Ramen binnen schoonmaken
woensdag 21 maart 2012 om 18:44
Mijn ramen worden nooit zo mooi schoon. Ik ben er altijd best een tijd mee bezig, maar het moet beter en efficienter kunnen, maar hoe?
Zo doe ik het nu: Ik maak een sopje met allesreiniger, sop het raam ermee met een geel (sorbo)doekje en daarna doe ik het met de trekker droog trekken en dan nog met een droge theedoek nadrogen.
Zo doe ik het nu: Ik maak een sopje met allesreiniger, sop het raam ermee met een geel (sorbo)doekje en daarna doe ik het met de trekker droog trekken en dan nog met een droge theedoek nadrogen.
woensdag 21 maart 2012 om 18:55
woensdag 21 maart 2012 om 18:55
Idd, redelijk heet water (je handen moeten er natuurlijk nog wel in kunnen) en ik doe altijd slechts een druppeltje dreft..
Ik heb ook van die Jemaco doeken, maar ben daar eigenlijk niet zo super tevreden over..
Dus gewoon met een trekker en de laatste natte resten 'afvegen' met een brandschone theedoek.. Peace of cake..!:-)
Ik heb ook van die Jemaco doeken, maar ben daar eigenlijk niet zo super tevreden over..
Dus gewoon met een trekker en de laatste natte resten 'afvegen' met een brandschone theedoek.. Peace of cake..!:-)
woensdag 21 maart 2012 om 18:56
woensdag 21 maart 2012 om 18:57
Was eerst ramen met alles reiniger, lap daarna met een halve ui in t water (met een zeem en een wisser), Na wrijven met een oude krant (Zwart/wit), door het lood in de inkt verdwijnen eventuele strepen. Succes!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 21 maart 2012 om 18:59
woensdag 21 maart 2012 om 19:01
quote:viva-amber schreef op 21 maart 2012 @ 18:57:
Was eerst ramen met alles reiniger, lap daarna met een halve ui in t water (met een zeem en een wisser), Na wrijven met een oude krant (Zwart/wit), door het lood in de inkt verdwijnen eventuele strepen. Succes!
Er zit al heel lang geen lood meer in drukinkt.
Kan dus best dat die kranten helpen, maar dat ligt niet aan het lood.
Er zit al heel lang geen lood meer in drukinkt.
Kan dus best dat die kranten helpen, maar dat ligt niet aan het lood.
woensdag 21 maart 2012 om 19:05
Ik gebruik een goeie spons, een natuurzeem en een trekker. Door mijn water gaat een scheutje ammoniak.
Het raam goed met de spons natmaken en daarna met de trekker drogen. De zeem gebruik ik om de trekker tussendoor droog te maken en het raamkozijn weer droog te maken, Een natuurzeem neemt heel veel vocht op.
Over de emmer uithangen om hem weer te drogen als je klaar bent, Niet op een natte prop laten zitten.
Het raam goed met de spons natmaken en daarna met de trekker drogen. De zeem gebruik ik om de trekker tussendoor droog te maken en het raamkozijn weer droog te maken, Een natuurzeem neemt heel veel vocht op.
Over de emmer uithangen om hem weer te drogen als je klaar bent, Niet op een natte prop laten zitten.
woensdag 21 maart 2012 om 19:07
woensdag 21 maart 2012 om 19:16
Ik heb vorige week voor het eerst ramen gelapt. Emmer warm water met allesreiniger en een emmer met alleen warm water. Raam met een doekje en water uit de allesreiniger-emmer afdoen. Met de trekker droogmaken. Daarna met een spons en het gewone water raam nog een keer natmaken. Afdoen met de trekker en afdrogen met oude kranten. Helemaal streeploos hier.