Rare vogel, kat in de war
zaterdag 26 mei 2012 om 10:27
Mijn balkon kijkt uit over een pleintje. Een ekster en kat hebben daar vriendschap gesloten, zij zaten gezellig naast elkaar. Mijn kat sloeg alles jaloers gade. Vanochtend zat mijn kat op het balkon samen met de ekster, heel dicht bij elkaar, zij keken elkaar aan. De kat was geïntrigeerd en deed niets, tot de vogel weg vloog. Sindsdien zit de kat steeds op het randje van het balkon met een manische blik in zijn ogen:

Ik denk dat zij wil vliegen. Zij wil geen kat meer zijn want vogels zijn cooler. De ekster zit alweer op het plein naast een grijze kat, op één meter afstand. Hij heeft net heel snel de kat in zijn kont geprikt, die is zich rot geschrokken.
Nu zit ik met het volgende:
Hoe kan ik mijn kat uitleggen dat zij niet kan vliegen?
Heeft mijn kat een identiteitscrisis omdat zij vogel wil worden?
Is die rare ekster een onruststoker die alle katten in de buurt het hoofd op hol brengt?
Brengt de ekster psychische schade toe aan de buurt katten?
Ik weet het even niet meer.....

Ik denk dat zij wil vliegen. Zij wil geen kat meer zijn want vogels zijn cooler. De ekster zit alweer op het plein naast een grijze kat, op één meter afstand. Hij heeft net heel snel de kat in zijn kont geprikt, die is zich rot geschrokken.
Nu zit ik met het volgende:
Hoe kan ik mijn kat uitleggen dat zij niet kan vliegen?
Heeft mijn kat een identiteitscrisis omdat zij vogel wil worden?
Is die rare ekster een onruststoker die alle katten in de buurt het hoofd op hol brengt?
Brengt de ekster psychische schade toe aan de buurt katten?
Ik weet het even niet meer.....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 26 mei 2012 om 10:33
Zoek hulp!
Ik heb een innige band met mijn katten, waardoor ik ze heb leren begrijpen en verstaan, één blik is vaak voldoende. Ik voel wanneer het niet goed gaat met ze, en vaak voel ik ook wat er dan aan de hand is. Het is haast een telepathische manier van communiceren, maar ook gewoon echt kijken naar de lichaamstaal van katten. Mensen die mij kennen noemen me niet voor niks de ‘kattenfluisteraar’ en komen vaak om raad vragen als er problemen zijn die ze willen oplossen. Let wel!: Willen oplossen .. de meeste mensen nemen die moeite dus niet. Ik geef zieke katten ook reiki, ben reiki-master, en met die energie kan je soms wonderen verrichten
http://www.kattenfluisteraar.nl/over-mij/
Ik heb een innige band met mijn katten, waardoor ik ze heb leren begrijpen en verstaan, één blik is vaak voldoende. Ik voel wanneer het niet goed gaat met ze, en vaak voel ik ook wat er dan aan de hand is. Het is haast een telepathische manier van communiceren, maar ook gewoon echt kijken naar de lichaamstaal van katten. Mensen die mij kennen noemen me niet voor niks de ‘kattenfluisteraar’ en komen vaak om raad vragen als er problemen zijn die ze willen oplossen. Let wel!: Willen oplossen .. de meeste mensen nemen die moeite dus niet. Ik geef zieke katten ook reiki, ben reiki-master, en met die energie kan je soms wonderen verrichten
http://www.kattenfluisteraar.nl/over-mij/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 26 mei 2012 om 10:34
Antwoorden:
- kan niet katten begrijpen onze taal niet
- Misschien heeft hij een identiteitscrisis misschien niet maar vragen helpt niet want wij spreken hun taal niet
- Ja die ekster is zeker een onruststoker maar dit is niet strafbraa
- Voor psychissche schade is het nog te vroeg om over te oordelen. Eerst nog even aankijken en daarna een kattenfluisteraard/psycholoog er eens naar laten kijken!!
Leuke foto! ;)
- kan niet katten begrijpen onze taal niet
- Misschien heeft hij een identiteitscrisis misschien niet maar vragen helpt niet want wij spreken hun taal niet
- Ja die ekster is zeker een onruststoker maar dit is niet strafbraa
- Voor psychissche schade is het nog te vroeg om over te oordelen. Eerst nog even aankijken en daarna een kattenfluisteraard/psycholoog er eens naar laten kijken!!
Leuke foto! ;)
zaterdag 26 mei 2012 om 10:51
Ik herken die blik. Zo kijkt mijn kat als ze op iets denkbeeldigs in de hoek van de bank jaagt.
Zit er misschien nog een denkbeeldige ekster in de buurt?
Je kat moet zich realiseren dat kat zijn ook heel cool is. Heb je een touwtje, om hem met zijn jachtinstinct weer naar de veilige kant van het balkon te lokken?
Zit er misschien nog een denkbeeldige ekster in de buurt?
Je kat moet zich realiseren dat kat zijn ook heel cool is. Heb je een touwtje, om hem met zijn jachtinstinct weer naar de veilige kant van het balkon te lokken?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
zaterdag 26 mei 2012 om 10:54
zaterdag 26 mei 2012 om 11:08
Eksters kunnen heel gemeen worden als ze de nesten beschermen!
Op mijn oude adres heb ik een paar keer gezien dat ze écht de aanval inzetten op de kat.
Naast mijn oude huis waren een paar eksternesten. Ze gaan vooral te keer ( herrie maken, en je begon te leren aan het geluid als er een kat aan kwam) als er een kat in de buurt van het nest komt, wat logisch is.
zaterdag 26 mei 2012 om 11:18
ff Serieus: ben ook al door een collega gewaarschuwd. Kat komt alleen op het balkon als ik erbij ben en wanneer ik haar roep gaat zij meteen van de rand. Verder komt zij niet buiten en zal de ekster niet lastig vallen. Straks gaan de baby eksters leren vliegen en brengen ze gemiddeld een dag op de grond door. Ik hoop dat de vogeltjes het overleven met al die katten in de buurt.
Zo ff naar het strand en de kat weer veilig binnen, weg van de kwetter ekster.
Zo ff naar het strand en de kat weer veilig binnen, weg van de kwetter ekster.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 26 mei 2012 om 11:18
Katers zeggen: ''bedankt". En inderdaad zijn de bijwerkingen in dit geval juist gunstig
Mijn katers zijn best ervaren, de ene heeft BPS en de andere is bipolair, nooit saai!!
I have my fears but they do not have me
zaterdag 26 mei 2012 om 11:23
Redband, ik heb geen idee of er hier een ekster-nest in de buurt zit. Mijn kat is niet zo'n jager en ligt rustig in de tuin te dutten tot er een ekster overvliegt. Dan rent ie in een rechte lijn naar binnen.
Overigens ook bij duiven en gaaien. Musjes en merels rent hij dan weer wel achterna, om vervolgens verbaasd te zijn dat ze niet op hem wachten.
Overigens ook bij duiven en gaaien. Musjes en merels rent hij dan weer wel achterna, om vervolgens verbaasd te zijn dat ze niet op hem wachten.