Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
14 u...
Succes Zazanza!
heel veel success, zazana. ik ga voor je duimen.
Ik ben helemaal gefrustreerd. Was het een paar week geleden nog zo dat mijn instructeur mijn examen wilde aanvragen, nu is het zo dat ze zit te denken aan begin november :( Nog zo'n 20 lessen te gaan dus.

Ik ben te onzeker. Ik ben twijfelachtig. Heb moeite met beslissingen nemen. Fileparkeren ging wel goed, gelukkig. Dat had ik nog maar 1x gedaan en vandaag dus 2x oefenen. Eerste keer ging niet zo goed. Tweede keer wel. Ik snap de logica nu, en dat helpt.

Bochtje achteruit bijvoorbeeld... ik snap het gewoon niet. Ik snap niet wanneer ik het stuur om moet gooien. Ik kijk in de spiegel en zie gewoon niets. Heb geen referentiekader. Mijn instructeur werd ook een beetje boos dat ik dat gewoon nog steeds niet normaal kan. Wellicht moet ik gewoon mijn mond houden en doen alsof er niets aan de hand is.

Nog even voor Zazana... als jij mag afrijden, dan is jouw instructeur er echt wel van overtuigd dat je het kan hoor. En vanmiddag om 2 uur is ook wel een fijne tijd. Geen spits en geen laaghangende zon. Heel erg veel succes!!!
Zazana, heel, heel, heel, heeeeel veel succes vandaag!!! Ik ga aan je denken. Laat je niet gek maken, rij gewoon zoals je normaal zou rijden. Het is zelfs korter dan een les!! Dus gewoon een stukje rijden

Bittermoon, jeetje wat balen. Heb je enig idee hoe het komt dat het nu minder gaat? Misschien even een break? 2 weken ofzo? Fijn dat het fileparkeren goed ging, dat is toch iets wat veel mensen lastig vinden. En dat bochtje achteruit, ik moest het vandaag ook doen en ik zag geen hol, dus heb maar gegokt wanneer ik dacht dat de stoep was afgelopen. Ik herken het zeker over beslissingen nemen, daar moe(s)t mijn instructeur ook flink op hameren. Gewoon doen, als het niet goed is merk je het vanzelf wel en zo doe je ervaring op. Als je het nooit probeert kan je ook niet ervaren wat wel en niet kan. Waarschijnlijk weet je dit zelf ook wel, maar op het moment voelt het vaak anders

Ik hoop dat het snel beter gaat voor je. Je lest vrij veel, misschien is even een weekje of zelfs 2 niet lessen wel goed?

Ik heb vanmorgen gereden, ik was best wel zenuwachtig omdat hij had gezegd dat als het goed ging hij het examen zou aanvragen. Vorige keer dat hij dat zei reed ik de volgende les bagger maar deze keer ging het goed! Hij gaat hem aanvragen, kan nog een week of 4 duren.

Bittermoon en Flashy, wanneer moeten jullie weer? Ik vraag me af waar Fleur is gebleven, zou ze al haar rijbewijs hebben?
Indigo, wat jij zegt van dat gewoon doen, daar heb je helemaal gelijk in. Probleem is dat ik het gewoon GOED wil doen en dus ga ik twijfelen en dan ga ik stuntelen. Ik weet niet waarom het de laatste paar weken zo bagger gaat. Een week of 3 geleden zei mijn instructeur dat ik zo goed vooruit ging dat ze binnenkort wilde aanvragen zodat ik begin oktober af zou kunnen rijden. Dus niet. En ik weet precies waar het probleem zit. Ik kan nl. echt wel rijden. Gebrek aan besluitvaardigheid.

Ik heb morgen weer les en wellicht dat ik jouw aanpak dan maar eens ga proberen. Er zit zo nl. echt geen vaart in. Wel fijn dat jouw les lekker ging en dat je examen aangevraagd gaat worden!

Ik les veel inderdaad want ik wilde zo rond deze tijd mijn rijbewijs hebben :/ Ik heb nog 2 lessen en dan woensdag TTT, daarna heb ik 2 weken geen les omdat ik voor mijn werk op reis moet. Wellicht dat dat even goed is. Ik ben er zo ontzettend mee bezig. Een pauze zal me goed doen.
Zazana, ik kom je even heel veel succes wensen voor vanmiddag!! Rustig aan, 't komt vast goed. (En zo niet, dan niet en dan kunt je er toch niets meer aan veranderen en komt het een voldende keer wel )

Indigoblue, ben jij wie ik denk dat jij bent? (Als je zin hebt, kom een keer 'langs' op 'Hoe laat is het?' op Overige!)

Iedereen: succes met jullie rijlessen!
Jannaaaaaaa!!!!!!!!!!! leuk om je weer te "zien". Ik zit er wel eens over te denken om je op te zoeken op het hoe laat is het topic, maarja...dan breek ik zo in

Ohja, ik ben wie je denkt dat ik ben. Denk ik ik ben die rennende

En hoe gaat het bij jou met hardlopen en gezond eten enz? Hier goed!! Nog steeds!! Ik zie Fiekes nooit meer, jij? Maar zij is ook even in het buitenland geweest herinner ik me nu..
anoniem_110887 wijzigde dit bericht op 06-09-2010 12:10
Reden: moeilijk hè, typen
% gewijzigd
Ik duim vast Zazana!!!!! Heel veel succes!!!
Zazana is er vanaf. Heb geduimd. Ben zooo benieuwd!!!! Hoop zo dat ze geslaagd is!
GESLAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GEWEEEEEEEEEELDIG!!!!! Gefeliciteerd, meid. Ben zooooo ontzettend blij voor je (en super jaloers, maar dat terzijde).

Vertel even wat je allemaal moest doen en hoe dat ging. Ben reuze benieuwd.

Oh, wat heerlijk voor je!
quote:Zazana1985 schreef op 06 september 2010 @ 16:06:

GESLAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ
Ik ben helemaal stuiterend!!!! Tis zo'n geweldig gevoel!!!!

Eerst een uur rijles van tevoren, om naar de rijschool te komen. Toen had ik een fietser van rechts over t hoofd gezien dus mn instructeur keihard op de rem. Ik dacht al: oooh dat moet ik straks niet hebben :P

Toen daar, ik was ontzettend zenuwachtig. Had van tevoren 2 bananen gegeten en Valdispert geslikt gedurende een week, had wel t gevoel dat dat hielp (in elk geval sliep ik heerlijk vannacht). Daar kennis gemaakt met de examinator, maakte al gelijk grapjes enzo, en zei ook dat ik lekker mezelf moest blijven en dat een foutje niet erg was, maar dat het eraan lag hoe ik dat herstelde. Voelde me wel op mijn gemak bij hem, dus dat scheelde.

Wij op pad om 14.00 u. Hij vroeg waar ik woonde en dat ik daar maar heen moest rijden (dat was zeker de 'zelfstandig rijden opdracht' van RIS)... Ik zo: 'Eh ik weet de kortste weg niet hoor, woon pas 2 jaar in Utrecht.' Hij zo: 'Maakt niet uit of het de kortste weg is, rij er maar heen.'

Ik had geen idee dus ging op zoek naar bordjes. Maar die vond ik niet. Ik zag een bordje snelweg Breda, dus ik dacht, die richting is vast goed, ik dat gevolgd. Eerste probleem is dat ik met 60 invoegde op de snelweg... (Ik vind dat moeilijk, zo snelheid maken en een plekje zoeken om in te voegen)Toen wist ik niet hoe hard ik mocht (120 of 100) dus ging ik maar 110 rijden. Na 5 minuten op de snelweg zei hij (lachend): 'Ehm, zal ik het maar overnemen want zo komen we nooit in Vleuten (waar ik heen had gemoeten).' Ik zo: 'Ok :P' Ik moest de snelweg af en dan aan de andere kant er weer op. Reed ik dus precies de verkeerde richting op, bleek. Vandaar dat we er aan de andere kant weer op gingen :P Bij die opgang voor de snelweg was een rotonde, waar ik rechts aangaf terwijl ik linksaf ging. Hij zo: 'Niet rechts aangeven hoor'. Ik zo: 'Oh ja.' Toen dus weer de snelweg op, ik dit keer maar wat harder ingevoegd (daar ligt nl mn zwakke punt, durf niet zo goed maar wist dat ik alles op alles moest zetten). Ook was ik er nu zeker van dat het 120 was, dus dat gaan rijden... Na een tijdje wilde hij er weer af, en toen moest ik van de rechterbaan naar de linkerbaan aan het einde van de uitrijstrook (om aan het einde linksaf te kunnen). Ik had goed gekeken maar een auto reed heel dicht op me op de linkerbaan, ik dacht: 'ik kan er nog net voor.' Het had eigenlijk níet gekund, want degene moest remmen, en haalde ons rechts in (zwaaide de examinator ook nog naar hem!). Toch was die auto ook weer niet zó dichtbij dat mijn examinator op de rem heeft gestaan, dus dat scheelt. Maar goed... Wij de stad in. Toen ben ik nog zeker 30 min (ik had er al 20 opzitten) door zo'n wijk moeten gaan rijden. We bleven maar links en rechts gaan. En weer links en rechts. En weer... Ik had het gevoel door de dingen die ik fout had gedaan dat hij wilde kijken wat ik nog meer zou laten zien, en me daarom zo lang liet rijden. Dus extra goed op gelet in die wijk. Daar ging het wel redelijk, al leek er geen einde aan te komen. 1 Keer nog een stoep mee gepakt rechts (hij zo: 'oei') en 1 keer bij een stoplicht tikte hij op de versnellingspook (stond ie nog in z'n 2). Toen eindelijk naar het CBR waar vlak voor de ingang een bushalte is. De bus stond daar met knipperlicht naar rechts (mensen uit te laten), ik durfde er niet langs, bang dat ie dan net aangeeft naar links te gaan en dan moet je m voorrang verlenen. Dus ik bleef erachter wachten... Examinator zo: 'Haal hem maar in hoor... hij geeft knipper aan naar rechts, dus kun je er gewoon langs'. Dus ik dat gedaan. Toen badend van het zweet uitgestapt, ik dacht met al die 'kleine foutjes' en het 'helpen' van hem dat ik gezakt was. Eerst zag hij nog een collega waar ie 3 minuten mee ging praten (hoezo spanning opbouwen) en toen liepen we naar boven. Hij zo: 'Hoe ging het?' (aaaaargh die rotvraag) Ik zo: 'Wel redelijk....' Hij zo: 'Mmmm wel redelijk.' Ik dacht: 'Nu gaat ie zeggen: ja....maaaaaaaaaaaaaaaar' en dat deed ie ook. Ook dat ik wel redelijk dicht langs geparkeerde auto's ging en alle dingen hierboven die ik net ook beschreven heb. Dit drie minuten lang ofzo...dus ik dacht: blabla daar moet je volgende keer opletten.

En toen: 'Maaaaaaaaaaar je hebt alles veilig opgelost en dus ben je GESLAAGD'. (HOEZO SPANNEND HOUDEN?!) En dat ie me idd zo lang heeft laten rijden om te laten zien wat ik kon na wat 'foutjes'. En omdat ik de eerste keer met 60 invoegde wilde hij dat nog eens zien, dus liet ie me daarom nog eens invoegen...

Eind goed al goed.Ik ben zoooooooooooooooooo blij. Voelt echt onwerkelijk dat ik nu NOOIT meer rijles heb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Echt top!!! Ben helemaal hyper!!!! Vanavond lekker uit eten om het te vieren! Uiteindelijk heb ik trouwens 61 lessen gehad van een uur.

Dames ik blijf hier nog wel meelezen af en toe, bedankt voor alle steun, toch fijn om zo met medegestemden te kletsen over alle frustraties...Ik wens jullie allemaal superveel succes en ik weet zeker dat jullie het allemaal gaan halen!!!!!!!! Heb regelmatig depri buien gehad met 2 keer een extreme dip en heb ik fouten gemaakt tijdens het examen, en heb ik het toch gehaald.
Wat een lange ego-post :P
quote:indigoblue schreef op 06 september 2010 @ 12:08:

Jannaaaaaaa!!!!!!!!!!! leuk om je weer te "zien". Ik zit er wel eens over te denken om je op te zoeken op het hoe laat is het topic, maarja...dan breek ik zo in

Je kunt toch een keer komen als je ziet dat ik er ben?? En sowieso bijt niemand hoor, hihi! Zou leuk zijn!!

Ik heb nu iets van 2 weken niet hardgelopen... Daarvoor ging het goed.

F. was idd op vakantie, maar die zag ik laatst op dat hardlooptopic op L&L wel iets schrijven, dus die is weer terug.

Hoe gaat het met jou??
Zazana, ik had je al gefeliciteerd, maar hier dan ook nog maar een keer! Gefeliciteerd!!!

Fijn gevoel he!!!
Helemaal geen lange egopost! Vond het zeer interessant om te lezen hoe het ging. En ook wel weer geruststellend dat je toch wel wat foutjes mag maken.

Hoefde je niet te parkeren, stopopdracht of te keren?

Ik vind dat invoegen op de snelweg ook zo doodeng... brrrr... Klinkt alsof je wel een fijne examinator had, trouwens.

Nogmaals ontzettend gefeliciteerd en het zou heel erg leuk zijn als je af en toe nog es langs kwam om te vertellen hoe het zelfstandig rijden nou is.
Bittermoon: Ik hoefde niet te parkeren, stopopdracht of keren, want dat had ik vrijgesteld gekregen bij mijn Tussentijdse Toets (RISmethode). Ook geen vragen over dashboard, bediening auto of onder de motorkap kijken, dat hoeft dan ook niet.

Ja examinator gaf me wel een rustig gevoel. Niet dat ik al bij voorbaat zoiets had van 'wat een norse eikel'. Scheelde wel voor de zenuwen.
Onder de motorkap kijken??? Dat heb ik nou nog nooit gedaan. Als me dat gevraagd zou worden, zou ik denk ik mijn mobiel uit de tas halen en de wegenwacht bellen!

Ik had ook nog aan mijn instructeur gevraagd over de hellingproef, want dat heb ik nog nooit gedaan. Ze zei dat het niet verplicht was. Scheelt weer. Stopopdracht lukt me wel, denk fileparkeren ook wel. Achteruit zo'n vak in dan weer niet zo goed en bochtje achteruit is ook rommelig. Ik heb woensdag mijn TTT... ugh.
Whaaaaaaaaaaaaaaa Zazana wat goeddddddddddd!!!!!! ik ben echt superblij voor je!!!!!!

En onwijs leuk dat je een verslagje hier plaatst!! Wat fijn dat je je op je gemak voelde bij de examinator, dat scheelt al een hele boel! Wat heb je lang gereden zeg, maar juist daardoor kon je wel lekker slagen! Super!! Het is toch wat, bijna een uur een examen, maar fijn dat hij je de kans gaf om te laten zien wat je kon. Ohja, ik haat invoegen haha.

Bittermoon, ik had je post helemaal over het hoofd gezien vanmorgen! Vandaar dat ik alleen op Janna had gereageerd. Zie het nu pas! Ik herken echt wat je schrijft helemaal, die besluiteloosheid, het GOED willen doen en juist daardoor niet rustig en helder kunnen nadenken. Daar schreef ik een tijdje terug ook iets over, dat je het heel bewust moet loslaten, dat heb ik ook moeten doen. Jammer dan als het niet goed is, ik mocht me gewoon niet meer druk maken van mezelf.

De meeste instructeurs doen al die motorkap/lichtjes dingetjes even snel doornemen voor het examen, anders vergeet je het toch weer Hoe kan het dat je nog nooit de hellingproef hebt gedaan? Ik heb het regelmatig nodig gewoon in het dagelijkse verkeer. De ergste bijzondere verrichting vind ik vooruit in een vak parkeren. Al ging het vandaag wel goed, maar pfffff. Maar dan ook weer, als ik veel ga nadenken of het heel goed wil doen...dan gaat het juist mis!

Succes morgen Bittermoon!! Spreek gewoon met jezelf af dat je je NIET druk gaat maken. Je gaat niet bedenken, wat is nou de beste manier, wat als dat stom is, moet dit nou wel of niet....gewoon doen!

En Zazana superleuk als je nog meeleest en af en toe wat schrijft. Ben ook benieuwd hoe het rijden is zonder instructeur. Lijkt me spannend! Heb je al een auto tot je beschikking?
Ooh bittermoon, succes met TTT woensdag!! Hoe laat moet je, dan kan je al even kijken hoe het examen in z'n werk gaat. Ook een beetje geruststellend. Je hebt niks te verliezen hè!
Gefeliciteerd Zazana!!

Ik heb even mijn rijlessen op een laag pitje gezet. De gezondheid van mensen die nabij staan, gaat niet goed. Daarnaast wil ik graag zo snel mogelijk mijn theorie halen en dan ga ik als een gek achter elkaar rijlessen totdat ik mijn rijbewijs heb
Ik heb mijn TTT woensdag om 8 uur.

Ja, vind het ook gek dat ik de hellingproef dus niet gehad heb. Hoop niet dat ie opeens op het examen tevoorschijn getoverd gaat worden. Heb natuurlijk wel op internet gelezen hoe je het moet doen :P

Ik heb niets te verliezen. Ik rij momenteel bagger klaarblijkelijk dus hopelijk heb ik woensdag zoiets van 'ik zal ze wel even laten zien dat ik het wel degelijk kan.'
Succes met rijden vandaag bittermoon. Doe maar lekker roekeloos

Future, wat vervelend!! Ik hoop dat het snel beter gaat. Wel een goed idee om de rijlessen even naar de achtergrond te verschuiven, dat kan altijd nog. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven