Schandalig!!

30-06-2011 17:07 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje stom. Ik heb een hele leuke buurvrouw. Ik woon hier nu twee jaar en we hebben een paar keer koffie bij elkaar gedronken. Kom haar geregeld tegen en dan zeggen we hoi, hebben het over het weer e.d. Maar we lopen niet de deur bij elkaar plat ofzo.

Zij weet ik hoe ik heet, ze noemde me laatst bij mijn naam. Maarrrr... ik weet gewoon niet hoe ze heet. Wat erg! Ik kan het me gewoonweg niet herinneren nadat ze zich 2 jr geleden heeft voorgesteld. Ik zeg altijd hoi, of dag buurvrouw, sowieso. Maar laatst bedacht ik me dat ik gewoon niet weet hoe ze heet. Zo stom!

Hoe kan ik hier nu achterkomen zonder het te vragen, dat zou ik wel echt genant vinden!

Ze heeft een brievenbus in de deur, dus ik kan geen post onderscheppen haha!
quote:erleyne schreef op 30 juni 2011 @ 17:19:

Heel herkenbaar, dat heb ik ook wel eens gehad bij een scharrel. Uiteindelijk heb ik stiekem in zijn rijbewijs gekeken toen hij naar het toilet was.

En van mijn oude buurtjes wist ik de namen nog steeds niet na 8 jaar (en we kregen wel kerstkaarten e.d. maar die waren ondertekend met 'de buurtjes').

Ik zou idd nonchalant om d'r hyves/facebook account vragen of d'r email ofzo.

Was zijn roepnaam wel gelijk aan de naam in zijn rijbewijs? Is bij mij namelijk niet zo, dus als je mijn officiële naam had gezegd had ik je heeeel gek aangekeken en me afgevraagd hoe jij die naam kan weten

Even bellen inderdaad, lekker anoniem. En dan zegt ze d'r naam hopelijk wel. En dan de volgende dag haar vrolijk aanspreken met heee *naam*!
haha dat ken ik met mijn buurman.. geen idee hoe hij nou van voornaam heette..

Heb toen op een zonnige dag gezegt.. Goh buum (want zo noemde ik hem altijd) hoe heet je nou eigenlijk ? Ik noem je namelijk altijd Buum maar geeeeeen ideeeee wat nou je voornaam is. En er vooral erg hard bij gelachen dat ik zoooo'n stomme koe was om zoiets te vergeten..

en toen moest hij wel lachen en zei dat hij wel wist dat mijn naam met een S begon maar de rest ook kwijt was. Omdat hij mij ook altijd Buuf noemde..

Beide erom gelachen en beide onze namen verteld..

opgelost..
Ow ik heb tip ik heb tip! Buren komen allemaal wel een keer binnen of in ieder geval aan de deur en dan druk je ze een verjaardagskalender met pen in handen; "schrijf even je naam bij je verjaardag, ik ben gek op kaartjes in de bus doen en zo".

Niet bij de vreeemde buurman die 1 keer per 2 jaar aan je deur komt zeiken over iets maar wel bij een geval als van TO. Of als een vriend/vriendin een nieuwe partner meeneemt en het toch echt wel serieus lijkt: hop kalender geven (dus niet zelf op datum vragen want dan zeggen ze 10 oktober en weet je alsnog geen naam).
Als het nooit een 'probleem' is geweest dat je haar naam niet wist, dan is het dat nu toch nog steeds niet?

Gewoon lekker blijven buufen :-)
Ohh laatst bij bowlen, mijn broertje... dat was zo lief!

We hebben een grote familie en inmiddels ook aanhang. Bij bowlen moet je dus namen invoeren, en mijn broertje deed dat. Mijn naam wist ie uiteraard, mijn vriend z'n naam ook, m'n vaders naam, maar de naam van de vriendin van onze neef wist ie niet meer (ik op dat moment ook niet meer). En ik zag aan hem dat ie het niet meer wist, arm broertje.

Uiteindelijk goedgekomen hoor.
Blokkeer je nummerweergave en bel dr op.

Luister vol concentratie en je weet het!
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
vraag het de postbode

Die weet het waarschijnlijk binnen een paar dagen (of iig de eerste letter van de naam)

Of vraag: hoe spel je jouw naam eigenlijk precies? De meeste mensen hebben wel een naam die op verschillende manieren kan worden gespeld. Dan weet je het. Als ze verbaasd zegt: hoezo, T R U U S, kun je dat ook op andere manieren spellen? Dan zeg je vlug: Ik bedoelde je achternaam...
Ik schrijf dat soort dingen in mijn agenda op, naam en huisnummer. Ik vergeet dat altijd. Is niet schandalig, maar normaal, vind ik.
HAHAHA wat een giller!

Ik heb met nummerherkenning uit, de buuf gebeld. Neemt ze op met: Hallo?

Ik snel opgegooid haha. Nu weet ik nog niks. Morgen wat anders proberen.
Hahaha Anjapanja hilarisch!!

Ik heb het zelf ook een keer gehad bij een studiegenootje. Ze wist mijn naam wel maar ik niet die van haar. We moesten een keer samen ergens naar toe, en ze had mij haar telefoonnummer gegeven (wat ik dus zonder naam in mijn telefoonboek had gezet). Toen ze me belde en haar naam zei wist ik het eindelijk! Gelijk opgeslagen en nooit meer vergeten..

Dus ik hoop voor jou, dat ze jou op gaat bellen .
quote:anjapanja schreef op 30 juni 2011 @ 22:23:

HAHAHA wat een giller!

Ik heb met nummerherkenning uit, de buuf gebeld. Neemt ze op met: Hallo?

Ik snel opgegooid haha. Nu weet ik nog niks. Morgen wat anders proberen.

helaas héél herkenbaar topic heb er regelmatig last van!

wat je ook kunt doen is je hand voor je mond en met hele lage stem vragen met wie je spreekt...

succes!!
life ain't a perfect story, write it while you live it
Stel voor om haar plantjes water te geven als ze op vakantie is! Dan kun je ook haar post checken

Of je vraagt hoe je haar naam eigenlijk spelt, dat je een verjaardagskalender hebt gekocht ofzo...
quote:Mieomij schreef op 30 juni 2011 @ 20:12:

Of vraag: hoe spel je jouw naam eigenlijk precies? De meeste mensen hebben wel een naam die op verschillende manieren kan worden gespeld. Dan weet je het. Als ze verbaasd zegt: hoezo, T R U U S, kun je dat ook op andere manieren spellen? Dan zeg je vlug: Ik bedoelde je achternaam...En dan zegt ze D E B O E R, hoezo, kun je dat ook anders spellen dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven