Ruilen bij IKEA
maandag 13 december 2010 om 19:11
Vanmiddag heb ik een dekbed gekocht bij de ikea. Ik naar huis, haal het ding uit de verpakking, wil er een overtrek omheen doen...verhip, hij wil maar niet. Blijkt dat ik er een van 240x220 heb gekocht ipv 200x200. Balen! En dom! Volgens mij heb ik hem uit de goede bak gehaald, maar misschien heb ik ook gewoon niet opgelet(had het zowiezo even op de verpakking moeten checken)Nou goed, op de site gekeken, daar staat dat artikelen binnen zoveel dagen met de kassabon en de originele verpakking geruild kunnen worden. Maar bedoelen ze nou dat je de originele verpakking nog moet hebben of dat het produkt ook echt ín de originele verpakking moet zitten? (dat gaat namelijk never nooit lukken)
Gr. Ruza
Gr. Ruza
maandag 13 december 2010 om 19:20
Ik heb zelfs een keer een matras kunnen inruilen (ook de verkeerde maat gepakt per ongeluk) terwijl die ook al uit de verpakking was. En mijn moeder kussenslopen uit de verpakking, zonder bon en ook nog eens maanden later.
Dus mijn ervaring is dat ze bij de ikea helemaal niet moeilijk doen qua ruilen.
Dus mijn ervaring is dat ze bij de ikea helemaal niet moeilijk doen qua ruilen.
maandag 13 december 2010 om 19:23
quote:Ruza schreef op 13 december 2010 @ 19:19:
Himalaya, mijn bed is 140x200 dan wordt een dekbed van 240x220 een beetje te veel van het goede (en moet ik alsnog mijn nieuwe overtrek gaan ruilen+anderen kopen)
Ons bed is 150x200 en het dekbed is ook 240x220. Heerlijk, je ligt nooit meer zonder dekbed. (vriend is nogal van zich in het dekbed rollen).
O ja, en ruilen is geen probleem, wij hebben wel eens een lade geruild wat al uitgepakt was en was geen probleem.
Himalaya, mijn bed is 140x200 dan wordt een dekbed van 240x220 een beetje te veel van het goede (en moet ik alsnog mijn nieuwe overtrek gaan ruilen+anderen kopen)
Ons bed is 150x200 en het dekbed is ook 240x220. Heerlijk, je ligt nooit meer zonder dekbed. (vriend is nogal van zich in het dekbed rollen).
O ja, en ruilen is geen probleem, wij hebben wel eens een lade geruild wat al uitgepakt was en was geen probleem.
maandag 13 december 2010 om 20:15
maandag 13 december 2010 om 20:23
quote:jesje schreef op 13 december 2010 @ 20:15:
Ruza, Het ruilbeleid kan nog wel een beeje varieren per vestiging. In sommige vestigingen krijg je geld terug, bij andere een tegoedbon. (A'dam) Netjes opvouwen wil daar nog wel eens bij helpen.
Miet: Hoop dat je uiteindelijk nog een beetje goed geholpen bent.Maakt mij opzich niet zoveel uit, ik wil hem ruilen voor een kleinere. Die is goedkoper en als ze me dan voor het restant een tegoedbon geven...komt vanzelf wel een keer van pas
Ruza, Het ruilbeleid kan nog wel een beeje varieren per vestiging. In sommige vestigingen krijg je geld terug, bij andere een tegoedbon. (A'dam) Netjes opvouwen wil daar nog wel eens bij helpen.
Miet: Hoop dat je uiteindelijk nog een beetje goed geholpen bent.Maakt mij opzich niet zoveel uit, ik wil hem ruilen voor een kleinere. Die is goedkoper en als ze me dan voor het restant een tegoedbon geven...komt vanzelf wel een keer van pas
maandag 13 december 2010 om 20:45
Ik heb een keer een complete ladenkast (zo'n grote Hemnes) in elkaar gezet en al in de auto gegooid uit nijd (had een extreem dom mokkel aan de lijn toen ik Ikea belde) en die heb ik zo kunnen ruilen, ook al had ik geen doos, zat hij al in elkaar en was hij tijdens de rit (of misschien tijdens het kwaad in de auto kwakken van dat ding) ook nogal beschadigt. Ze doen echt niet zo moeilijk bij Ikea hoor!