Privacy tuin creëren tips

15-04-2020 16:39 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een tuin aan het water, vorig jaar de tuin aangepakt. Een hek langs de waterkant geplaatst, ongeveer 40 meter lengte, met een gedeelte laurierhaag er tegenaan. Om zo privacy te creëren, maar die groeien niet zo hard.

Er is veel inkijk in de tuin, links naast ons en 3 achterburen kijken bij ons in de tuin. Ik voel mij daar niet altijd prettig bij, vooral zomers mag ik graag in hemd en onderbroek in de tuin zitten. Maar je ziet elkaar zo zitten en varen regelmatig bootjes voorbij.

Ik dacht nu om van die bamboematten tegen het hek aan te plaatsen op verschillende plekken. Maar blijft dat überhaupt wel staan met een beetje wind? Misschien heeft iemand een tip? Budget proof?
Ik denk eerder (als het toch tijdelijk is) aan een windscherm met haringen in de grond.

Zo'n ding dus:

Afbeelding

Kun je ook weer doorverkopen of gebruiken op het strand als je haag hoog genoeg is.
Laurier groeit toch als 'n malle? Ik ben begonnen met struikjes van 80 cm en binnen een paar jaar gingen ze de 2 meter al over en waren lekker dicht.

Ik zou tot het goed dicht gegroeid is met windschermen werken die je kunt verplaatsen zodat je altijd een plekje uit het zicht kunt creeeren.
Ja, ik dacht ook aan een windscherm.
Op het strand zit je ook in bikini dus waarom in je tuin niet? ik zit op mijn eigen terras ook gewoon in hemd en hele korte broek. Ga er niet mee de straat op maar mijn terras ligt aan de straatkant dus mensen kunnen me wel zien als ik ga staan. En de mensen in de toren tegenover ons ook als ze naar buiten kijken. Denk dat het erger is voor hun om naar mij te kijken met mijn figuur dan dat ik last heb van hun gekijk :P

Maar ik zou inderdaad dan denk ik in jouw geval ook wel van die windschermen plaatsen.
Wat Dolfje zegt, ik zou gewoon een bikini en een korte broek aantrekken. Als er onverwacht bezoek achterom komt of in een bootje aanlegt dan zit je daar in je onderbroek :facepalm:
Maar goed dat was je vraag niet. Al aan bamboe gedacht? Er is een niet-woekerende soort of je kunt ze in bakken zetten.
Laurier kan jaren duren voordat dat aanslaat. Waarom niet gekozen voor iets snellers? En tijdelijke dingen als winde? Groeit snel, leuke bloemetjes en na een jaar weg.
Bamboe matten blijven best even goed totdat je heg hoger is. Goed water geven en een beetje mest bij je heg.

Ik heb ook een tuin aan het water -maar geen overburen. Wat ik heb gedaan is kleinere delen afschermen, een zithoek met overkapping en aan drie kanten 150 cm hoge beschutting (heg, muur en klimopmatten) dan kijk je er nog overheen als je staat, maar niemand ziet je zitten. Je wilt toch zelf ook je uitzicht over het water behouden?

Ook heb ik een zitkuil en als ik even snel wil zonnen, lig ik daar in mijn onderbroek. Als ik opsta trek ik mijn kimono weer aan. Als sommige buren écht willen, kunnen ze mij dan zien maar dan vallen ze meteen op.
Gewoon lekker in je hemd gaan zitten. Kijken ze maar de andere kant op.
Ja die laurier gaat mij te langzaam, ik meende dat ze sneller zouden groeien. Zijn erg open nog... We willen inderdaad ook niet hele tuin dicht maken, kinderen geven brood aan de eendjes. Misschien inderdaad hoekjes maken, en ooit een overkapping.

Schermen ook een goed idee kan wel stukje langs het terras heen...
Er zijn van die kunsthaagmatten/netten die kun je zolang er nog geen echt groen hoog genoeg is gebruiken tegen hek- of schuttingpaneel.Afbeelding Bij de Action hebben ze die ook .
En wat meer schijt er aan hebben :moon: gaat de ene keer wat beter dan de andere keer... ;-)
scottiewinkie schreef:
15-04-2020 18:15
Er zijn van die kunsthaagmatten/netten die kun je zolang er nog geen echt groen hoog genoeg is gebruiken tegen hek- of schuttingpaneel.Afbeelding Bij de Action hebben ze die ook .
bah wat lelijk. Een passiebloem, een wilde wingerd bedekt in 1 seizoen al een behoorlijk stuk hoor. Laurierkers groeit ook snel. Geduld hebben
Het hek langs de waterkant is 120 cm, zo nepmat geeft niet echt beschutting.
De buren kunnen alsnog vanaf de boven verdieping de tuin inkijken toch, dus dan zien ze je alsnog in je onderbroek.

ik zou gewoon een kort broekje aan doen voelt net wat minder naakt dan een onderbroek :-D
S-Meds schreef:
15-04-2020 18:24
bah wat lelijk. Een passiebloem, een wilde wingerd bedekt in 1 seizoen al een behoorlijk stuk hoor. Laurierkers groeit ook snel. Geduld hebben
Ja dat is zeker lelijk ,het is ook tijdelijk bedoeld tot het groen hoog genoeg is
frambooz schreef:
15-04-2020 18:37
Het hek langs de waterkant is 120 cm, zo nepmat geeft niet echt beschutting.
Dan zet je hogere schuttingspanelen of schermen , er zijn ook goedkope als je ze tijdelijk wilt hebben staan ,als je echt uit de kijker wil zitten zou ik een scherm plaatsen en zo een zithoekje maken dat uit het zicht is en daar aan beide kanten wat groens tegen laten groeien ,zodat het blijvend is .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven