Ramen binnen schoonmaken

21-03-2012 18:44 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ramen worden nooit zo mooi schoon. Ik ben er altijd best een tijd mee bezig, maar het moet beter en efficienter kunnen, maar hoe?

Zo doe ik het nu: Ik maak een sopje met allesreiniger, sop het raam ermee met een geel (sorbo)doekje en daarna doe ik het met de trekker droog trekken en dan nog met een droge theedoek nadrogen.
spiritus door je zeep doen. En heel weinig zeep gebruiken.

En ik gebruik een spons.
Heb je het ipv met een theedoek al eens geprobeerd met een droog sorbo doekje?
Eerst met allesreiniger en daarna met Dasty ruitenreiniger. Ik gebruik geen zeem maar een goed absorberende theedoek en een trekker natuurlijk.
quote:cherryoncream schreef op 21 maart 2012 @ 18:53:

Heb je het ipv met een theedoek al eens geprobeerd met een droog sorbo doekje?Ja, maar dat vind ik niks, dan blijft het vochtig.
Waarom poets je eigenlijk na met een theedoek? Als je ze goed wist met de wisser zijn ze toch droog.

Wis maar 1 kant op met de wisser anders krijg je strepen en wanneer je de wisser van het raam haalt tussendoor de wisser even droogmaken met een zeem.

Ik gebruik trouwens lustra in het water.
Grootmoederstip: 2 uien door de helft snijden en in je water gooien. Verder geen zeep gebruiken. Ik krijg prachtige streeploze ramen!!
Idd, redelijk heet water (je handen moeten er natuurlijk nog wel in kunnen) en ik doe altijd slechts een druppeltje dreft..

Ik heb ook van die Jemaco doeken, maar ben daar eigenlijk niet zo super tevreden over..

Dus gewoon met een trekker en de laatste natte resten 'afvegen' met een brandschone theedoek.. Peace of cake..!:-)
quote:malu3 schreef op 21 maart 2012 @ 18:53:

Eerst met allesreiniger en daarna met Dasty ruitenreiniger. Ik gebruik geen zeem maar een goed absorberende theedoek en een trekker natuurlijk.Wat een gedoe vind ik dat eigenlijk. Zijn er geen kant en klaardere oplossingen?
Was eerst ramen met alles reiniger, lap daarna met een halve ui in t water (met een zeem en een wisser), Na wrijven met een oude krant (Zwart/wit), door het lood in de inkt verdwijnen eventuele strepen. Succes!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En ik gebruik verder geen droge doek, alleen de trekker.
Ok, dus alleen een halve ui in een emmer sop. En dan met een geel doekje 'inzepen' en trekken en that's it? Dat klinkt nog wel te doen...
quote:barbabientje2 schreef op 21 maart 2012 @ 18:55:

Grootmoederstip: 2 uien door de helft snijden en in je water gooien. Verder geen zeep gebruiken. Ik krijg prachtige streeploze ramen!doe ik ook,alleen gebruik ik 1 ui op een 1/2 emmer water.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Vandaag die Karcher van de reclame gekocht voor de ramen. Ik was altijd al een klungel met de ramen.....

En blijf het nu nog steeds denk ik. Ik kan niet zeggen dat het er nu beter uitziet met dat ding.
quote:viva-amber schreef op 21 maart 2012 @ 18:57:

Was eerst ramen met alles reiniger, lap daarna met een halve ui in t water (met een zeem en een wisser), Na wrijven met een oude krant (Zwart/wit), door het lood in de inkt verdwijnen eventuele strepen. Succes!

Er zit al heel lang geen lood meer in drukinkt.

Kan dus best dat die kranten helpen, maar dat ligt niet aan het lood.
Klopt Bio, alleen gebruik ik een spons voor het inzepen, maar dat zal het verschil niet maken denk ik
Ik gebruik een goeie spons, een natuurzeem en een trekker. Door mijn water gaat een scheutje ammoniak.

Het raam goed met de spons natmaken en daarna met de trekker drogen. De zeem gebruik ik om de trekker tussendoor droog te maken en het raamkozijn weer droog te maken, Een natuurzeem neemt heel veel vocht op.

Over de emmer uithangen om hem weer te drogen als je klaar bent, Niet op een natte prop laten zitten.
Ik zag net een commercial van een nieuw handig apparaat voor het ramen wassen op tv, zal geen merknaam noemen..

Maar het ziet er geweldig uit, zelfs zonder waterdruppels aan de onderkant maak je je ramen dan streeploos schoon, zoals ze beweren...
Ik heb onlangs aan een professionele ramenwasser gevraagd wat zijn geheim is......Dreft!
Ik vind allesreiniger te veel strepen geven. Ik neem altijd een druppel afwasmiddel op een halve emmer water en een scheutje amonia om te ontvetten. Vandaag nog gedaan, zag er toen de avondzon er net op kwam, prima uit.
Een flinke scheut spiritus en drupje afwasmiddel in het water.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Mijn hulp zweert bij artikelen van Hara. Zoek maar eens op Internet. En inderdaad, mijn ramen zijn brand- en streeploos schoon.
Ik heb vorige week voor het eerst ramen gelapt. Emmer warm water met allesreiniger en een emmer met alleen warm water. Raam met een doekje en water uit de allesreiniger-emmer afdoen. Met de trekker droogmaken. Daarna met een spons en het gewone water raam nog een keer natmaken. Afdoen met de trekker en afdrogen met oude kranten. Helemaal streeploos hier.
@ruby ann: daar had ik het in mijn post van 19.00 ook over. Ook met dat ding moet je handig om gaan....

Ik heb me weer laten verleiden door de reclame
Ik doe alleen azijn in mijn water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven