Schone kleding, dekbed, huis..

16-09-2013 15:09 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu een paar weken op mezelf, maar het grote struikelpunt is schoonmaken/houden.

Punt 1 is ik heb een litjemeaux dekbed (ik weet het zal het vast verkeerd schrijven). Maar die past volgens mij echt het wasmachinetje niet in.. Hoe maak ik hem dan schoon ? Ik woon op kamers dus hang hem ook niet snel buiten omdat de buitenkant echt te goor voor woorden is..

Ineens word ik ook helemaal kriegel, oke ik had er al eerder wel last van maar nu meer , gewassen kleding op stapels, aan het rek, maar er hangen ook jasjes bij die je een aantal keer draagt, gaat dat niet ruiken is dat niet vies?

Ik heb een wasmand, een open, ik wil wel als ik geld heb een dichte kopen maar welke houd geurtjes gewoon binnen van ondergoed en sokken en zwetend werkkleding, ik kan niet elke dag een wasje er in gooien van een broek 1 paar sokken ondergoed en een shirt.

Voor de rest vind ik het op kamers wonen erg leuk hoor! Beetje bij beetje begint het een leuke kamer te worden. Nog een bankje en een tafel en het is al meer huiselijker.

Wat ik hiermee wil mijn ding kwijt en tips of iets dergelijks
Dat ding is in een dag wel droog hoor, gewoon over je wasrek draperen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 september 2013 @ 15:36:

[...]

Als je raam open kan, kan je dekbed toch in het kozijn liggen?

[img]https://stock-foto.nationalebeeldbank.n ... chten.jpeg[/img]Ik ben niet smetvrezerig aangelegd, maar zou nooit mijn dekbed op de dakpannen leggen.
Voor korte wasjes die drijfnat eruit komen:

Nog even de machine op centrifugeren zetten. Wel direct na afloop uithangen, anders strijk je je suf aan de kreukels.

Mijn dekbed past overigens gewoon in de wasmachine (5 kg), maar met een donzen dekbed zou ik dat niet durven. Dat zou ik naar de stomerij brengen.
quote:happiness-- schreef op 16 september 2013 @ 15:23:

Er staat alleen een stand kort programma er op, maar die heb ik nu 1 x geprobeerd en dan is mijn was zeikesnat, en aangezien er hier geen droger is is dat niet bepaald handig want duurt het wel erg lang eer het droog is.

Ik neem aan dat er toch wel meer programma's zijn? Vraag het anders even aan je huisgenoten.
Dit is je dekbed of niet?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00132171/

Is dat ook niet erg dik/warm/zweterig? Zo koud is het toch nog niet geweest?
ja ik ga het eens navragen.

Ja dat klopt! dat is hem, nee valt mee maar ik heb mijn raampje op mijn kamer altijd open anders ruik je het eten wat ik gekookt heb altijd en dan heb ik het eerlijk gezegd toch best fris. Ik ben sowieso een kouwkleum en duurt even eer ik het warm heb.
Hoe vaak wil je je dekbed eigenlijk wassen?
Volgens mij word een dekbed er niet beter van, als je hem te vaak wast.

Verschoon je bed 'smorgens op de/een dag dat je niet thuis blijft.

Je matras en dekbed hebben dan sowieso een hele dag om te luchten en als je die dag voor je vertrekt gelijk het wasgoed nog wast en ophangt, dan hangt het je iig. niet in de weg.

Je zou ook nog een extra laken kunnen gebruiken (tussen jou en het dekbedovertrek) als je extreem zweet. Dat laken kan je dan tussendoor wassen (is iig. sneller droog dan het overtrek)

Lag je met het hete weer ook continu onder je dekbed ipv. alleen onder een overtrek of laken, dat het daardoor niet zo fris ruikt?
Dat dekbed, was dat nieuw toen je een paar weken geleden op jezelf ging wonen? Dan zal ik het niet wassen. Dekbed moet je niet te vaak wassen. Gewoon luchten.
Het is meer dat ik vaak het idee heb dat het niet fris ruikt. Als ik slaap zweet ik amper of moet een nachtmerrie hebben.

Maar ondergoed week in wanmand op kamer vind ik vies idee met afscheiding en geurtjes (al vier maanden bloedverlies implanon) brrr

Ja deljbed is gekocht toen ik hier heen verhuisde
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 september 2013 @ 15:22:

[...]

Waarom zo weinig?Omdat ik niet veel thuis slaap en omdat ik dat voldoende vind
quote:lilalinda schreef op 16 september 2013 @ 16:00:

[...]

Ik ben niet smetvrezerig aangelegd, maar zou nooit mijn dekbed op de dakpannen leggen.Dat vind ik nou ook. Volgens mij lucht je het beter als je het raam wijd open zet en je het dekbed helemaal openklapt ipv zo dubbelgevouwen in het raam te hangen. De vensterbank en zo vind ik gewoon vies..
quote:Fruity-Pebbles schreef op 16 september 2013 @ 15:17:

Dekbed maak ik zelf niet schoon, in het voorjaar gaat deze naar de stomerij, wel hang ik hem maandelijks een dagje uit het raam.

Zo weinig?

Hier hangt hij elke zaterdag buiten

Heerlijk, ik haal het dekbedovertrek hang het dekbed buiten, aan het einde van de dag weer naar binnen, vers overtrekje erop...HEERLIJK

Zou het het liefste elke dag doen, maar zoveel overtrekken heb ik niet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik was mijn dekbed eigenlijk nooit.

De hoes om mijn dekbed die verschoon ik wel iedere week.

Ik vind de was die ik in de wasmand heb zitten niet stinken en ik doe echt niet iedere dag een was.
Ik heb dat nooit begrepen, waarom mensen dekbedden uit het raam hangen. Sommige hebben hem zelfs uit het dakraam hangen op de smerige dakpannen....

@ hapiness, pas je wel op dat je niet smetvrees oid gaat krijgen. Ik begrijp dat je je eigen huisje lekker schoon en fris wilt hebben, maar je moet er niet in doorslaan he.

Toen je vroeger thuis woonde, waste je moeder ook elke week je beddengoed of is dit echt pas sinds dat je op jezelf woont dat je dat graag wilt?
Ik doe het ook nooit (kan niet hier), maar hangt m'n dekbed wel uit.
Het is echt niet nodig om een paar weken oud dekbed te wassen. Het probleem zit meer tussen je oren dan dat er echt dingen vies zijn.
Nee mijn moeder waste niet iedere week mijn beddengoed, minder vaak zelfs. Mijn beddengoed past echt niet in de wasmachine hoe graag ik het ook wil

Het gaat gewoon niet de helft hangt nog buiten de trommel

het is een 6kg wasmachine

Iemand een tips hoe je etensluchtjes uit je kamer krijg. Ik heb 1 kamer, waar ik dus ook in kook maar dan heb ik tosti's gegeten en als ik kamer weer op loop ruikt het echt nog steeds naar tosti's en zo met elk etenssoort wat ik eet.
Een laken, een dekbedhoes, een kussensloop, een onderlaken en een molton passen zeker weten samen in een 6 kg wasmachine. Gewoon proppen.

Etenslucht blijft hangen, gemaalde koffie en spiritus schijnen goed te werken tegen etenslucht.

Ik hang het dekbed ook lekker uit het raam. Het beddengoed hang ik buiten te drogen als het even kan. Dan heb ik 's avonds weer een heerlijk fris dekbed.
quote:Dahlia74 schreef op 17 september 2013 @ 12:00:

Een laken, een dekbedhoes, een kussensloop, een onderlaken en een molton passen zeker weten samen in een 6 kg wasmachine. Gewoon proppen.

Etenslucht blijft hangen, gemaalde koffie en spiritus schijnen goed te werken tegen etenslucht.

Ik hang het dekbed ook lekker uit het raam. Het beddengoed hang ik buiten te drogen als het even kan. Dan heb ik 's avonds weer een heerlijk fris dekbed.

Ik dacht dat ik het al had vermeld hoor maar ik had het over je dekbed reinigen niet je dekbedovertrek en je lakens, die passen er in dat snap ik ook nog wel, maar mijn dekbed niet en die kan/ga ik ook niet uit het raam hangen. Het kan niet door de vieze muren en geen plek en sowieso ga je een dekbed toch niet buiten hangen tegen de muren die nooit schoon gemaakt worden..

Wasserette dan maar 2 x per jaar.

Eventjes naar kijken de spiritus.
Dat wist ik, in je laatste post heb je het over beddengoed. En voor mij is dat dekbedhoes e.d.. Vandaar de verwarring.
ah oke bedankt voor je tip!
Als je was te nat uit de machine komt, kun je hem toch nog een keertje laten centrifugeren? Scheelt al een hoop.

Verder gewoon proppen in de machine, moet ik ook met dekbed (onder andere).
ja maar meestal eer ik bij de wasmachine ben is er iemand anders al aan het springen om te wassen

Het dekbed past niet, ook niet met proppen het gaat niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven