon? Krankzinnig om in de kou te gaan zitten.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
wij hadden boven nooit verwarming aan.

nu wel op één kamer. dat is mijn hobbykamer dus als ik daar een paar uur zit is het wel fijn. maar ik hou de deur dicht want ik wil de slaapkamer koud houden.

oh. nu trouwens op nóg een kamer de verwarming aan. de droger is kapot, dus hebben we boven even een wasrek staan en dat droogt nu eenmaal beter met een beetje temperatuur. Woensdag komt de nieuwe droger en gaat die verwarming meteen weer dicht.

Op de slaapkamer nooit de verwarming aan én altijd het raam open.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Alleen overdag op de babykamer, om de ergste kou eruit te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Badkamer en kamer van onze dochter worden altijd gestookt. Dochter regelt dat zelf op haar kamer. Op onze slaapkamer staat de verwarming eigenlijk nooit aan. Soms even om het vocht eruit te stoken. Er staat overdag wel altijd een raam op een kier. Ik hou van frisse lucht. Ik doe een uur voor het slapen gaan mijn elektrische deken aan en stap dan heerlijk in een warm bed. dan geniet ik extra van frisse koude lucht in de slaapkamer.
ach.. ik doe ook maar wat..
Oh ja de badkamer staat wel aan. Lekker warme handdoeken :heart:
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
16-12-2019 15:09
Overigens vind ik dat ook van visite in de kou laten zitten. Ongastvrij vind ik dat.
Ik vraag het eigenlijk wel bijna altijd aan de visite of ze het koud of warm vinden binnen. En als iedereen het lekker vindt, maar eentje koud heeft dan kunnen ze altijd een trui of vest lenen. Pantoffels en dekentjes zijn ook altijd beschikbaar.

En als we buiten zitten en het is heel erg warm zorg ik voor genoeg schaduwplekken.
Alle reacties Link kopieren
Slaapkamers ‘s nachts uit, thermostaatknoppen op 1. Roosters open, ramen dicht als het koud is zoals nu. Overdag als mijn meiden boven zijn thermostaatknop op de radiator op 3 (rond de 20 graden). Badkamers dag en nacht op 2 en als we er gebruik van maken even op 4. Ik vind niks zo gruwelijk als lekker warm onder de douche vandaan in een steenkoude badkamer staan. Met stand 2 en even stand 4 is het snel behaaglijk warm. Na douchen gaat hij weer op stand 2.
Hier geen thuiswonende kinderen meer.
In de 4 slaapkamers dus geen verwarming meer nodig.
Man en ik zijn allebei winterliefhebbers; raam in onze slaapkamer dus 24/7 open.
Wij slapen ook niet met een donsdeken want: véél te warm! Gewoon een katoenen laken en een dun deken.
Ik lees hier over elektrische dekens en warme kruiken: dan zweet ik me zeker te pletter!
Alle reacties Link kopieren
Badkamer en dochter slaapkamer liften mee op de thermostaat in de woonkamer.
Mijn slaapkamer heeft een thermostaatknop die op 1 staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven