producten toch aanschaffen?

30-08-2013 06:58 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een goede dertig jaar leef ik zonder;

afwasmachine

strijkijzer

droger

diepvries

waterkoker

Allemaal producten waar veel van mijn vrienden niet zonder zouden kunnen leven.

Ik heb besloten om een strijkbout aan te schaffen ivm een baby op komst, maar moet ik ook over die andere producten gaan nadenken?

Zou het mijn leven een stuk gemakkelijker maken (vooral met het oog op de baby straks) of is het prima te doen zonder?
Oh en ik zou ook niet zonder vriezer kunnen! In de kraamtijd voor maaltijden omdat we echt geen zin hadden om te koken. Daarna ijs voor in mijn wijn die ik eindelijk weer mocht. En nu ze groter zijn voor ijsjes!
al je genoemde apparaten heb ik in huis. alleen waterkoker gebruik ik zelden (maar nu zwanger, dus kindje op komst. dat kan dus verandering in gebruik gaan brengen) en het strijkijzer. strijkijzer gebruik ik letterlijk alleen voor omzomen gordijnen. ik droog kleding op een hangertje aan een kledingrek. dus geen streep in het midden of knijperafdrukken.

bepaalde dingen gaan een paar minuutjes de droger in om het kreukvrij te krijgen. voor de rest wordt de droger voor kookwas en beddengoed gebruikt.

vriezer, vaatwasser en droger zou ik niet willen missen. (al gebruik ik de droger maar 1 a 2 x per week, maar wat een fijn ding is dat)

mijn moeder heeft nog nooit een vaatwasser gehad. droger wel eens voor een periode, maar vond ze niet nodig. vriezer heeft ze ook niet. strijkijzer ook niet. dus om nou te zeggen dat alles echt echt nodig is, nee. maar handig is het wel. succes!
Ik ben wel heel benieuwd hoe jullie je kleding dan mooi/netjes houden, zonder strijkijzer.. Bij het wassen komen toch overal vouwen in, hoe krijg je die eruit zonder strijkijzer?
De droger en de vaatwasser. De hoeveelheid was verdrievoudigd. Niet alleen spuugt baby zijn outfit onder, ook de jouwe moet er aan geloven. Meerdere keren per dag. En dan denk jij dat relaxed op te gaan hangen, denkt baby daar heel anders over. Dus geef je baby dan een schone luier, trekt zelf iets schoons aan en gaat maar weer wandelen, voeden, nog een schone luier, iwiegen, thank God de man is thuis, kun je 5 minuten niksen en dan koken zonder baby op je arm. Tegen de tijd dat je weer aan de op te hangen was denkt kan die weer in de wasmachine want stinkt en onherstelbaar gekreukt.

Een vaatwasser geldt ongeveer hetzelfde voor+ dat ik me vrijwillig afwassen niet kan voorstellen.
quote:lala87 schreef op 30 augustus 2013 @ 10:39:

Ik ben wel heel benieuwd hoe jullie je kleding dan mooi/netjes houden, zonder strijkijzer.. Bij het wassen komen toch overal vouwen in, hoe krijg je die eruit zonder strijkijzer?

Nee?

Of die zie ik niet omdat bijna alles in de droger gaat. Spijkerbroeken goed uitkloppen, lingerie kreukt niet zo druk en strijkvrije overhemden op lage toeren wassen en aan een hangertje laten drogen.

Kleding kopen wat niet gestreken hoeft te worden, spijkerbroeken en leggings hoeven niet gestreken te worden.

t-shirts ook niet. En ik draag nooit bloesjes
Ik zou het lastig vinden zonder diepvries; dan zou ik vaker boodschappen moeten doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
T-shirts hoeven niet gestreken te worden?? Nou, als ik die niet strijk dan zien ze er niet uit hoor.. (ik heb overigens geen droger)
quote:lala87 schreef op 30 augustus 2013 @ 11:43:

T-shirts hoeven niet gestreken te worden?? Nou, als ik die niet strijk dan zien ze er niet uit hoor.. (ik heb overigens geen droger)

Ik heb wel een droger, maar kleding stop ik niet in de droger.

Ik bedoel niet de standaard witte t- shirtjes, maar tuniekjes en shirtjes. Dat hoef ik echt niet te strijken want het kreukt gewoon niet.

OVerigens strijkt mijn man zijn overhemden zelf en zijn witte shirts voor eronder niet. VIndt hij niet nodig.

Mag hij lekker zelf weten. Ik zou het overigens ook niet strijken

Hier gaat het uit de wasmachine op een droogrek. Eerst goed alle kreuken er al uittrekken en dan ophangen. Zo vallen de meeste kreuken er al uit.

Vroeger toen ik nog thuiswoonde was er wel een droger. Dan die dingen die uit de droger komen op elkaar over de wasmand draperen, en daarbij zorgen dat ze goed opgespannen worden. Zo waren de kreuken er na een uurtje uit.

Ohja, en bij kleding met kreuken: vaak zie je die kreuken niet meer als je die kleding een half uurtje aanhebt. Zeker bij iets spannendere stoffen.

(disclaimer: ik heb wel geen overhemden)
afwasmachine; nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar als ie de geest geeft komt er geen nieuwe, op de hand afwassen gaat zeker zo snel en mijn glazen blijven mooier, bovendien kan ik de vrijgekomen ruimte in keuken denk ik goed gebruiken

strijkijzer: staat ergens stof te happen, wat heb ik een pleurishekel aan strijken

droger; onmisbaar, bedenk ook dat een baby allemaal klein spul aan heeft, je blijft aan het ophangen, heel anders dan bij een grote mensen was

diepvries; combikoelkast volstaat maar ik woon in een stadscentrum dus altijd wel iets open, dat scheelt natuurlijk

waterkoker; snel, weinig herrie, energiezuiniger en goedkoop in aanschaf (als je wil heb je er al 1 voor een tientje dus dat kun je makkelijk uitproberen)
quote:DrMelfi schreef op 30 augustus 2013 @ 09:52:

[...]

Nou, dit ja! Ik zit echt met verbazing te lezen dat niemand hier strijkt. Dragen jullie alleen fleece ofzo? Wij strijken echt bijna alles, mijn man loopt in pak op zijn werk dus zijn overhemden moeten gestreken. Verder heb ik ook blousjes en shirtjes die echt niet ongestreken aangaan, en ook mijn spijkerbroeken moeten gestreken. Hoe doen jullie dit? Is er een geheime truc die ik gemist heb of lopen jullie gewoon met de vouwen in je kleren?

Bij alles wat ik koop let ik erop of het gestreken moet worden. Ik heb katoenen jurkjes gehad, die op een gegeven moment na 1x dragen tot de volgende zomer in het kratje 'strijkwas' bleven liggen. Die jurkjes heb ik weggedaan.

Mijn man draagt van die 'zelfstrijkoverhemden' als hij al overhemden draagt. De kinderen net zo.
Later is nu
quote:noreservations schreef op 30 augustus 2013 @ 10:16:

Heb overigens geen ervaring met baby's.

Maar bij mijn weten hoef je ze niet te strijken en kun je ze ook beter niet in de afwasmachine zetten.In de vriezer zet je ze in de regel ook niet
Later is nu
Ik hang mijn kleding altijd op omdat ik dacht dat kleding krimpt in de droger...

Ben ik nu al jaren voor Jan l*l aan het ophangen?!?!

Ik ga het vanmiddag meteen uitproberen.

Wel met tshirts van m'n vriend Hahaha!
quote:silviaapje schreef op 30 augustus 2013 @ 12:43:

Ik hang mijn kleding altijd op omdat ik dacht dat kleding krimpt in de droger...

Ben ik nu al jaren voor Jan l*l aan het ophangen?!?!

Ik ga het vanmiddag meteen uitproberen.

Wel met tshirts van m'n vriend Hahaha!Droger niet op maximum zetten, en kijken of kleren er in mogen of niet op het label.
afwasmachine; ik zou niet zonder willen maar ik heb gewoonweg geen tijd om en zin om elke avond een half servies af te gaan wassen.....

strijkijzer, heb er 1 maar gebruik hem alleen om van die opstrijk stukken op spijkerbroeken van zoon te strijken als er een gat in zit, overhemden op een hangertje drogen na het wassen op strijkvrij programma. Enne kreukels ja jammer dan als ik het een half uur aanheb als ik het gestreken zou hebben zitten er ook kreukels in (tenzij je de hele dag stil zit en niks doet misschien).

droger; al het beddengoed, sokken, handdoeken, ondergoed etc gaat in de droger. Zoals eerder genoemd vooral onmisbaar bij buikgriep aanvallen. Met een baby heb je veel was maar het volume valt nog mee, wordt erger als ze wat groter worden.

diepvries; hier ligt ie propvol, 1 keer in de week worden er boodschappen gehaald, dus ik kan niet zonder. Denk dat je met een baby ook erachter zal komen dat iedere dag naar de supermarkt echt niet handig is.

waterkoker: handig voor het maken van kruiken maar een fluitketel is net zo goed. Flesjes kan je beter in de magnetron opwarmen dan hoef je niet te klooien om te wachten tot het weer afgekoeld is en op drink temperatuur (of allerlei gedoe met koud water mengen).

Kortom ik zou gaan voor de droger of de vriezer.
Ik voel me bijna een uitzondering maar ik kan echt niet zonder strijkijzer. Ik strijk nl best veel
Waterkoker gebruik ik weinig omdat in ons koffie apparaat een warm water tuitje zit. Maar is wel erg handig.

Vaatwasser hebben we sinds 2.5 jaar maar als hij vandaag stuk gaat komt er morgen een nieuwe!

Droger kan ik ook niet zonder, al gebruik ik hem enkel voor handdoeken, beddengoed, sokken en werkkleding floepman. Onze 'gewone kleding' hang ik op.

Strijkijzer heb ik zeker nodig, ik strijk onze kleding altijd. Dus broeken,shirts, katoenen jurkjes etc. Enkel leggings en rokjes die prima van de lijn komen niet.

Diepvries lijkt me ook niet praktisch als je die niet hebt.. altijd makkelijk om brood, vlees en restjes in te stoppen.

Maar zoals je leest, zoveel mensen...
Ik heb afgelopen jaar een heel grote extra diepvries gekocht maar twee is duidelijk teveel. Als ik weinig voorraad heb gebruik ik keukendiepvries en als ik héél veel koopjes zie dan gebruik ik de grote in de voorraadkamer.

Mooie gelegenheid telkens om schoon te maken want de no-frost werkt voor geen meter.

Inderdaad ziet gestreken kleding er mooier uit maar om alleen daarom te gaan strijken? Ik maak liever een fijne boswandeling.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De droger vind ik onmisbaar. De hoeveelheid was lijkt per kind te verdubbelen.

Ik strijk nooit dus een strijkijzer is overbodig

Water kan ook in een fluitketel

De vriezer vind ik handig. Niet perse voor kind maar vooral voor de voorraad eten

Een vaatwasser vond ik totaal overbodig, totdat we er eentje namen. Nu kan ik niet meer zonder
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:marjon1980 schreef op 30 augustus 2013 @ 13:13:

Ik voel me bijna een uitzondering maar ik kan echt niet zonder strijkijzer. Ik strijk nl best veelHier wordt ook bijna alles gestreken. Ik verbaas me erover dat er zoveel mensen zijn die niet strijken
Ik heb alleen geen magnetron, wegegeven stond bij mij in de weg steeds. En mis het ding totaal niet. Kreeg gelukkig al mijn witgoed van me oma toen ik een andere woning kreeg, en voor en afwas machine is geen plek, heb nog een koffiezet apparaat in een kastje staan die ik eigenlijk alleen 1 x per jaar met me verjaardag word gebruikt . Lust zelf toch geen koffie. Wasdroger ideaal zou niet zonder kunnen.
Ik heb gewoon bijna geen kleding die gestreken moet worden. T-shirts hoeven niet. Spijkerbroeken ook niet. Hier geen man in pak... Ik kan die smerige werkbroek met onuitwasbare vlekken wel gaan strijken, maar waarom?
quote:Desperate_Housewive schreef op 30 augustus 2013 @ 08:15:

Pretzel : ik strijk overhemden en broeken ook hoor. Tshirts dan weer niet, die vouw ik gewoon netjes op. Spijkerbroeken kan je eventueel een minuut of 10 mee in de droger doen en dan daarna strak hangen. Dan zijn ze ook nog acceptabel genoeg zonder te strijken. Maar overhemden snap ik idd ook niet. Als je die hangt heb je toch altijd die afdruk van de knijpers of als je hem half over de lijn hangt zonder knijpers heb je de afdruk van die lijn je rug staan. Dat moet dus gestreken worden.Daarvoor kreeg ik dé tip van mijn man toen ik hem net kende: nat op het hangertje hangen, alle knopen netje dicht doen, goed recht trekken en dan zo aan de lijn hangen.... zo worden ze bijna kreukloos droog
Ik zou nadenken over de diepvriezer en de vaatwasser. (Beide tijdbesparing, dius handig als je een baby hebt.)

Een droger is overbodig als je een waslijntje op zolder maakt of zo. Een waterkoker is eigenlijk een onzinaanschaf. Een ketel doet het ook.

Persoonlijk zou ik niet zonder strijkijzer kunnen, maar als jij het niet mist, vooral niet aanschaffen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven