Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
En, hoe ging je les bittermoon?? Heb nog aan je gedacht hoor

Mijn les ging heel goed Hij zei weer dat als ik vandaag had afgereden ik geslaagd was en dat als ik volgende les goed rij we het examen gaan aanvragen. Maar goed, dat zei hij 2 lessen geleden ook en toen reed ik de les erna bagger, dus zegt nog niks. Maar fijn dat het weer eens goed ging. Nu rij ik dinsdag pas weer...
Indigo: Vraagt hij je examen nog niet aan dan? Mijn instructeur deed dat ook een tijdje, steeds zeggen 'de volgende keer als je goed rijdt vraag ik het aan' en elke keer was het dan niet zo
Nee...hij zegt steeds dingen als, "we zitten nu heeeeel dichtbij het examen" of "we zijn nu echt bijna aan het eind" blablabla. En 2 lessen geleden was hij zo tevreden dat hij zei dat als ik de volgende les net zo goed reed we het examen zouden plannen. Maar toen reed ik weer bagger dus hebben we het er niet over gehad. En vandaag weer heel goed gereden volgens hem, dus als ik volgende keer ook goed rij gaan we het aanvragen. Hij vindt dat er te veel verschil zit tussen heel goede en minder goede lessen. Het moet een beetje consistent blijven.
Indigo, had ook aan jou gedacht. Fijn dat het lekker ging. Bij mij was het echt bagger vandaag. Mijn instructeur zei dat ik veel te onzeker reed. Klopt ook. Dacht dat ik daar wel een beetje overheen was, maar dus niet. Zucht. Toen ik thuis kwam had ik echt zin om even een potje te janken. Maar goed, daar schiet ik ook niets mee op. Maar ik baal er zo ontzettend van.

Maar Indigo, als je zo dicht tegen het examen aanzit snap ik eigenlijk niet dat er nog niet aangevraagd wordt want er zit toch altijd nog wel een behoorlijke tijd tussen aanvragen en afrijden?
Bij mij zat er 3 weken tussen. Vond ik nog meevallen.
Jammer zeg bittermoon! Wanneer weer? Ging het heel de tijd bagger of gingen sommige dingen ook goed?

Ik weet het allemaal niet wat betreft aanvragen bittermoon. Echt geen idee. Misschien denkt hij dat ik die 3 weken nog wel nodig heb om alles op een consistent niveau te houden?? Geen idee. Ik heb hem net gebeld om een extra les te nemen volgende week. Ik heb nu alle tijd (geen werk) en gezien we toch zo dicht bij het eind zitten wil ik gewoon even focussen en gaan.

Waar ik eeeeecht geen zin in heb is een herexamen. Niet eens zo zeer vanwege het geld (al vind ik het wel echt verschrikkelijk als ik straks 225 euro neertel voor niks) maar omdat er dan ook weer enorm veel tijd in gaat zitten. Ik hoor geregeld dat er tussen een 1e examen en een her 6 weken kan zitten. Daar heb ik zo geen zin in. Ik ben ook aan het solliciteren en ik weet gewoon niet wat ik moet zonder rijbewijs. Heb helemaal geen zekerheid.
Indigo, ik moet morgen weer en zie er nu al tegen op. Tuurlijk gingen sommige dingen wel goed, maar ik kreeg veel kritiek op mijn besluiten vandaag en dat trek ik me dan erg aan. Maar goed, als ik achter een vrachtwagen zit en ik zit bijna tegen de max. (aangepaste) snelheid aan (ze waren met de weg bezig) vind ik het een onnodig risico om in te halen. Zelfde met een trekker... ik had gewoon geen goed zicht en het regende ook nog en er waren veel rotondes en zijstraten dus ik bleef er gewoon achter. Na ja, dat was dus onzeker gedrag.

Achteruit vak in parkeren ging ook niet goed de eerste keer. Tweede keer wel. Snap de logica nog steeds niet en als het wel goed gaat heb ik het gevoel dat ik geluk heb gehad.

Ik denk eigenlijk dat mijn rijden op zich wel meeviel. Wellicht enigszins aan de voorzichtige kant, maar er wordt van mij verwacht dat ik nu assertiever rijd en risico's beter kan inschatten denk ik.

Morgen weer. Wellicht dat ik maar eens 'roekeloos' ga rijden en zie of dat beter gewaardeerd wordt? Heh.
Hoe vaak les je per week, Indigo? Ik doe meestal 4 maar deze week 5. Die situatie met solliciteren en rijbewijs halen en die onzekerheid is zeer vervelend. Heb dat zelf ook. De bedoeling was dat ik over 3 weken dus mijn rijbewijs gehaald zou hebben. Ik heb em ook nodig voor mijn werk. Dat gaat dus niet lukken.

Als het zeg maar een maand duurt voordat ik examen mag doen (na mijn TTT) zit ik al op 60 rijlessen. Op zich niet zo erg natuurlijk maar ik begin te balen van alle tijd en kosten nu.

Ik haat het ook zo dat ik na een slechte les zo sjaga ben. Ga mijn dag maar vullen met iets positiefs en morgen beter rijden.
Hmm herkenbaar bittermoon. Bij mij gaat het regelmatig over besluitvaardigheid. Ik snap de logica van in een vak parkeren ook niet hahaha. De meeste mensen hoor je klagen over file parkeren, maar dat heeft bij mij een stuk minder problemen opgeleverd, dat gaat gewoon bijna elke keer goed. Maar het komt bij mij bij parkeren grotendeels ook weer doordat ik me veel te druk maak over of ik het goed doe waardoor ik niet gewoon even logisch nadenk.

Bij achteruit in een vak moet ik insturen wanneer het streepje 2 vakken verder gelijk is met mijn schouder. Heb je ook van die truucjes? Niet te dichtbij de auto's gaan staan en goed in de buitenspiegels kijken.

Ik heb nog altijd best wat moeite met alle spiegels gebruiken bij een situatie. Ik ben geneigd om 1 spiegel uit te kiezen en alleen daarin te kijken waardoor ik veel slechter overzicht heb en dus gestresst wordt dan wanneer ik even een blik zou werpen in een andere spiegel.

Succes alvast voor morgen. Ga idd maar wat roekelozer rijden als het niet goed is hoor je het vanzelf. En goed op tijd plannetjes maken, dan geef je jezelf de tijd om te reageren.
Bittermoon, ik les nu 2x per week. Hen voor volgende week nu 3 lessen staan. Ja ik moet nu echt aan het werk, maar ik kan gewoon nergens op rekenen wat betreft die rijbewijs. We gaan ook misschien verhuizen dus dat maakt het nog lastiger en als ik nu op veel verschillende locaties ga werken als "tussendoor" baantje (vind ik niet erg) lukt dat gewoon niet zonder rijbewijs, want met OV gaat dat gewoon niet. Pff...

Ik heb mijn lessen niet eens meer geteld...zit ergens in de 50. Tegen de tijd dat ik ga afrijden zal ik wel over de 60 zijn. Echt...niet te geloven hoe veel tijd en geld hierin is gaan zitten. Hij zegt dat het moeilijker voor mij is om te leren omdat ik veel nadenk en perfectionistisch ben, maar jeetje, het mag nu wel eens klaar zijn!

Ga idd iets leuks doen, morgen zie je wel verder. Het gaat nou eenmaal toch niet sneller dan dat het gaat. We kunnen er beter niet over stressen
Hey Indigo, dat nadenken en perfectionistisch zijn dat is ook precies wat mij in de weg zit. Daar hebben we het ook al over gehad. En moet zeggen dat ik ook heel erg veel aan jouw verhalen heb gehad hoor. Zo herkenbaar

Er staat een baan op me te wachten waar ik dus een rijbewijs voor nodig heb en het heeft voor mij dus ook geen zin om nu nog te solliciteren naar een tussenbaantje. Ik freelance een beetje waar ik net mijn rijlessen van kan betalen. Die limbo situatie helpt ook niet echt. Ik wil nu echt doorpakken. Neem aan dat jij dat ook hebt.
Ja precies bittermoon....snap het helemaal dat doorpakken. Fijn dat je hier iets aan gehad hebt, ik ook wel hoor!!
Succes vandaag bittermoon!!

Hoe is het met de rest?
ik moet over 5 minuten. zenuwachtig... shit.
Hoe ging het bittermoon?
Ik ben benieuwd, ik hoop dat het goed ging!
Hoe ging het bitter?

