Ruilen bij IKEA

13-12-2010 19:11 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag heb ik een dekbed gekocht bij de ikea. Ik naar huis, haal het ding uit de verpakking, wil er een overtrek omheen doen...verhip, hij wil maar niet. Blijkt dat ik er een van 240x220 heb gekocht ipv 200x200. Balen! En dom! Volgens mij heb ik hem uit de goede bak gehaald, maar misschien heb ik ook gewoon niet opgelet(had het zowiezo even op de verpakking moeten checken)Nou goed, op de site gekeken, daar staat dat artikelen binnen zoveel dagen met de kassabon en de originele verpakking geruild kunnen worden. Maar bedoelen ze nou dat je de originele verpakking nog moet hebben of dat het produkt ook echt ín de originele verpakking moet zitten? (dat gaat namelijk never nooit lukken)

Gr. Ruza
Tuurlijk lukt dat wel, gewoon vouwen, heb je het kartonnetje nog?
ikea kennende is het geen probleem...heb nog nooit moeilijkheden gehad iets te ruilen...gewoon proberen!
Vouwen? Ik bedoel het dekbed zelf he, niet de overtrek dat zat nogal strak in het plastik dat krijg ik er nooit meer zo in(ook omdat je dat plastik moet openscheuren om het dekbed eruit te halen)
Of gewoon een lit-jumeaux dekbedovertrek kopen bij de Ikea en genieten van een dekbed waar je je helemaal in kunt rollen

(ben single maar heb wel een groooot dekbed )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je kunt gewoon ruilen hoor. Als je bij de klantenservice een nummertje moet trekken, moet je zelfs aangeven of het product nog in de verpakking zit of niet.
Himalaya, mijn bed is 140x200 dan wordt een dekbed van 240x220 een beetje te veel van het goede (en moet ik alsnog mijn nieuwe overtrek gaan ruilen+anderen kopen)
Ik heb zelfs een keer een matras kunnen inruilen (ook de verkeerde maat gepakt per ongeluk) terwijl die ook al uit de verpakking was. En mijn moeder kussenslopen uit de verpakking, zonder bon en ook nog eens maanden later.

Dus mijn ervaring is dat ze bij de ikea helemaal niet moeilijk doen qua ruilen.
Tnx sproet. Morgen dus weer ff naar de ikea. Best een avontuur met het OV en die gigantische tas
quote:Ruza schreef op 13 december 2010 @ 19:19:

Himalaya, mijn bed is 140x200 dan wordt een dekbed van 240x220 een beetje te veel van het goede (en moet ik alsnog mijn nieuwe overtrek gaan ruilen+anderen kopen)

Ons bed is 150x200 en het dekbed is ook 240x220. Heerlijk, je ligt nooit meer zonder dekbed. (vriend is nogal van zich in het dekbed rollen).

O ja, en ruilen is geen probleem, wij hebben wel eens een lade geruild wat al uitgepakt was en was geen probleem.
ikea is niet moelijk. Wel moet je de tijd nemen om in de rij te staan. Maar dan kan je ondertussen een hot-dog eten een ijsje.
Oh sorry het dekbed, in zo'n vacuum verpakt pakje, nee dat gaat niet lukken haha! Maar als je het origenele zakje en de bon meeneemt (dekbed gewoon in een (schone) vuilniszak proppen), doen ze niet moeilijk hoor.
hier een 140x200 bed met een 240x220 dekbed! love it!! nooit meer tocht :-)
als er 1 winkel coulant is met ruilen en retourneren is het de Ikea wel...

gewoon naar toe gaan, en je kan hem zo ruilen hoor!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Zelfs zonder bon kan je ruilen bij IKEA, je krijgt dan alleen geen geld terug, maar een tegoedbon.
quote:aspoes schreef op 13 december 2010 @ 19:33:

hier een 140x200 bed met een 240x220 dekbed! love it!! nooit meer tocht :-)

Zullen we het 'we een breed dekbed'-clubje oprichten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ikea is niet moelijk voor ruilingen zonder bon of verpakking, maar wanneer het een klacht is moet je ineens alles bij je hebben. Sorry, gewoon een stukje frustratie wat betreft een stukke lamp. En ja helemaal off topic....
Voor jou dan miet
dank je! Het is al weer een beetje vergeten maar zo'n topic opent toch weer wat oude wonden
Ruza, Het ruilbeleid kan nog wel een beeje varieren per vestiging. In sommige vestigingen krijg je geld terug, bij andere een tegoedbon. (A'dam) Netjes opvouwen wil daar nog wel eens bij helpen.

Miet: Hoop dat je uiteindelijk nog een beetje goed geholpen bent.
quote:himalaya schreef op 13 december 2010 @ 19:41:

[...]

Zullen we het 'we een breed dekbed'-clubje oprichten? Yesss! Kan ik ook bij een clubje!
quote:jesje schreef op 13 december 2010 @ 20:15:

Ruza, Het ruilbeleid kan nog wel een beeje varieren per vestiging. In sommige vestigingen krijg je geld terug, bij andere een tegoedbon. (A'dam) Netjes opvouwen wil daar nog wel eens bij helpen.

Miet: Hoop dat je uiteindelijk nog een beetje goed geholpen bent.Maakt mij opzich niet zoveel uit, ik wil hem ruilen voor een kleinere. Die is goedkoper en als ze me dan voor het restant een tegoedbon geven...komt vanzelf wel een keer van pas
quote:aspoes schreef op 13 december 2010 @ 20:20:

[...]

Yesss! Kan ik ook bij een clubje! En ik!! Ein-de-lijk!
Ik heb een keer een complete ladenkast (zo'n grote Hemnes) in elkaar gezet en al in de auto gegooid uit nijd (had een extreem dom mokkel aan de lijn toen ik Ikea belde) en die heb ik zo kunnen ruilen, ook al had ik geen doos, zat hij al in elkaar en was hij tijdens de rit (of misschien tijdens het kwaad in de auto kwakken van dat ding) ook nogal beschadigt. Ze doen echt niet zo moeilijk bij Ikea hoor!
@Elimia, wat een gemeen motto heb jij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven