rauw gehakt..

15-11-2011 17:13 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe 'gevaarlijk' kan rauw gehakt zijn? Dit namelijk omdat ik gisteren bij mijn schoonouders ging eten en die mensen zijn zooo simpel met alles en ze hebben vaak zoiets van ach meid doe niet zo mal, wij leven ook nog steeds en hebben veel gekkere dingen gedaan (best humor hoe nuchter die zijn)... en 't klopt misschien ook wel hoor.

Maargoed, ze was bezig met gehakt ballen maken en toen wij binnenkwamen gaf ze me gewoon een knuffel terwijl ze die ballen aan het draaien was.. dus niet even handen gewassen oid.

Later zag ik dat ze ook van alles vastpakte toen ze nog steeds bezig was ook gewoon nootjes om even op tafel etc te zetten, dus ik vond het beetje onfris. Heb maar wel gewoon gegeten maar achteraf voel ik me toch een beetje dom.

Ben ook even naar de keuken gegaan om te helpen en vroeg toen van goh is het niet slimmer om gewoon even je handen te wassen als je namelijk met rauw vlees bezig bent geweest maar ze vond dat ik een beetje te veel overdreef.

Naja,ik heb mijn blazertje wat ik aan had gisteren nu aan een haakje gehangen, is een duur suede jasje van goosecraft dus kan dat ding eigenlijk niet wassen en zou dat ook erg zonde vinden, maar vind het idee dat er misschien gehakt bacteriën op zitten ook niet erg fijn! wat zouden jullie doen of overdrijf ik toch wel?
Niet fris om vooraf en tussendoor niet steeds handen te wassen tijdens het koken, dat zou ik ook liever niet zien. Zolang je het jasje niet op gaat eten zal het wel mee vallen met de bacterien.
quote:KahlanAmnell schreef op 15 november 2011 @ 17:21:

[...]

Het zijn er twee, To en ene dominique geloof ik.pardon, zoveel 'smetvrezerige' topics heb ik niet geplaatst hoor, moet toegeven dat ik wel van de hygiene ben en dat ik vast wel wat heb geplaatst maar als ik zie wat voor vreemdere topics er nog meer voorbij komen, ben ik niet met stip op nr 1 degene met smetvrees denk ik zo maar ;)
quote:borderwalk schreef op 15 november 2011 @ 17:20:

Ik vind het niet zo hygiënisch, maar ik zou me verder weinig zorgen maken over besmetting en bacterien.

Een beetje OT, maar ligt het aan mij of worden er de laatste tijd veel topics geopend over dit soort zaken door verschillende TO's die allemaal een beetje smetvrezig zijn?Loep!
preparé, of filet americain is ook rauw gehakt met 'n sausje erdoor en dat eten we toch ook gewoon?
Vraagje TO, hebben jij of je dochter nog last gekregen van de buiktyfus van je broer?
Maak je je nu druk om je gezondheid of om je jas?
quote:eleine schreef op 15 november 2011 @ 17:29:

Vraagje TO, hebben jij of je dochter nog last gekregen van de buiktyfus van je broer?Nee gelukkig niet meer!
quote:daydream schreef op 15 november 2011 @ 17:29:

Maak je je nu druk om je gezondheid of om je jas? eigenlijk mijn jasje haha
quote:eleine schreef op 15 november 2011 @ 17:29:

Vraagje TO, hebben jij of je dochter nog last gekregen van de buiktyfus van je broer?en van het kwik uit je lamp en van het kwik uit de supermarkt?
Ah know`t, tha shunt
Yep je overdrijft.

Ik eet elke week zo ongeveer wel 2 kadetjes met rauw gehakt er op en ben echt nog nooit ziek geweest of last gehad van wormen.

Misschien zijn die gehakt bacterieen niet zo heel vies als je je bedenkt wat voor bacterieen er nog meer op je jasje zitten.. zoals poep bacterieen bijv?? Bacterieen zijn helemaal niet zo slecht. Ze helpen ons juist om een goede afweer op te bouwen!
quote:sissley1 schreef op 15 november 2011 @ 17:30:

[...]

Nee gelukkig niet meer! Ah, fijn
Ok het kon hygiënischer, maar ik proef het gehakt ook altijd rauw voor als ik het ga maken hoor, verder nog nooit geen wormpjes ofzo gehad, of ziek van geworden...
Als jij je van dit hele geval het meeste zorgen maakt om de gehaktbacterieen op je blazertje (wat een wooooord!) dan weet ik niet wie de simpelste is in de familie, jij of je schoonmoeder.

Als je nu nog niet ziek bent, was er niks met dat gehakt aan de hand. Want van slecht vlees lig je binnen 12 uur kotsend in je bed en kan je geen eten meer verdragen. Weet ik uit ervaring.
Heerlijk broodje filet of tartaar. Allemaal rauw vlees. En wat dacht je rauwe ham of rosbief, ook rauw en zo is er nog heeeeel veel meer ander rauw vlees. Jeetje als je dus al om die paar gehaktballen gaat zeuren is het einde zoek hoor. Stoppen met zeuren dus.
Ik vind het trouwens vooral goor dat je schoonmoeder met die vette gehakthanden allemaal schaaltjes op tafel heeft gezet. Omdat alle bakjes dan viezig vet worden. Die bacterieen zou ik me dan weer niet druk om maken.

Maar mijn dochter eet dan ook regenwormen als ze in de achtertuin aan het spelen is.
Eens met de mensen die zeggen dat het wel meevalt met die bacteriën, maar eerlijk gezegd zou ik iemand met gehakthanden liever niet knuffelen en ik vind het ook nogal goor om overal met je handen aan te gaan zitten terwijl je aan het koken bent. Gewoon omdat alles dan vies wordt.

*moet denken aan die keer dat ik de telefoon opnam terwijl ik pizzadeeg aan het kneden was, wat een zooi*
Na al jouw topics te hebben gelezen adviseer ik je om jouw angsten eens voor te leggen aan een psycholoog want het lijkt me dat je een angststoornis hebt/bent aan het ontwikkelen. Ik ben normaliter niet van het 'diagnostiseren' maar als ik lees hoe panisch jouw dochter reageert op dat wc-bril verhaal dan lijkt het me niet ondenkbaar dat ze jouw gedrag/jouw angsten aan het overnemen is.
Eens. Ga aub eens naar een psycholoog want jij bent echt niet gezond met dingen bezig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat ook nog kan: Wie weet heeft schoonmoeders zich even aan het hygienetoezicht van TO onttrokken en even gek gedaan en haar handen gewassen voordat ze zelf vlekken op haar kleding kreeg etc.
Ik vind ook dat je overdrijft en als je dezelfde bent die andere topics heeft geopend over angst voor bacterieen en wat nog allemaal (heb niet geloept), dan zou ik toch naar een psycholoog gaan. Als dit geen smetvrees is, dan zou het zo nog wel kunnen uitdraaien als de omstandigheden er naar zijn. Dan zit je nog verder weg van huis. :/
Rauw gehakt is op zich niet zo erg, als het dan maar rundergehakt of tartaar is. In gemengd gehakt zit varkensvlees, en dat is niet goed om rauw te eten.
quote:Katherina schreef op 15 november 2011 @ 17:45:

Maar mijn dochter eet dan ook regenwormen als ze in de achtertuin aan het spelen is.

Geef dat arme schaap gewoon eens een boterham dan!

Ow heerlijk! Al mijn kleine zorgen kan ik weer relativeren met een topic als dit. Stelt allemaal niks meer voor.

Fijn om te lezen dat er mensen zijn die veel erger in het rauwe gehakt (of de shit) zitten dan ik.

Nu ga ik weer verder met leven.
quote:sissley1 schreef op 15 november 2011 @ 17:13:

Hoe 'gevaarlijk' kan rauw gehakt zijn? Dit namelijk omdat ik gisteren bij mijn schoonouders ging eten en die mensen zijn zooo simpel met alles en ze hebben vaak zoiets van ach meid doe niet zo mal, wij leven ook nog steeds en hebben veel gekkere dingen gedaan (best humor hoe nuchter die zijn)... en 't klopt misschien ook wel hoor.

Maargoed, ze was bezig met gehakt ballen maken en toen wij binnenkwamen gaf ze me gewoon een knuffel terwijl ze die ballen aan het draaien was.. dus niet even handen gewassen oid.

Als de handen droog of schoon zijn zou ik het geen probleem vinden. Is het niet zo dat handen na het draaien van gehaktballen enigszins vettig zijn. Ikzelf zou de handen hebben gewassen na het draaien, en voor het omhelzen.

quote:Later zag ik dat ze ook van alles vastpakte toen ze nog steeds bezig was ook gewoon nootjes om even op tafel etc te zetten, dus ik vond het beetje onfris. Heb maar wel gewoon gegeten maar achteraf voel ik me toch een beetje dom.

Ligt eraan hoe ze die nootjes in het bakje heeft gedaan. Als zij de zak open heeft geknipt, en dan de nootjes in het bakje heeft "gegoten" zonder handcontact, had ik het geen probleem gevonden.

Verder is niet zo zeer de rauwheid van rauw vlees het probleem, maar het feit dat er bacteriën er aan kunnen zitten. Filet americain eten we inderdaad rauw en rundvlees wordt alleen aan de buitenkant aangebakken terwijl de binnenkant rauw, medium of doorbakken is.

Ik moet bekennen dat ik weleens rauw gehakt opeet; ik vind dat best lekker, maar verstandig ben ik niet. Berucht is rauw kippenvlees met de kans op salmonellabesmetting.
World of Warcraft: Legion
Ooit gehoord van steak tartar TO?

Roltrapbanden, die zijn pas vies!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven