Poll: verwarming aan op bovenverdieping?

15-12-2019 22:16 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb discussie met mijn man over stoken op de bovenverdieping. Volgens hem grote onzin en níémand doet dat. Naast niet stoken heeft hij ook nog het liefst dag en nacht de ramen boven open.
Ik; toegegeven enorme koukleum, vind boven stoken wel prettig, niet de hele dag volle bak, maar gewoon om de temperatuur een beetje aangenaam te houden. Sowieso voor de kinderen die ook graag op hun kamer zitten, maar zelf vind ik het zonder verwarming en met enkel glas ook echt afzien als ik boven ben.
We zijn verzand in de wellus/nietes dus kom maar door met jullie visie 😬

Bovenverdieping verwarmen?

Totaal aantal stemmen: 227

Tuurlijk! (56%)
Grote onzin.. (44%)
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Als je boven niet verwarmd vliegt alle warmte van beneden naar boven als je even een deur open doet.
Sara9876 schreef:
16-12-2019 23:05
Als je boven niet verwarmd vliegt alle warmte van beneden naar boven als je even een deur open doet.
Hier niet hoor! Alle slaapkamerdeuren blijven de hele dag dicht. :-)
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
15-12-2019 23:27
Ik wil boven graag stoken, maar we hebben beneden vloerverwarming en daardoor slaat de thermostaat niet aan. Het is boven nu altijd stervenskoud. Ik zit ‘s nachts echt te bibberen van de kou op de wc. We moeten dat nog eens verhelpen met een extra thermostaat ofzo. In de slaapkamer heb ik helaas geen verwarming.
Dit probleem hadden wij ook, en daarom Evo Home geinstalleerd, elke kamer zijn eigen thermostaatknop. Je zet m dus niet op stand 1-5 maar gewoon de temperatuur die je wilt, kunt alles voor de hele week programmeren en op afstand bedienen. Op woensdagmiddag en in t weekend worden bv. de kinderkamers warm gehouden, rest vd week niet. Mijn kantoor alleen op uren dat ik er ben, badkamer op vaste tijden etc. Niet goedkoop, wel ideaal.

Alleen onze slaapkamer heeft er geen want daar doen we idd nooit de verwarming aan ;)
'Grote onzin' is wat bot gesteld, maar hier staat de radiatoren boven in principe dicht gedraaid.

Mocht er een kind boven zijn en behoefte hebben aan meer warmte op de slaapkamer staat het ze vrij om die open te draaien. Eén kind doet dat wel eens. De anderen niet.

In de badkamer staat hij vaak wel open gedraaid. Vooral omdat de handdoeken anders niet goed drogen. Qua kou beleving maakt het niet veel uit, want als ik 's mogens in de badkamer kom heeft de verwarming juist de hele nacht uit gestaan, dus is het het koudste moment van de dag.
Wij stoken niet maar zijn kinderloos. We hebben drie slaapkamers en daar zijn we nooit, behalve in de ene waar we slapen, en daar hebben we een heerlijk dik dekbed.

Als kind had ik echter geen verwarming op mijn kamer en werd het daar ook echt belachelijk koud (kon mijn adem zien in de lucht), dat zou ik mijn kind niet aandoen. Dus als je kamers hebt waar je bezig bent zeker lekker de verwarming even aan.

Eens in de zoveel tijd gooien we ze wel een dagje open tegen het vocht.
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
16-12-2019 23:53
Dit probleem hadden wij ook, en daarom Evo Home geinstalleerd, elke kamer zijn eigen thermostaatknop. Je zet m dus niet op stand 1-5 maar gewoon de temperatuur die je wilt, kunt alles voor de hele week programmeren en op afstand bedienen. Op woensdagmiddag en in t weekend worden bv. de kinderkamers warm gehouden, rest vd week niet. Mijn kantoor alleen op uren dat ik er ben, badkamer op vaste tijden etc. Niet goedkoop, wel ideaal.

Alleen onze slaapkamer heeft er geen want daar doen we idd nooit de verwarming aan ;)
Zoiets zoeken wij ook. Is dat erg kostbaar om te installeren?
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoeveel kamers/radiatoren je hebt. Wij waren ca 1300 eur kwijt voor basisset en installatie in 8 kamers.
Alle reacties Link kopieren
Heb 't net bij m'n ouders gedaan: 600 euro voor basisset met 4 kranen, en daarna 80 per kraan. Installeren kun je zelf als je niet bang bent voor techniek.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ok dank Nootboek en Handigmetgeld. Dat valt mij mee!
Alle reacties Link kopieren
Elizabethie schreef:
17-12-2019 16:24
Ok dank Nootboek en Handigmetgeld. Dat valt mij mee!
Zoiets: https://www.warmteservice.nl/Verwarming ... %20Results
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven