Puppy aanschaffen, dwergpinscher?

15-07-2013 17:04 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en zoontje willen al heel lang een hondje. Eindelijk hebben ze mij zover dat ik er serieus over nadenk er een aan te schaffen. Het moet een puppy zijn want mijn man wil dolgraag ermee naar puppycursus en hem op de juiste manier "opvoeden". Nu wil ik in elk geval een kortharig en klein hondje en mijn oog viel op een dwergpinscher.

Heeft iemand ervaring met een dwergpinscher?

Blaffen deze veel? Is dat blaffen goed af te leren met zo'n puppycursus? En mag je deze hondjes wassen in bad/douche? Verharen ze veel? Slopen ze snel iets in huis?

Waar ik ook benieuwd naar ben; Is het verstandig om zo'n puppy via marktplaats te kopen? Waar moet je dan op letten?
Een echte kefmachine!

Als je een niet blaffende hond wil kun je. Het beter in de buldog achtigen zoeken, maar zeker geen pincher, Jack Russell of ander zenuwpees beest.
Ja en?
Ach heden, en niet via marktplaats maar naar een erkende fokker voor een pup. Ja dat kost geld maar dat heeft ook een reden.
Ja en?
Puppy's nooit via MP kopen, daar worden veel (vaak ook zieke) hondjes aangeboden die onder erbarmelijke omstandigheden worden gefokt of gewoon bij straathond-moeders weggehaald worden. En die praktijken hou je met kopen in stand.

Verder sloopt elke pup en dat doen ze razendsnel. Net zoals baby's graag op dingen bijten, doen puppy's dat ook. Ze hebben alleen nog niet direct door of ze dan bijten in het speciaal daarvoor bedoelde bot of in jouw nieuwe schoenen of het blad van je salontafel.

Over dwergpinchers weet ik niet zoveel, maar wel dat het vaak keffers zijn en dat is slecht af te leren.
Ahh ik lees even mee. Ik heb pas mijn lieve kat moeten laten inslapen en wil graag een nieuw vriendje/vriendinnetje en heb een voorkeur voor Corgi's maar totaaaal geen ervaring.
Lorem Ipsum
Hier een voorbeeld van wat MP-puppies moeten doorstaan:

http://www.gva.be/nieuws/ ... -kofferbak-van-wagen.aspx
Elke hond verliest haar, waarvan een labradoodle het minste, maar dat is dan weer een groter formaat van hond.

Alles valt te leren in een puppycursus, maar of blaffen daarbij hoort weet ik niet.

Een hond moet je zowiezo niet te vaak wassen, een paar keer op een jaar is zeker genoeg anders gaat de vacht er misschien onder lijden.

Het slopen in huis zal veel liggen aan hoe je hem opvoed en hoeveel aandacht en beweging je het hondje geeft en hoe goed of niet goed hij alleen kan blijven, dus goed trainen op het alleen kunnen blijven. Je kan alsnog een bench aanschaffen als je het echt niet vertrouwd en hem/haar aanleren dat de bench zijn/haar mand is, om zo verder te kijken.

Je kan een puppy via marktplaats kopen, beter of slechter, daar verschillen de meningen in, maar bij aankoop altijd letten op: oogjes en oortjes, beweging, kijken of de ouders erbij zijn is vrij belangrijk, kijken hoe vlot hij reageert en je vinger volgt en dergelijke bv. Naar het nest kijken of het goed onderhouden en proper is en dergelijke.
Waarom vraag je specifiek of je een dwergpinscher mag wassen in bad of douche? Een hond hoef je in principe niet te wassen hoor, behalve als hij in iets smerigs heeft liggen rollen of in een vieze sloot gesprongen is.

Als mensen een kortharige hond willen, zeg ik altijd : een kortharige hond verhaart ook en die haren zijn veel moeilijker op te pakken dan lange haren. Die kleine haartjes kruipen overal in.

Je bent al gewaarschuwd tegen het kopen van een pupje uit een advertentie op MP. Je moet ervaring hebben om een broodfokker/hondenhandelaar* te herkennen. Probeer iemand mee te nemen die met je mee kijkt en verstand van honden heeft.

*De praatjes zijn prachtig : "dit is het laatste pupje uit het nest, mijn vrouw is met de teef uit wandelen, want die kan niet aanzien dat het pupje weggaat. En er staat een foto van de teef in de vensterbank." Dit verhaal is het verhaal van een echte hondenhandelaar!

Lees eens een tijdje op een hondenforum, bijvoorbeeld :

www.hondenpage.com daar word je wijzer van.
NIET OP MP!!!!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Vind het een Beetjejammer dat er zo afgegeven wordt op marktplaatshonden. Heb zelf en pup van marktplaats, van een aangesloten fokker. En waarbij beide ouders aanwezig waren, het zijn daar niet alleen broodfokkersen handelaren, je moet alleen even zoeken.
Waarom zou je via marktplaats een hond kopen? Zoek informatie, zoek een lijn die je mooi vind en vooral gezond. Doe wat moeite voor je toekomstige hond.

En wassen, zo min mogelijk, en korte haren wat hier al is gezegd zijn vervelender qua verharen en weghalen dan honden met langer haar.

Succes
Een maltesertje? Die zijn niet echt heel kortharig, maar die verharen niet/nauwelijks! En het zijn schattige hondjes.
quote:Fame schreef op 15 juli 2013 @ 17:41:

NIET OP MP!!!!

EENS!

En schaf alsjeblieft een Furreal aan ofzo, want je klinkt niet echt overtuigd.
Een Westie is ook een klein en leuk hondje en verharen nauwelijks.

Een Dwergpincher keft veel en schel.
Ik zie nu al dat jij straks degene wordt die voor de hond moet zorgen.
shelties zijn ook leuk en lief in de omgang!
Lees je goed in over het aanschaffen van een pup. Hier bijvoorbeeld.
Ik heb liever geen lange haren omdat je dan steeds moet laten trimmen. En lijkt mij dat een hond met lange haren sneller stinkt? Als je hem bijvoorbeeld in de regen hebt moeten uitlaten. Als ik het verkeerd heb hoor ik het graag, zoveel verstand heb ik niet van honden. Vandaar dat ik hier naar ervaring zoek.

Wat is een broodfokker precies?

Iemand tips voor een ras wat klein van stuk blijft, kortharig is, en een rustig karakter heeft??
Honden ruik je/stinken sowieso.

Broodfokkers zitten bijvoorbeeld vaak in België en hebben meerdere rassen die ze aanbieden. Als je een pup wil zoek dan een fokker via de rasvereniging van het ras waar je oog op is gevallen.
Korthariger kan haast niet

Klein en kortharig:

Broodfokkers herkennen.

Haal gewoon een hond uit het asiel, daar zitten leukerds genoeg die een goed tehuis verdienen! Zeker als je nog geen ervaring met honden hebt kan het fijner zijn om al een opgevoede hond in huis te halen, i.p.v. een pup die je hele huis onderpiest en kapotbijt.
TO, voor info over een bepaalde rashond kan je het beste terrecht bij de betreffende rasvereniging, dat even googlen maar naar de site waar al rasinfo op staat en als je dan nog enthousiast bent contact opnemen.

Daar krijg je als het goed is eerlijk advies over het betreffende ras en of het ras voor jullie geschikt is. Een bepaalde hond past nml. niet altijd in elke (gezins)situatie.

Er zijn testen op het www of je geschikt zou kunnen zijn voor een hond.

Hoe oud is je zoontje?

Over het algemeen neem je geen hond voor een kind, maar voor jezelf. De algehele verzorging zal waarschijnlijk toch op jou als ouder neerkomen.

Je man kan wel een pup willen, maar een pup kan je ook verprutsen.

Denk eens aan een volwassen herplaatser van een ras dat je leuk vindt, dit kan vaak via de rasvereniging.
Kom op zeg.. Onze beide honden zijn via MP gekocht.(JRT & Labrador)

Beide komen uit een nest van een vrouw die bij haar hond een keer een mannetje wilde hebben. (2 verschillende gezinnen)

Kortom gelegenheidsnestjes en beide honden komen zeker niet van een broodfokker.

Kortom er zijn echt wel gewone normale nestjes via MP te vinden.

Dat een dwergpincher/jack russels e.d blaffen valt best mee , kwestie van opvoeden.
Natuurlijk kan het ook wel, er wordt alleen maar gewaarschuwd voor broodfokkers, want die zijn natuurlijk wel erg actief op MP.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven