Rijles!!
maandag 30 maart 2009 om 21:24
Alle lessers verzamelen!
Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft
Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.
Arrg wat was dat een hel!
De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.
Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden
Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend
xx
Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft
Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.
Arrg wat was dat een hel!
De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.
Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden
Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend
xx
vrijdag 11 maart 2011 om 14:38
Ja, ik heb even bekeken hoe een examen er in NL uitziet. Dat is toch nog wel een stuk spannender dan hier bij ons denk ik. Niettemin heb ik heel goed geleerd en was goed voorbereid, dus dat verklaart grotendeels waarom ik het zo makkelijk vond.
Tsja, eigenlijk ben ik een beetje teleurgesteld dat het niet spannender was ofzo. Is toch echt een belangrijke stap op weg naar het rijbewijs, maar toen ik naar buiten kwam dacht ik "is dit het?", dat kan toch elke boerenknol halen.
Had gedacht dat ik dik vet trots happy de peppie blij zou zijn. Toch maar even taart gehaald , die maken ze namelijk heel lekker in het Oosterburenland. Nu heb ik zin om te rijden! (Dinsdag weer aan de beurt, dan leggen we ook de datum vast van afrijden).
Tsja, eigenlijk ben ik een beetje teleurgesteld dat het niet spannender was ofzo. Is toch echt een belangrijke stap op weg naar het rijbewijs, maar toen ik naar buiten kwam dacht ik "is dit het?", dat kan toch elke boerenknol halen.
Had gedacht dat ik dik vet trots happy de peppie blij zou zijn. Toch maar even taart gehaald , die maken ze namelijk heel lekker in het Oosterburenland. Nu heb ik zin om te rijden! (Dinsdag weer aan de beurt, dan leggen we ook de datum vast van afrijden).
vrijdag 11 maart 2011 om 18:00
quote:Tijntje schreef op 10 maart 2011 @ 20:58:
[...]
Slecht vooroordeel over vrouwen misschien, maar dit vind ik echt een typische vrouwen reactie jegens een andere vrouw. Kan mij gewoon niet voorstellen dat mannen elkaar zo af gaan lopen maken. Nog nooit meegemaakt of gehoord.
Nou, ik vind dit ook niet normaal gedrag onder vrouwen hoor!!!
(Overigens moet ik toegeven dat ik zo'n meisje van 18 niet echt als "vrouw" zie, misschien hoort dit ook iets meer bij die leeftijd? Maar dan nog vind ik het heel raar!)
[...]
Slecht vooroordeel over vrouwen misschien, maar dit vind ik echt een typische vrouwen reactie jegens een andere vrouw. Kan mij gewoon niet voorstellen dat mannen elkaar zo af gaan lopen maken. Nog nooit meegemaakt of gehoord.
Nou, ik vind dit ook niet normaal gedrag onder vrouwen hoor!!!
(Overigens moet ik toegeven dat ik zo'n meisje van 18 niet echt als "vrouw" zie, misschien hoort dit ook iets meer bij die leeftijd? Maar dan nog vind ik het heel raar!)
vrijdag 11 maart 2011 om 18:08
JanneJip, gefeliciteerd, goed zeg! Fijne toets zeg, in NL heb je in totaal volgens mij 60 vragen en die gaan allemaal op tijd. Pff..ze voeren hier de druk lekker op En ach, 1 foutje moet kunnen toch? Super dat je er nu vanaf bent! In NL is het idd best spannend haha en ze laten je zoooo lang wachten daar, vreselijk! Ik stond volgens mij meer te juichen toen ik mijn theorie had dan toen ik mijn praktijk haalde hahaha!
Eline, ooh wat balen zeg!!! Heel jammer. Ik zou gewoon nog een keer examen doen. 3 keer afrijden is echt niet raar! Als je stopt dan zakt je niveau en moet je weer bijlessen als je het weer gaat oppakken of heb je al dat geld voor niks uitgegeven. Als je instructeur zegt dat je kan rijden dan ga je het echt wel halen!
Goed weekend allemaal!
Eline, ooh wat balen zeg!!! Heel jammer. Ik zou gewoon nog een keer examen doen. 3 keer afrijden is echt niet raar! Als je stopt dan zakt je niveau en moet je weer bijlessen als je het weer gaat oppakken of heb je al dat geld voor niks uitgegeven. Als je instructeur zegt dat je kan rijden dan ga je het echt wel halen!
Goed weekend allemaal!
zaterdag 12 maart 2011 om 13:53
Dank voor de felicitaties!
Vind het verschil in systeem tussen NL en DE toch wel gek. Dacht dat ze hier in DE de theorie veel meer serieus nemen, want je bent verplicht 14x deel te nemen aan een theorieles, en voordat je theorie-examen kan doen moet je aantonen dat je al die lessen bezocht hebt. En vervolgens doen ze dan zo'n lullig testje wat je uit je hoofd kan leren (nou ja, zo lullig is het schijnbaar toch niet, 1 op de 3-4 mensen haalt het niet!!! Bizar). In NL helemaal geen verplichte theorieles, en dan zo'n afgrijselijke toets. Ik wist overigens al binnen een minuut of ik het gehaald had.
Anyway, ik wens jullie een fijn weekend!
Vind het verschil in systeem tussen NL en DE toch wel gek. Dacht dat ze hier in DE de theorie veel meer serieus nemen, want je bent verplicht 14x deel te nemen aan een theorieles, en voordat je theorie-examen kan doen moet je aantonen dat je al die lessen bezocht hebt. En vervolgens doen ze dan zo'n lullig testje wat je uit je hoofd kan leren (nou ja, zo lullig is het schijnbaar toch niet, 1 op de 3-4 mensen haalt het niet!!! Bizar). In NL helemaal geen verplichte theorieles, en dan zo'n afgrijselijke toets. Ik wist overigens al binnen een minuut of ik het gehaald had.
Anyway, ik wens jullie een fijn weekend!
zondag 13 maart 2011 om 14:49
@pimpelpaars, Je hoeft nergens bang voor te zijn, het wordt je allemaal piekfijn uitgelegd vanaf hoe je je stoel goed moet zetten tot hoe de versnellingspook werkt. De eerste les is meestal de allerleukste dus geniet er lekker van! Als je voor het eerst in die auto zit, denk je vast: wow wat is dit gaaf!
(het moeilijkste deel komt vaak pas later in je opleiding, wanneer je op het verkeer moet gaan letten enzo, maar daar hoef je je nu nog niet druk over te maken)
heel veel succes morgen en veel plezier!
(het moeilijkste deel komt vaak pas later in je opleiding, wanneer je op het verkeer moet gaan letten enzo, maar daar hoef je je nu nog niet druk over te maken)
heel veel succes morgen en veel plezier!
maandag 14 maart 2011 om 07:04
AAAAAH over 25 minuten word ik door mijn rijinstructeur opgehaald. Ik heb elk uur op de klok voorbij zien komen vannacht, pffff Ik maak het mezelf niet makkelijk haha.
Net maar even een plantival pilletje genomen, zorgt voor betere concentratie en minder stress en nervositeit. Misschien is het een placeboeffect, maar hoop dat het werkt.
Ik wil écht die vrijstelling! Maar nu regent het hier ook nog eens tsss, hele rijopleiding maar 1 keer voorgekomen en nu regent het
Net maar even een plantival pilletje genomen, zorgt voor betere concentratie en minder stress en nervositeit. Misschien is het een placeboeffect, maar hoop dat het werkt.
Ik wil écht die vrijstelling! Maar nu regent het hier ook nog eens tsss, hele rijopleiding maar 1 keer voorgekomen en nu regent het
maandag 14 maart 2011 om 07:05
Ik heb trouwens nog nooit achteruit inparkeren geoefend, nu maak ik me ineens zorgen dat ik vast die bijzondere verrichting krijg hahaha. Hopelijk lukt het een beetje op gevoel, want fileparkeren lukt inmiddels 2 van de 3 keer (wel irritant dat het niet elke keer meteen lukt, maargoed we zullen het zien zo
)
maandag 14 maart 2011 om 07:19
Hey Elastiekje,
Ik besefte mij op de dag van mijn examen dat ik pas 2x achteruit inparkeren had gedaan en dan alleen op aanwijzingen van de instructeur...hellup.
Beste tip; maak je er niet te makkelijk van af met het gewone parkeren en dan komt achteruit parkeren vaak niet aan bod. Dus niet ergens in het midden van 10 lege plekken, maar netjes naast een andere auto..
Fileparkeren krijg je niet op examen of TTT.
Heel veel succes, die vrijstelling heb je vast wel!!!!!
Ik besefte mij op de dag van mijn examen dat ik pas 2x achteruit inparkeren had gedaan en dan alleen op aanwijzingen van de instructeur...hellup.
Beste tip; maak je er niet te makkelijk van af met het gewone parkeren en dan komt achteruit parkeren vaak niet aan bod. Dus niet ergens in het midden van 10 lege plekken, maar netjes naast een andere auto..
Shit happens
maandag 14 maart 2011 om 07:22
Volgens mij heb ik zelfs vooruit inparkeren maar 1 keer geoefend! Meeste nadruk is gelegd op fileparkeren en de keeropdracht (en dan de moeilijkste variant). Later nog op invoegen (want ik schij nogal eens snelheid te verliezen als ik opzij kijk). Mijn instructeur zegt dat als je dit goed kunt, dat gewoon parkeren ook makkelijk gaat en dat je bij de keeropdracht vaak de makkelijkste manier kunt nemen. Ik probeer het in ieder geval gewoon, gelukkig heb ik wel een beetje 'feeling' wat betreft insturen gekregen, maar ben er toch een beetje bang voor. Gelukkig hoef ik maar 1 van de 2 bijzondere verrichtingen 'te halen' toch?
Nou ik ga er gewoon voor. Ik ga tegen mezelf zeggen dat het gewoon goed komt en allemaal lukt! Zoniet, nouja jammer, heb ik nog minstens 3 weken om het te oefenen.
Bedankt voor de steun allemaal
Nou ik ga er gewoon voor. Ik ga tegen mezelf zeggen dat het gewoon goed komt en allemaal lukt! Zoniet, nouja jammer, heb ik nog minstens 3 weken om het te oefenen.
Bedankt voor de steun allemaal
maandag 14 maart 2011 om 07:44
quote:Porec schreef op 14 maart 2011 @ 07:19:
Hey Elastiekje,
Oh mijn vroegere rijlerares is ook eximinator en zei altijd dat je het jezelf juist makkelijk moet maken.dus als er genoeg plek is juist niet naast een andere auto te parkeren omdat je het je zelf dan onnodig moeilijk maak.
ik moet zo ook rijden ... geeeeen zin!
Hey Elastiekje,
Oh mijn vroegere rijlerares is ook eximinator en zei altijd dat je het jezelf juist makkelijk moet maken.dus als er genoeg plek is juist niet naast een andere auto te parkeren omdat je het je zelf dan onnodig moeilijk maak.
maandag 14 maart 2011 om 08:40
quote:Mercy schreef op 14 maart 2011 @ 07:44:
[...]
Op zich heb je daar helemaal gelijk in. Je moet ook niet de omkeeropdracht doen door drie keer steken als je er met een gewone draai ook komt.
Maar ik bedoelde meer dat je daarmee laat zien dat je goed kunt parkeren. Als je de makkelijke plekjes kiest is de kans groter dat je daarna een extra verrichting moet doen óf het achteruit inparkeren oid..
Succes met rijden!
[...]
Op zich heb je daar helemaal gelijk in. Je moet ook niet de omkeeropdracht doen door drie keer steken als je er met een gewone draai ook komt.
Maar ik bedoelde meer dat je daarmee laat zien dat je goed kunt parkeren. Als je de makkelijke plekjes kiest is de kans groter dat je daarna een extra verrichting moet doen óf het achteruit inparkeren oid..
Succes met rijden!
Shit happens