Ik ben het gewoon zat, ik ben al sinds januari bezig... heb geen idee hoeveel ik nu gehad heb. Tot eind juni 40 bij de andere rijschool. Les nu 1x per week een dubbele les. Ik irriteert me ook aan tanken onderweg(als het uur ervoor vrij was etc) ik ben er zo klaar mee.
Op 54 zit ik nu. Hij heeft geen idee hoeveel er nog bij moeten. Ook zo vaag he ik heb al 14 uur gehad en hij heeft geen idee! op de site staat dat ze na 14 uur met een lesadvies komen.
Het ging weer es redelijk bagger. Ik word nu ook zenuwachtig van mijn instructeur. Ze zegt dat ik niet genoeg mijn best doe. Dat is echt niet zo. Ik doe juist te veel mijn best en dan ga ik nadenken over allerlei rampscenario's en dan lukt het dus helemaal niet. Mijn inzicht is niet goed en ik kijk ook niet goed genoeg. Ik kan een onmiddelijke situatie nog wel inschatten maar ik kan de volgende situatie niet inschatten want ik ben nog veel te veel bezig met de eerste. Ik ben zo ontzettend sjaggerijnig. Wellicht als het me helemaal niet meer kan schelen dat ik dan beter rijd? Ze zegt dat ik meer voor mijn plezier moet rijden en niet zo prestatiegericht moet zijn. Ik heb er helemaal geen plezier meer in. En het gekke is... ik denk dat ik echt wel kan rijden. Ik word gewoon zenuwachtig van op mijn vingers gekeken worden. Dan ga ik stuntelen.

Ik heb het zo ontzettend gehad. Nog 2 lessen tot mijn TTT. Ben benieuwd.

Flashy... kan me dat zo ontzettend goed voorstellen. Ik zit nu op 40 lessen en volgens mij moet ik er nog wel 20. Een paar week geleden zei mijn instructeur dat ze snel wilde aanvragen. Na mijn laatste 5 baggerlessen is dat niet meer aan de orde.

Maandagochtend weer!
Hé jammer bittermoon!!! Ik herken het wel...een tijdje geleden, ik denk voor de vakantie van mijn instructeur zag ik het ook helemaal niet zitten. Toen had ik ook al rond de 40 lessen gehad. Het komt wel goed Klinkt stom om te zeggen, maar ik heb er echt alle vertrouwen in dat het goed komt bij jou! Dat nadenken, nadenken, nadenken, dat maakt het gewoon een stuk moeilijker.

Ook balen Flashy....vervelend dat hij geen indicatie kan geven.

Ik moet dinsdag weer. Ik heb er zo veel zin in, maar ooooooh als het nu weer slecht gaat
Hey Indigo. Kan me dat nog wel herinneren van jou. Het gekke is, ik zit echt redelijk dicht bij examen aanvragen, dat WEET ik gewoon. Ik moet de laatste paar hobbels gewoon over. Ik doe nu dingen fout die ik normaal gesproken niet fout doe (omdat ik er niet over nadenk, denk ik). Ik ging gisteren bijv. in de 3 over de rotonde... dat heb ik na de 5e les al niet meer gedaan. Idioot gewoon.

Het komt wel goed. Ik wil het zo graag, en daarom is het juist zo moeilijk voor me dat ik nu slechter rijd dan op mijn 30e les. Ging een tijdje echt vooruit. Nu ga ik achteruit of ik sta stil.

Maandag even focussen en gewoon weer es goed proberen te rijden zonder stress. Ben de laatste lessen ook steeds zenuwachtig weer. Gisteren zat mijn been echt helemaal te trillen als ik die koppeling in moest drukken. Wellicht weer even de hypnose tape uit de kast rukken :P
Ik ging laatst in z'n 4 over de rotonde, motor sloeg natuurlijk af maar dat zijn echt dingen die mijn instructeur niet eens meer boeiend vindt. Dat was gewoon een foutje, maar niet een inschattingsfout. Als ik hem per ongeluk in de verkeerde versnelling zet, zet mijn instructeur hem soms gewoon goed zonder iets te zeggen. Soms zijn het gewoon slordigheidsfoutjes. Als hij weet dat het echt een inschattingsfout is laat hij mij het wel goed merken en ervaren.

Ik begijp je echt helemaal! Zoals we het er gister/laatst (?) over hadden zitten we een beetje in hetzelfde schuitje. Andere dingen te doen en gewoon zo afhankelijk van dat pasje! En zo dicht tegen het eind aan! Ik ga proberen veel te lessen de komende weken. Ik ben alleen zo bang voor een her en dat daar 6 weken of misschien zelfs meer tussen gaat zitten
*zenuwachtig is voor maandag*
Zet hem op zazana!!! Je kan het!!!

hoe laat moet je zazana? ik ga echt voor je duimen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven