Proefslapen matras Beter Bed

08-10-2019 20:35 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuw matras gekocht. Ik wil gebruik maken van proefslapen, want het matras was niet goedkoop.

Op de website van Beter Bed staat dat als je een product wil retourneren het ongebruikt in de originele verpakking moet worden teruggestuurd. Maar hoe kun je dan proefslapen? Mag het matras wel uit de plastic verpakking die erom heen zit? En als je erop gaat slapen, dan gebruik je het toch?
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
09-10-2019 01:26
Ligt de matras op de grond? Of ligt de matras op een lattebodem op de grond. Dat laatste heb ik een paar jaar gedaan, ooit in een grijs verleden en was in principe geen probleem.
Oh, dat is een goed idee. Een lattenbodem op de grond. Dan kan ik ook mijn oude matras houden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oom heeft het Ikea bed in elkaar gezet en de verpakking weggegooid. Vandaar dat ik het bed niet kan retourneren. En ik dacht er niet bij na toen hij de verpakking weggooide om hem tegen te houden.
Alle reacties Link kopieren
Nog een paar uur en dan is de nacht voorbij gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Er staat op de doos waar het matras in zat: “Don’t worry, sleep happy”.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat matras gaat terug. Ik voel me geradbraakt. Vandaag ga ik Beter Bed bellen.
Maar je moet ook wennen aan een nieuw matras. Wij hebben 2 maanden terug nieuwe matrassen gekocht. De eerste nachten sliep het nog niet zo lekker. Het lichaam moet er aan wennen. Maar nu slaapt het heerlijk en zou ik niet meer anders willen.

Je moet het wel een kans geven. Op plastic slaapt rukt. Zo kom je er niet achter of het een fijn matras voor je is.
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
09-10-2019 07:38
Maar je moet ook wennen aan een nieuw matras. Wij hebben 2 maanden terug nieuwe matrassen gekocht. De eerste nachten sliep het nog niet zo lekker. Het lichaam moet er aan wennen. Maar nu slaapt het heerlijk en zou ik niet meer anders willen.

Je moet het wel een kans geven. Op plastic slaapt rukt. Zo kom je er niet achter of het een fijn matras voor je is.
Klopt, ik vind nieuwe matrassen ook nooit lekker liggen. Moet er altijd een paar weken aan wennen.
Voor iedereen een groene tuin
Dit weet je echt niet na één nacht, zeker niet in plastic. Bel hen, vraag naar de voorwaarden en geef het de tijd (echt wel minimaal één of twee weken)
Die 2 weken is gewoon de wettelijke termijn bij online aankopen. Maar dan moet het dus idd in de originele verpakking zitten en ongebruikt zijn.
Die omruilgarantie is een service van de winkel en daar heb je recht op als je aan de voorwaarden voldoet zoals in die link staan. En als je daar gebruik van wil maken, mag hij uiteraard wel uit de verpakking. Je haalt nu 2 dingen door elkaar.
En wat de rest ook zegt, na 1 nacht weet je echt niet of het matras fijn ligt. Zeker niet met het plastic er nog om. Dat kraakt, zweet en ligt niet lekker. Haal het er af, slaap er een maand of 2 op en kijk dan verder. Want het Emma matras valt onder de omruilregeling. En nee, dan krijg je geen geld terug. Dan kan je een ander matras uitzoeken en dat kost €40,- of €60,-. Afhankelijk van hoe je hem wil omruilen.
Alle reacties Link kopieren
Bijna geen enkel matras ligt de eerste nacht meteen lekker. En zeker als je al slaapproblemen hebt door lichamelijke oorzaken, moet je echt wel even wennen. Maar ja, als je het een tijdje wilt proberen, kun je hem niet teruggeven voor geld, dan kun je hem alleen omruilen (=een ander matras nemen tegen betaling van 60 euro). Dat is een keus die je zelf zilt moeten maken.

Wat betreft het bed, Ikea is heel makkelijk met retouren. Dus mocht je die echt terug willen brengen, zou ik zeker even bellen, want het zou best kunnen dat dat ook mag zonder verpakking.

Helaas lijkt het een beetje alsof jij hoopte; ik koop een nieuw bed en een matras die anderen lekker vinden (heb je hem eigenlijk wel geprobeerd in de winkel?), en dan slaap ik ondanks mijn lichamelijke klachten als een roos. Zo werkt het niet. Je zult echt zelf moeten proberen wat voor jou goed ligt. En dan nog weet je het pas na een tijdje zeker.
Alle reacties Link kopieren
In mijn winkel werkt het zo: je koopt matras A in uitvoering 2 van 400 euro. Die betaal je. Kom je er binnen 100 dagen achter (maar wel pas na een paar weken, want die tijd heeft je lichaam nodig om te wennen) dat het matras te hard of te warm of te whatever is, dan kun je het kosteloos omruilen voor matras A in uitvoering 1 van 250 euro. Kom je tot de ontdekking dat je toch iets meer X wil, dan kun je met bijbetaling van het prijsverschil matras X aanschaffen.
Het komt weinig voor, meestal kiezen mensen een iets andere uitvoering van dezelfde serie aan, zodat ze niet hoeven bij te betalen. De koop ongedaan maken, en je geld terug krijgen gaat niet.
De oude matrassen gaan van sommige leveranciers naar een recyclecentrum, andere matrassen belanden in ons magazijn en gaan weg als iemand iets zoekt voor een koopje of heel snel een matras nodig heeft (en dan vertellen we uiteraard wel dat het matras al een tijdje beslapen is).
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
09-10-2019 09:00

Helaas lijkt het een beetje alsof jij hoopte; ik koop een nieuw bed en een matras die anderen lekker vinden (heb je hem eigenlijk wel geprobeerd in de winkel?), en dan slaap ik ondanks mijn lichamelijke klachten als een roos. Zo werkt het niet. Je zult echt zelf moeten proberen wat voor jou goed ligt. En dan nog weet je het pas na een tijdje zeker.
Dat hoopte ik inderdaad. Ik las bijna alleen maar goede recensies erover. Ik heb een scootmobiel en het is daardoor niet zo gemakkelijk om naar de winkel te gaan.

Ik ga het terugsturen. Ik kan met die prijs van 400 euro het risico niet nemen om het matras uit het plastic te halen en er straks misschien achter te komen dat het toch niks is. Dat zal ik mezelf gaan verwijten later. Dan maar weer op de grond slapen, maar dan met een lattenbodem zoals iemand al aangaf.

Ik ben nu al bijna 20 minuten aan de telefoon aan het wachten bij de afdeling Retouren van Beter Bed. En er zijn nog 6 wachtenden voor me, hoor ik steeds. Je moet wel volhardend zijn als je wil retourneren bij Beter Bed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga gewoon een tukkie doen terwijl ik de telefoon op de luidspreker zet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn matras bij de Lidl gekocht. Nog nooit zo lekker matras gehad! Heerlijk stevig, van zachte matrassen krijg ik last van mijn hele lijf. Kost 99 euro voor 1 persoons
Alle reacties Link kopieren
Paar maanden geleden matras van beter bed omgeruild. Gewoon zonder plastic geslapen, 60 euro omruilkosten betaald en een ander matras uitgezocht bij hun. Deze ligt goed nu.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet zoiets in je bed gebruiken TO, in plaats van een lattenbodem? https://www.gamma.nl/assortiment/hardbo ... gKXYvD_BwE

Dat is net zo hard als de grond, lucht je matras wel, maar dan kun je wel het bed gebruiken en dus makkelijker in en uit bed komen.
Nagellakmetglitter schreef:
09-10-2019 13:29
Ik ga het terugsturen. Ik kan met die prijs van 400 euro het risico niet nemen om het matras uit het plastic te halen en er straks misschien achter te komen dat het toch niks is. Dat zal ik mezelf gaan verwijten later. Dan maar weer op de grond slapen, maar dan met een lattenbodem zoals iemand al aangaf.

Ik begrijp je logica niet helemaal. Als de matras niet bevalt dan kun je hem toch ruilen voor een andere, tegen een kleine bijbetaling? Ik vind het juist wel een goede service, die juist voorkomt dat je met een miskoop blijft zitten.
Broodjekroket2 schreef:
09-10-2019 13:35
Ik heb mijn matras bij de Lidl gekocht. Nog nooit zo lekker matras gehad! Heerlijk stevig, van zachte matrassen krijg ik last van mijn hele lijf. Kost 99 euro voor 1 persoons
Die hebben wij ook gehad, maar ik werd met een wit en afgekneld been doordat ik op mijn heup lag en het matras ZO hard was. En overal zo'n vreselijke pijn. Echt bijna huilend wakker geworden.
https://www.beterbed.nl/over-beter-bed/geruststellingen

Je mag gewoon 100 dagen proefslapen, dus ik snap niet waarom je zo moeilijk doet.
Alle reacties Link kopieren
leolux schreef:
09-10-2019 14:02
https://www.beterbed.nl/over-beter-bed/geruststellingen

Je mag gewoon 100 dagen proefslapen, dus ik snap niet waarom je zo moeilijk doet.
Als hij na die 100 dagen niet bevalt, mag je hem niet gewoon terugbrengen voor geld terug. Dan mag je hem alleen omruilen tegen een andere matras van dezelfde winkel, tegen betaling van 60 euro. En dat risico wil TO niet lopen.

Tja TO, ik begrijp heus wel dat het voor jou lastig is om bij een winkel te komen etc. Maar helaas verandert dat niks aan dat ook jij (of misschien juist wel jij omdat jouw lijf niet het gemiddelde lijf is) zelf een matras zult moeten proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ga ook eens naar een goede beddenzaak. Ik heb daar mijn matras met omruil- én teruggeef garantie. Dus kon na 100 dagen kiezen tussen
-houden
-omwisselen en bij verschil in prijs terugkrijgen of bijbetalen
-teruggeven en geld terug krijgen.

Er was in het begin wat mis bij de fabriek waardoor we twee keer een nieuw matras hebben gekregen. Één keer een dik, peperduur dekmatras gekregen om te tijd tot het nieuwe matras te overbruggen, zodat ik met mijn krakkemikkige lijf toch nog enigszins kon liggen. Dat matras mochten we houden toen het nieuwe matras kwam en ligt heel goed op mijn bed beneden.
Ik kan je dus echt aanraden om bij een goede zaak te gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Bij een Emma matras is het anders. Daar krijgt je wel je geld terug na 100 dagen.

https://www.emma-matras.nl/100-nachten-proefslapen/

Dit weet ik zeker omdat ik dat zelf gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
Heksenketels schreef:
09-10-2019 14:27
Bij een Emma matras is het anders. Daar krijgt je wel je geld terug na 100 dagen.

https://www.emma-matras.nl/100-nachten-proefslapen/

Dit weet ik zeker omdat ik dat zelf gedaan heb.
Als je het bij hen koopt ja. Maar TO heeft het niet bij hen gekocht maar bij een andere winkel, en dan geldt dus die overeenkomst.

En voor degene die zei: een echt goede beddenzaak. Ik denk dat gezien de opmerkingen van to, die nogal buiten haar prijsklasse vallen. Dan ben je zo 4-5x zo veel kwijt. Misschien is dat het waard, maar dat kan nou eenmaal niet iedereen betalen.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
09-10-2019 14:07
Als hij na die 100 dagen niet bevalt, mag je hem niet gewoon terugbrengen voor geld terug. Dan mag je hem alleen omruilen tegen een andere matras van dezelfde winkel, tegen betaling van 60 euro. En dat risico wil TO niet lopen.
Dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
09-10-2019 14:11
Ga ook eens naar een goede beddenzaak. Ik heb daar mijn matras met omruil- én teruggeef garantie. Dus kon na 100 dagen kiezen tussen
-houden
-omwisselen en bij verschil in prijs terugkrijgen of bijbetalen
-teruggeven en geld terug krijgen.
Welke winkel was dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven