Schakelklok instellen

21-12-2013 16:20 16 berichten
Ik hoop dat dit een hele stomme vraag is, dan is de oplossing namelijk simpel maar ik kom hier niet uit.

In mijn studentencomplex is een inbraakgolf gaande en in de kerstperiode is er geen mens hier te bekennen. Behalve onze brutale grijpgrage bezoekers dus. Omdat mijn kamer op de begane grond is en niemand hier uitzicht op heeft leek het me wel slim om een lamp op een tijdschakelaar te zetten (alsof dat helpt...maar goed, niet geschoten is altijd mis).

Goed, tijdschakelaar gekocht (http://www.blokker.nl/web ... Id=50550&productId=116378) en nu krijg ik het ding met geen mogelijkheid ingesteld! Er moeten 'ruiters' naar beneden, maar als dat de dingen zijn die ik vermoed, dan is er geen beweging in te krijgen. Ik hoop dus dat ik iets over het hoofd zie...

Wie helpt me uit de brand?
Bij de action zijn ze goedkoper ( 2.09 ) en die doen het wel. Die zwarte dingen kun je naar beneden drukken.
Alle reacties Link kopieren
Je moet die dingetjes in de buitenring heen en weer schuiven.

Stel hij moet van 18:00 tot 02:00u aan:

Schuif (of 'klik') de dingetjes van 18 t/m 2 dan omhoog/omlaag of naar voor/achter (kan het moeilijk zien op het plaatje). Ieder 'dingetje' staat voor een kwartier.

Het pijltje zetten op hoe laat het nu is.

Let ook op de rode knop aan de zijkant.
Power to the people
Bij de action hier hadden ze ze niet.... Maar die zwarte dingen moeten dus inderdaad naar beneden? In dat geval denk ik dat ik een productiefout te pakken heb, want er zit geen millimeter beweging in
Galileo, je bent mijn held! In de gebruiksaanwijzing staat naar beneden (lees ik die ook een keer) en ze moeten omhoog!! Dat doen ze dus wel
Als je hem in het stopcontact steekt nadat je die zwarte dingetjes hebt ingedrukt moet je hem eerst op de juiste tijd zetten, het ding weet zelf niet hoe laat het licht moet gaan branden. Als je langer wegblijft, koop er dan nog eentje en zet die op een andere tijd en op een andere lamp.
verba volant, scripta manent.
Voor alle (halve) uren dat je wil dat de lamp brandt, moet je zo'n pinnetje naar beneden drukken. En daarnaast moet je het ding ook nog 'aan' zetten (zit vaak een schuifje aan de zijkant met 0 en 1 stand).

Dus als je de lamp van 18.00 - 23.00 aan wilt hebben, dan druk je alle zwarte dingetjes (aan je plaatje te zien) in van 18.00 t/m 23.00 uur.

Daarnaast moet je m ook nog ongeveer op de tijd instellen die het nu is. Dat doe je met dat draaiding met dat pijltje. Die zet je op de tijd die het nu is.

Snap je?
Tja, wat galileo ongeveer zegt dus, maar dan anders uitgelegd
quote:yolcu schreef op 21 december 2013 @ 16:31:

Galileo, je bent mijn held! In de gebruiksaanwijzing staat naar beneden (lees ik die ook een keer) en ze moeten omhoog!! Dat doen ze dus wel Ze moeten allemaal omhoog en dan moet je de juiste weer indrukken.
verba volant, scripta manent.
Die buitenste dingen inderdaad indrukken of juist naar boven halen, als ze al zijn ingedrukt. Kijk anders of het wel lukt als hij in het contact zit.
quote:yolcu schreef op 21 december 2013 @ 16:31:

Galileo, je bent mijn held!Dat hoor ik graag.

Bij dat rode schuifje aan de zijkant staat vaak:

0 = permanent uit

1 = permanent aan

Klokjesymbool = op tijdschakelaar
Power to the people
Bedankt voor alle tips! Tijd instellen is goed gegaan volgens mij, ik ga nog even testen of het nou de uren uit of de uren aan zijn die naar boven moeten.
Haha supergrappig, ik heb dus vorige week exact dezelfde gekocht en had precies hetzelfde probleem! Ik snapte dus ook écht niet wat ik fout deed en was -na een half uur pielen- ZO gefrustreerd dat ik dat ding bijna had weg geflikkerd Ook zo onduidelijk dat die dingen al naar beneden staan en ze dus eerst omhoog moeten en daarna weer naar beneden, staat nergens in de gebruiksaanwijzing
Sommige fabrikanten hebben een cursus gevolgd 'Hoe leg ik iets simpels zo ingewikkeld mogelijk uit'.

Yolcu, werkt de schakelaar goed?
Power to the people
quote:Galileo schreef op 21 december 2013 @ 19:51:

Sommige fabrikanten hebben een cursus gevolgd 'Hoe leg ik iets simpels zo ingewikkeld mogelijk uit'.

Yolcu, werkt de schakelaar goed?Nou inderdaad, sluit ik me volledig bij aan!
Ja, hij doet het!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven