rauw gehakt..

15-11-2011 17:13 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe 'gevaarlijk' kan rauw gehakt zijn? Dit namelijk omdat ik gisteren bij mijn schoonouders ging eten en die mensen zijn zooo simpel met alles en ze hebben vaak zoiets van ach meid doe niet zo mal, wij leven ook nog steeds en hebben veel gekkere dingen gedaan (best humor hoe nuchter die zijn)... en 't klopt misschien ook wel hoor.

Maargoed, ze was bezig met gehakt ballen maken en toen wij binnenkwamen gaf ze me gewoon een knuffel terwijl ze die ballen aan het draaien was.. dus niet even handen gewassen oid.

Later zag ik dat ze ook van alles vastpakte toen ze nog steeds bezig was ook gewoon nootjes om even op tafel etc te zetten, dus ik vond het beetje onfris. Heb maar wel gewoon gegeten maar achteraf voel ik me toch een beetje dom.

Ben ook even naar de keuken gegaan om te helpen en vroeg toen van goh is het niet slimmer om gewoon even je handen te wassen als je namelijk met rauw vlees bezig bent geweest maar ze vond dat ik een beetje te veel overdreef.

Naja,ik heb mijn blazertje wat ik aan had gisteren nu aan een haakje gehangen, is een duur suede jasje van goosecraft dus kan dat ding eigenlijk niet wassen en zou dat ook erg zonde vinden, maar vind het idee dat er misschien gehakt bacteriën op zitten ook niet erg fijn! wat zouden jullie doen of overdrijf ik toch wel?
Echt hygienisch is het niet, maar vind dat je er wel een beetje een drama van maakt (jasje)
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Zie je gehakt zitten op het jasje?
Om kleding zou ik mij nu niet echt druk maken. Om etenswaar wel. Althans, even handenwassen voor je weer iets anders eetbaars pakt.
Ik had de nootjes overigens niet gegeten!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:hekje schreef op 15 november 2011 @ 17:15:

Zie je gehakt zitten op het jasje?haha is een donkerblauw jasje, heb nog niet gekeken maar denkt niet dat ik een twee drie een stukje vind eigenlijk nee.
quote:sissley1 schreef op 15 november 2011 @ 17:13:

Naja,ik heb mijn blazertje wat ik aan had gisteren nu aan een haakje gehangen, is een duur suede jasje van goosecraft dus kan dat ding eigenlijk niet wassen en zou dat ook erg zonde vinden, maar vind het idee dat er misschien gehakt bacteriën op zitten ook niet erg fijn! wat zouden jullie doen of overdrijf ik toch wel?

Niet zo fris van je schoonmoeder. Maar denk je nou echt dat dat de enige bacteriën zijn op je goescraft blazertje? Nog nooit mee in de bus gezeten? Naast andere mensen gestaan? Op de markt tegen een kraam geleund?

Dus wat dat betreft: je overdrijft.

Maar als het je bezig houdt, dan zou ik hem naar de stomerij brengen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Gehaktbacteriën op je jasje? Meid, als je je daarom druk moet maken, dan is het einde zoek. Je wilt niet weten met hoeveel bacteriën je in aanraking komt. Die dingen hebben nogal de neiging om werkelijk overal met miljarden tegelijk op te zitten en door de lucht te vliegen....

Zolang je geen kilo rauw gehakt naar binnen werkt, zal er weinig misgaan met je hoor...

Eens met het feit dat ze niet heel hygiënisch gehandeld hebben, maar niet levensbedreigend in ieder geval
quote:mali30 schreef op 15 november 2011 @ 17:16:

Ik had de nootjes overigens niet gegeten!ja, heb ik achteraf ook beetje spijt van maar had toen zo'n honger!
babyernie & himalaya, jullie hebben eigenlijk inderdaad gelijk!
quote:sissley1 schreef op 15 november 2011 @ 17:17:

[...]

ja, heb ik achteraf ook beetje spijt van maar had toen zo'n honger!

Komen er al vliegen uit je mond? heb je je maag er uit gekotst vannacht? Zitten er wormen in je ontlasting?

Zo niet, dan leef je morgen ook nog wel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou, dan zou ik me niet zo'n zorgen maken. In Belgie eten ze toch rauw gehakt als maaltijd? En ik zie koks op tv die altijd het rauwe gehakt even voorproeven. Volgens mij moet je vooral met rauwe kip oppassen.
Met hulp kun je van je smetvrees afkomen. Succes.
Ah know`t, tha shunt
Je overdrijft,

en aangezien je niet ziek bent van die nootjes hoef je daar ook geen spijt over te hebben
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Het is natuurlijk niet echt hygienisch, maar kom op zeg, wat een drama. Koks proeven altijd rauw gehakt of het goed van kwaliteit is. Je hebt bacterien nodig hoor, om te L-E-V-E-N. Krijg je een sterk immuunsysteem van. En je jasje... ik zou 'm weggooien
quote:nlies schreef op 15 november 2011 @ 17:19:

Je overdrijft,

en aangezien je niet ziek bent van die nootjes hoef je daar ook geen spijt over te hebbenhmmja niet alleen de nootjes hoor! heb nog wel meer dingen gegeten die ze klaarmaakte of aanraakte terwijl ze bezig was met de gehaktballen en denk ook niet dat je binnnen een dag meteen ziek word wel dan? Het zal vast wel meevallen, heb inderdaad geen gehaktbal gewoon rauw in me mond gestopt... ;)
Ik vind het niet zo hygiënisch, maar ik zou me verder weinig zorgen maken over besmetting en bacterien.

Een beetje OT, maar ligt het aan mij of worden er de laatste tijd veel topics geopend over dit soort zaken door verschillende TO's die allemaal een beetje smetvrezig zijn?
Ik eet rauw gehakt, soms. En ik leef ook nog steeds.
quote:borderwalk schreef op 15 november 2011 @ 17:20:

Ik vind het niet zo hygiënisch, maar ik zou me verder weinig zorgen maken over besmetting en bacterien.

Een beetje OT, maar ligt het aan mij of worden er de laatste tijd veel topic geopend door verschillende TO die allemaal een beetje smetvrezig zijn?Het zijn er twee, To en ene dominique geloof ik.
Ah know`t, tha shunt
Oh, en vroeger, toen m'n moeder gehaktballen draaide snoepte ik altijd rauw gehakt. Niet dat dat mocht van m'n moeder, maar ik deed 't stiekem En zie hier, ben er nooit ziek van geworden!
Jij ook al? Ik mocht het zelfs! Ik leef ook nog, pfiew!
Ga in therapie!
Vroeger snoepte ik als klein kind altijd rauw gehakt uit de mixkom als mijn oma of moeder niet keek. Soms wel tot 1 a 2 flinke theelepels als ik niet betrapt werd. Ik vond het héééérlijk (góór eigenlijk he ) .. Ben er nog nooit ziek van geworden.
Filet americain is ook rauw gehakt.
Ga in therapie!
Filet americain is gehakt dat nog een keer door de gehaktmolen is geweest.. is dus ook een gevalletje rauw gehakt. En dat eet men ook gewoon.

Al vind het ik het wel vies dat ze overal met dr handen aan zit terwijl ze al die vetten e.d. op haar handen heeft zitten. Ik was altijd wel mijn handen nadat ik vlees aan heb geraakt, maar dat omdat het anders overal vettig wordt.
quote:borderwalk schreef op 15 november 2011 @ 17:20:

Een beetje OT, maar ligt het aan mij of worden er de laatste tijd veel topics geopend over dit soort zaken door verschillende TO's die allemaal een beetje smetvrezig zijn?Het valt mij inderdaad ook op. En ik vraag me af of al deze mensen nog gewoon vlees of producten bij de supermarkt/slager etc. halen en gaan eten in een restaurant/snackbar. Want als je weet hoe het er daar aan toe gaat maak je je echt niet meer druk om evt. wat gehaktbacterien in je nootjes...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven