Proefslapen matras Beter Bed

08-10-2019 20:35 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuw matras gekocht. Ik wil gebruik maken van proefslapen, want het matras was niet goedkoop.

Op de website van Beter Bed staat dat als je een product wil retourneren het ongebruikt in de originele verpakking moet worden teruggestuurd. Maar hoe kun je dan proefslapen? Mag het matras wel uit de plastic verpakking die erom heen zit? En als je erop gaat slapen, dan gebruik je het toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al buikpijn van het Ikea bed dat 199 euro (160 euro + 39 euro bezorgkosten) heeft gekost. Dat was een miskoop. Ik kan niet daar bovenop nog een miskoop van 400 euro doen. Of 460 euro als ik het omruil. Ik houd niet eens maandelijks 400 euro over van mijn IVA uitkering na betaling van vaste lasten.
Sowieso is een nieuw matras altijd wennen. Ik zou nog even volhouden. :zzz:
Je maakte je al zorgen voordat je er op geslapen had. Relax, relax. :sheep:

Ooit kreeg ik de tip om als je een matras gaat kopen dit 's morgens te doen, als je uitgerust bent. Niet als je de hele dag op de been geweest bent en moe bent, dan ligt álles lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmiddag telefonisch met Beter Bed gesproken en aangegeven dat het matras nog in de plastic verpakking zit. Ze komen het ophalen en ik krijg het geld terug.
Maar waar ga je dan nu op slapen? Je zal ieder matras moeten proberen, dit heb je niet eens de kans gegeven.
ClumsyNinja schreef:
09-10-2019 16:11
Maar waar ga je dan nu op slapen? Je zal ieder matras moeten proberen, dit heb je niet eens de kans gegeven.
Mijn gedachte. Met deze instelling kan je nooit een nieuw matras kopen.

Bijzonder dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat bij TO de hoge prijs hem deed, dat ze hem retour doet. Al kost een goed matras wel iets.
Voor iedereen een groene tuin
Ik begrijp niet zo goed dat je zoveel geld uitgeeft aan een nieuw bed en matras als je het niet kan missen. Je kan ook voor minder wel een goed matras/bed kopen toch? Nu heb je geen matras maar wel een duur bed. Had ik eerder andersom gedaan..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog mijn oude matras waarmee ik op de grond sliep. Het op de grond slapen was geen probleem, het overeind komen wel, al houd ik me vast. Vandaar dat ik een Ikea bed kocht een paar weken geleden.

Maar mijn oude matras op het Ikea bed was helemaal niet fijn. Daarom kocht ik vorige week een nieuw matras. Ik denk dat het slecht liggen meer ligt aan het Ikea bed dan aan het matras. Maar van het Ikea bed heb ik de verpakking niet meer.

Afgelopen nacht lag ik op 600 euro (bed 200 euro, matras 400 euro) en ik lig nog slechter dan op de grond op mijn oude matras.
Dan zal jouw oude matras te zacht zijn. Maar je kan en mag niet over 1 nacht oordelen. Jouw hele lijf moet wennen aan een nieuwe manier van slapen. Wennen aan een nieuw matras en lattenbodem heeft echt een paar weken nodig.

Je trekt te snel een conclusie.

En ik snap niet waarom je die bedragen steeds moet benoemen. Dat is helemaal niet relevant. Als je het niet kan missen, moet je het ook niet uitgeven. Dat is gewoon dom.
Tests van de Consumentenbond melden dat een duur matras niet persé een goed matras is. Ik meen me te herinneren dat het Lidl matras en het Emma matras als zeer goed beoordeeld zijn.

https://www.lidl-shop.nl/Matrassen-beschermers/h116966

https://www.emma-matras.nl/

Persoonlijk zou ik nooit een matras online kopen.
In jouw geval zal het moeilijk worden een matras naar je zin te vinden, denk ik zo.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
09-10-2019 14:40
Als je het bij hen koopt ja. Maar TO heeft het niet bij hen gekocht maar bij een andere winkel, en dan geldt dus die overeenkomst.

En voor degene die zei: een echt goede beddenzaak. Ik denk dat gezien de opmerkingen van to, die nogal buiten haar prijsklasse vallen. Dan ben je zo 4-5x zo veel kwijt. Misschien is dat het waard, maar dat kan nou eenmaal niet iedereen betalen.
Nee hoor, mijn Emma matras kwam ook van Beter Bed. Dit zijn gewoon de voorwaarden van het Emma matras.
Alle reacties Link kopieren
Nagellakmetglitter schreef:
09-10-2019 16:03
Ik heb vanmiddag telefonisch met Beter Bed gesproken en aangegeven dat het matras nog in de plastic verpakking zit. Ze komen het ophalen en ik krijg het geld terug.
Jammer, want je kan het matras 100 dagen uitproberen en je krijgt je geld terug als je binnen 100 dagen het matras niet lekker vind liggen.
Huh? Een bed doet toch bijna niks met hoe het ligt? Tenzij het een spiraalbodem is, maar een lattenboden of een vloer zou weinig uit moeten maken lijkt me. Tenzij je oude matras zo slap was dat het in golfjes over de lattenbodem heen lag? En op de vloer wel vlak bleef. In dat geval zou ik er zo'n soort ding onder doen in je bed TO:
Afbeelding
https://www.gamma.nl/assortiment/hardbo ... /p/B110126
17 euro.
Dan zorg je dat je matras niet flubberig door de lattenbodem heen zakt.
Hoewel ik me afvraag of die matras dan nog wel zo'n goede matras is.
Wel de goedkoopste oplossing denk ik.
Anders zou ik denken dat je een hardere matras zoekt, aangezien je op de vloer het lekkerst ligt. Was je BeterBed matras zacht?
Alle reacties Link kopieren
Nagellakmetglitter schreef:
09-10-2019 16:00
Ik heb al buikpijn van het Ikea bed dat 199 euro (160 euro + 39 euro bezorgkosten) heeft gekost. Dat was een miskoop. Ik kan niet daar bovenop nog een miskoop van 400 euro doen. Of 460 euro als ik het omruil. Ik houd niet eens maandelijks 400 euro over van mijn IVA uitkering na betaling van vaste lasten.
Als je het niet kunt betalen, moet je het helemaal niet uitgeven. Maar daarnaast, een bed kan bijna geen miskoop zijn. Dat is met name een ombouw en hooguit een lattenbodem. In het ergste geval vervang je de lattenbodem door een vlakke plaat, en heb je weer wat je eerst had, alleen dan niet op de grond. En een Ikea lattenbodem kost heel weinig, dus dan valt die miskoop nog wel mee.

Overigens heeft Ikea ook veel goedkopere bedden, dus als geld zo belangrijk is, snap ik niet helemaal waarom je een bed van 160 euro koopt, maar ok.
Op deze manier kan je nooit meer een nieuw matras kopen. Wij hebben ook een nieuwe en de eerste 2 maanden waren klote, daarna werd het beter.
Overigens snap ik niet waarom je niet op je oude matras kan slapen in je bed. Een lattenbodem doet niet zo veel met het matras dat dat zo’n wereld van verschil geeft. Of het moet, zoals iemand al zei, zo versleten zijn dat je de latten er doorheen voelt. Maar dan wordt het wel echt tijd voor een nieuw matras.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er ook helemaal niks van. Een bed kan idd niet heel veel uitmaken, tenzij lattenbodem of spiraalbodem ( en wat iemand anders al zei, zacht oud matras). Een goed matras is zo belangrijk, je slaapt 1/3 van je leven op zo’n matras.
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven