radiator schoonmaken tussen de elementen

29-11-2012 22:38 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kat ligt dagelijks op de verwarming - zo`n hele brede radiator van een halve meter hoog- te braden. Nu is ze een tijdje ziek geweest en braakte toen veel, en je raadt het al, op de verwarming. Aangezien wij aan het werk waren kon ik niet gelijk schoonmaken, bij thuiskomst in de avond was het braaksel al mooi tussen de elementen (binnen in de radiator heb je van die platen die strak tegen elkaar zitten) gekoekt. Nu stinkt het aanzienlijk op het moment dat de verwarming aangaat, hoewel je er niet veel van ruikt als je er niet direct bovenhangt. Ik vind het echter een zeer ranzig idee en wil het graag schoonmaken. We hebben een huurhuis dus een nieuwe plaatsen is geen optie. Iemand een idee hoe je tussen die elementen, tussenruimte zo`n paar millimeter, kan schoonmaken?

Ik denk zelf aan een hoge druk spuit maar ben bang dat het gaat roesten of dat ik iets beschadig. Zware schoonmaakmiddelen gebruiken?
Met een radiatorborstel, bij de blokker.
Ja en?
Het zal al mooi opgedroogd zijn nu dus gewoon met de ouderwetse radiatorrager aan de slag!
Je hebt van die speciale langwerpige radiatorborstels op de markt. Ik weet alleen niet waar je die kunt kopen. Misschien helpt dat, met een doekje eromheen en flink wat schoonmaakspul! Good luck!
Zo snel roest een radiator niet hoor. Kun je er niet schoonmaakmiddel tussen gieten, zorgen dat alles zacht weekt en dan water erdoor gieten? En wat flinke baddoeken eronder leggen...
Ooohhh een braad-poes. Het beste plekje van het huis!
Radiatorrager, eventueel in een "sopje" van heet water met schoonmaakazijn dopen en dan tussen de elementen door duwen.
quote:Istar_ schreef op 29 november 2012 @ 22:56:

Radiatorrager, eventueel in een "sopje" van heet water met schoonmaakazijn dopen en dan tussen de elementen door duwen.Dit, al zou ik eerst nog even goed 'droog' ragen en dan pas met een sopje aan de slag gaan.
ah, top. Bedankt voor alle reacties. Braadpoes zal er wel blij mee zijn, ik stel me zo voor dat het voor het beestje ook weinig genieten is zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven