School verbiedt fietsen - mag dat?

12-09-2011 12:59 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
De school van mijn zoon heeft de kinderen die dichtbij wonen verboden om nog op de fiets te komen. Ze moeten lopen.

Dit omdat er tekort fietsenrekken zijn.

Nu kan je discussiëren wat dichtbij is en wat niet maar ik snap dat als je naast school woont het wat overdreven is om op de fiets te komen. Maar het geldt ook voor kinderen die eigenlijk altijd op de fiets komen omdat lopen net te ver is en teveel tijd in beslag neemt.

Ik heb al gezocht op internet of daar iets over te vinden is maar heb niets gevonden.

Weet iemand dit?
Wij hebben dan weer het geluk dat wij een heel parkeerplein voor de school hebben, dat eigenlijk bij ons theater hoort. Ouders geven eigenlijk ook bijna allemaal gehoor aan de oproep daar te parkeren. Kleuters mogen tot nu toe wel allemaal op de fiets komen, omdat die een eigen fietsenruimte hebben die nog volstaat. Wij vinden het ook belangrijk dat kinderen leren om veilig deel te nemen aan het verkeer en daar zijn juist die kleine stukjes weer heel mooi voor. het blijft een lastige afweging, maar ik ben blij dat het op mijn school dus soepel verloopt.
Wifra, 126 lln is wel wat minder dan bij ons gebouw. Er komen bij ons zo'n 600 leerlingen, elke dag en dat is veeeel. Weinig parkeergelegenheid (en idd ouders die het liefst in de school parkeren), waardoor bij ons ook wordt verzocht om lopend of fietsend te komen. Ook is onze inloop langer geworden, kinderen mogen om 8.10 in de klas.

Ik ben het zeker eens met je punt dat een fietsverbod zorgt voor veel meer ouders die hun kinderen per auto brengen, wat ook veel overlast veroorzaakt.

Mijn nekharen gaan overeind staan van ouders die de regels negeren 'omdat ík het wil'

(En zo blijven we het probleem in stand houden).
Ik wil best gehoor geven aan regels, maar dan zou ik het fijn vinden als er dan ook overleg plaatsvind, en dat is dus niet het geval.

Regels om de regels is écht onzin. Waar gaat het dan om om de regels of om het hebben van gezag en dat ten koste van alles willen uitvoeren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven