Ramen binnen schoonmaken

21-03-2012 18:44 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ramen worden nooit zo mooi schoon. Ik ben er altijd best een tijd mee bezig, maar het moet beter en efficienter kunnen, maar hoe?

Zo doe ik het nu: Ik maak een sopje met allesreiniger, sop het raam ermee met een geel (sorbo)doekje en daarna doe ik het met de trekker droog trekken en dan nog met een droge theedoek nadrogen.
Hi Klooitviooltje, Het werkt nog steeds, mooi nu kan ik veilig aan de krant likken LOL.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:registreerjenu schreef op 21 maart 2012 @ 19:10:

Ik heb onlangs aan een professionele ramenwasser gevraagd wat zijn geheim is......Dreft!

klopt helemaal, glazenwassers doen het altijd met Dreft een drupje

doe het zelf ook altijd en schone streep loze ramen
quote:prinzessin schreef op 21 maart 2012 @ 19:16:

Ik heb vorige week voor het eerst ramen gelapt. Emmer warm water met allesreiniger en een emmer met alleen warm water. Raam met een doekje en water uit de allesreiniger-emmer afdoen. Met de trekker droogmaken. Daarna met een spons en het gewone water raam nog een keer natmaken. Afdoen met de trekker en afdrogen met oude kranten. Helemaal streeploos hier.

Zijn je ramen dan droog als je er met die kranten over heen gaat?

Of moeten de ramen nog vochtig zijn en dan poetsen met een krant?
Alleen schoonmaakazijn in het water en eventueel een druppel afwasmiddel.

Daarna met een trekker droogmaken.

Af en toe even een doek langs de trekker en event kleine streepjes met microvezeldoekje wegpoetsen.
Het Viva forum is papaja.
Ik heb geleerd dat je nooit papier moet gebruiken op glas ivm houtdeeltjes oid. Daarom mag je je bril ook niet met papier schoonmaken. Maar geenidee of t klopt
Het Viva forum is papaja.
Warm water, drupje afwasmiddel en een grote ui in stukken gesneden, streeploos schoon.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Google eens op Ha-ra. Kost wat, maar het is elke cent waard. Je hoeft geen emmer mee te slepen, je bent supersnel klaar en het is streeploos. En nee, ik heb geen aandelen
Glasdoekjes... overheen halen en klaar ;)

Maar ja, dat werkt wellicht wat minder praktisch als je 40m2 aan ramen hebt ofzo

Optie 2; Glassex spuiten en wegvegen...

't gaat om de binnenkant toch? Slecht bij de buitenkant gebruik ik emmers, trekkers, etc. Maar goed, ik ben dan ook gewoon lui ;)
Oh vertel vertel, welke post? Ben je niet tevreden?quote:ipad2 schreef op 21 maart 2012 @ 19:31:

@ruby ann: daar had ik het in mijn post van 19.00 ook over. Ook met dat ding moet je handig om gaan....

Ik heb me weer laten verleiden door de reclame
Oops, hier zie ik het staan, precies wat ik bedoelde idd!

Duur apparaat? Leek mij ook wel wat nl!

quote:ipad2 schreef op 21 maart 2012 @ 19:00:

Vandaag die Karcher van de reclame gekocht voor de ramen. Ik was altijd al een klungel met de ramen.....

En blijf het nu nog steeds denk ik. Ik kan niet zeggen dat het er nu beter uitziet met dat ding.
Het is al eerder gemeld, maar met een prop oude kranten nawrijven krijg je het allermooiste resultaat.

Dus sopje (met azijn/spiritus of ammoniak met druppel afwasmiddel) spons, goede trekker en een zeem voor de randjes.

Mocht het dan nog niet helemaal perfect zijn: prop kranten.
Ik gebruik HG glasreiniger.

Werkt goed!

Verder gewoon een goede trekker en niet nadrogen met een thee doek enz.

heb trouwens een siliconen trekker die is super makkelijk en razend snel.
Glassex geeft dat niet een rare waas over je ramen na een tijd?

Althans dat heb ik ooit eens gehoord weet niet of het klopt maar daarom gebruik ik het niet.. Zou wel makkelijk zijn voor de ramen van de deur enz.. die zijn namelijk net te klein om met de trekker droog te krijgen!
Dreft en een goeie trekker.

Insoppen en droogtrekken.

Een vuile en/of kapotte trekker geeft strepen.
Geen zeep/sop gebruiken, dat laat strepen na.
Scheutje ammonia in het water, goede trekker (goed materiaal is het halve werk) en een microvezeldoekje DAT JE VERRE HOUDT VAN WASVERZACHTER om de randjes na te drogen.
Water en daar een doorgesneden ui in. Ik gebruik een spons en trekker en dan ga ik met het ramendoekje van AH langs de kantjes en je ramen blinken als een spiegel en laat geen strepen na.Het houtwerk maak ik schoon met een microvezeldoekje.
quote:NymphadoraTonks schreef op 21 maart 2012 @ 20:30:

Ik heb geleerd dat je nooit papier moet gebruiken op glas ivm houtdeeltjes oid. Daarom mag je je bril ook niet met papier schoonmaken. Maar geenidee of t kloptDat klopt.
Gewoon ouderwets warm water met een scheutje ammoniak en een goede spons zeem en trekker.

Niks geen spiritus (krijg je een blauwe waas van op de ramen) of andere troep.

Glassex mijn hemel bijna nergens worden ramen 'vetter' van dan van Glassex.

Of dreft citroen idd daar worden je ramen ook mooi schoon van.

Iets vaker de ramen lappen doet ook wonderen..
quote:nona_88 schreef op 22 maart 2012 @ 11:23:

Glassex geeft dat niet een rare waas over je ramen na een tijd?

Bij mij niet, daarvoor is het spul ook gewoon bedoeld toch? Ik gebruik het zelfs om de deuren mee schoon te maken (dus het houten deel).

Meestal heb ik gewoon de 'echte', maar bij mij werkt een huismerk glasreiniger ook net zo goed.

En al die uien, soda's, kranten etc vast ook wel, maar ik gebruik het dus voor de handig, ff spuiten en wegvegen, als ik geen zin heb om met emmers en sop te slepen (m.a.w. binnenshuis dus altijd :P)
Spons, zeem en een goede trekker

Scheutje glansspoelmiddel (voor de vaatwasser) in je water.
quote:flip123456789 schreef op 21 maart 2012 @ 21:13:

Google eens op Ha-ra. Kost wat, maar het is elke cent waard. Je hoeft geen emmer mee te slepen, je bent supersnel klaar en het is streeploos. En nee, ik heb geen aandelen

Superspul!

op de ramenwisser zit ook een soort spons/doek. ideaal, natmaken, spul erop, inzepen en met de wisser drogen. Streeploos!

Ik vind dat Hara spul wel duur dus gebruik ik nu blue wonder op de hara-wisser, gaat ook goed.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:galadriel schreef op 22 maart 2012 @ 10:24:

Het is al eerder gemeld, maar met een prop oude kranten nawrijven krijg je het allermooiste resultaat.

Mocht het dan nog niet helemaal perfect zijn: prop kranten.Maar moet dat nou als de ramen ngo vochtig zijn of als ze helemaal droog zijn??
Jemako doeken, duur, maar een fluitje van een cent!
Hier ook Jemako doeken. 1 soort microvezeldoek, die je alleen nat maakt en daar doe je de ramen mee. De andere doek is een droogdoek, daar veeg je het raam mee droog. Geen sop, geen strepen en mooi schoon.

Ook handig om snel even een ruitje te doen. Hier staan de kinderen altijd met hun handen tegen de ruiten van de openslaande deuren. Even snel met die doeken erover en het is schoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven