Post en vakantie

10-03-2013 11:00 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen jullie het met jullie post als jullie op vakantie gaan?

Ik woon in een appartement. Mijn post valt dus niet op de deurmat, maar ik heb een brievenbus op de begane grond.

En heeft er iemand ervaring met de Bewaarservice van Post NL?
Hoeveel post krijg jij zo gemiddeld dan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Daar heb je nou buren voor!
Die laat ik gewoon in de brievenbus vallen.

Of ga je 2 maanden weg?

Dan zou ik even aan de buren vragen of ze je postvakje willen leeghalen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vraag iemand om elke 2 dagen het postvak te legen en de post vervolgens op je gang / tafel te leggen, als je bang bent dat de brievenbus vol komt te zitten en je post zou missen.

dat is een kleine moeite en voor jou een geruststelling.
Heb op zich goede ervaringen met de Bewaarservice, maar de laatste jaren komt steeds meer post via andere bezorgers dan Post.nl. Dus zit de brievenbus alsnog vol. Tegenwoordig geef ik dus inderdaad een sleutel af bij de buren.
Degene die je planten verzorgt wekelijks je brievenbus laten legen. Neem 'n nee-nee sticker, dan krijg je alleen nog maar relevante post thuis en loopt je brievenbus niet over.
Zo veel post krijg ik niet, ik laat het dus gewoon in de brievenbus zitten totdat ik weer terug ben. Ik heb wel een Nee-Nee sticker,toen ik dat nog niet had, zat bij thuiskomst de brievenbus inderdaad echt tjokvol folders en huis aan huiskrantjes met amper wat echte post er tussen.
Ik heb een nee-nee-sticker en ik ga drie weken op vakantie, niet zo lang dus... De buren kan ik inderdaad vragen, maar het zou fijn zijn als ik het zelf kan oplossen.
Hoe diep is je brievenbus, want enveloppen zijn niet centimeters dik.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:johannah_ schreef op 10 maart 2013 @ 11:14:

Ik heb een nee-nee-sticker en ik ga drie weken op vakantie, niet zo lang dus... De buren kan ik inderdaad vragen, maar het zou fijn zijn als ik het zelf kan oplossen.

Dan kan het toch gewoon in je brievenbus?

Of krijg jij zo vreselijk veel enveloppen post dan?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
met een nee-nee-sticker kan je zeker drie maanden op vakantie (als de folderaars er echt op letten).
it's a big club and you ain't in it
Nee, op dit moment niet. Maar je zal net zien dat ik in de vakantie bergen post krijg ;)
Geen ouders of vrienden in de buurt?

Zo regelen wij het altijd.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:johannah_ schreef op 10 maart 2013 @ 11:19:

Nee, op dit moment niet. Maar je zal net zien dat ik in de vakantie bergen post krijg ;)Ach dat is natuurlijk onzin. Ik woon ook in een appartement, waardoor mijn post ook beneden in een brievenbus komt. Ik kan met gerust hart twee weken op vakantie gaan, en dan zelfs met folders en kranten is ie nog niet vol. Dus tenzij je een maand op vakantie gaat, zou ik me niet druk maken.
misschien wordt het wel meer als je geadresseerde reclame krijgt. Maar daarvoor kan je je uit laten schrijven.
it's a big club and you ain't in it
Jee, ga je overzomeren ipv overwinteren voor een half jaar?

Plak een sticker op de bus dat je geen folders wilt, scheelt weer hoop troep. En anders even een buuf sleutel geven om de post weg te halen.
De bewaarservice van post nergens geen omkijken na,want het kan ook zo zijn dat de buren ook net vakantie hebben.
Heb je geen buren die de brievenbus leeghalen en die ook je planten water geven? Hier wisselt bijna iedereen met iedereen sleutels uit in de vakantieperiode, kwestie van vertrouwen.
verba volant, scripta manent.
Buurvrouw laten doen.
I believe in good
Bij mijn buren valt het ook in een kastje. Ze hebben een nee-nee sticker, dagbladen zeggen ze voor die periode af, en elke 3 dagen haal ik de rest van de post er even uit.

Even aan de buren vragen dus!
Ik laat mijn buurvrouw mijn bus leeghalen, een keer of 2 per week. Ze heeft ook mijn telefoonnummer voor het geval er iets geel belangrijks bij zit, overlijdensbericht ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ga eens kennismaken met je buren, dat kan nooit kwaad.

En aanbieden het t.z.t. voor hen ook te doen.

Wie weet wordt het gezelliger in de flat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven