schoolbordverf op gestucte muur

27-10-2012 20:05 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
het lijkt mij zo leuk om een muur van onze keuken te verven met schoolbordverf. maar...de muur is gestuct en heeft dus een onregelmatig oppervlak. ik heb begrepen dat de verf pas echt goed pakt op een gladde ondergrond. mijn vriend wil de muur wel glad maken, maar ik vraag mij af of dit zo makkelijk is. hij denkt er heel luchtig over maar hij is geen klusser..dus heb ik er wel een beetje een hard hoofd in. ik heb nu bedacht om evt een plaat van multiplex over de muur te hangen en deze dan maar te verven. wie heeft tips, ideeen, afraders,aanraders?oja, bij hoeveel lagen pakt de verf goed?
Voor het krijten op het schoolbord moet de muur glad zijn. Anders krijg je het krijt er niet goed op en zeker niet goed af.
Even ongeacht hoe goed de verf pakt op een onregelmatig oppervlak: hoe denk je daar op te gaan schrijven/tekenen?
Je zegt het al: je vriend is geen klusser. Jouw idee is beter!
Kan je niet beter een stuk triplex met een leuke lijst eromheen ophangen tegen die muur en dan de triplex verven met schoolbordverf. Of zeg ik nu iets raars?
You know how I know? Because I reeaally think so!
mijn vraag is daarom ook: is een gestucte muur makkelijk glad te maken cq te egaliseren.? is dit makkelijk of kan ik beter multiplex ervoor hangen ? misschien stucadoor laten egalisren..? het is mij duidelijk dat het op een gestucte muur niet kan vandaar dit topic
Multiplex lijkt mij (.. lijkt mij...) niet zo mooi. Kan je de muur niet weer glad krijgen?

Je zou het kunnen vragen aan een stucadoor. Of, maar ik weet niet of je dat hebt en of dat mooi wordt, met een vlakschuurmachine de boel weer glad maken?
ja maar hoe..?
Wij hebben gestucte muren en daar kan dat prima op. Die zijn superstrak gestuct. Jij hebt dan schuurwerk erop zitten denk ik.

Dan zou ik ook een flink grote plaat triplex verven en ophangen. Is ook stukken makkelijker dan de muur weer in een andere kleur geverfd te krijgen als je het schoolbord beu bent.
waarom kan dit altijd wel bij vt wonen op elke muur?:-)
Een gestucte muur glad krijgen, daar moet je een stucadoor voor inhuren inderdaad. Of zelf een héél handige, ervaren klusser zijn.
Bij vt wonen gebruiken ze het maar 1 keer. De ondergrond moet zo glad mogelijk zijn.
wij hebben stuc met een korrel , ik geloof 1mm.? , dus echt niet strak helaas
Stucen is wel even een klusje waarin je een beetje handigheid moet hebben. Maar, ik ben ook geen klusser en zou het wel een uitdaging vinden. Als het oppervlakte maar beperkt is zegmaar

Hebben jullie een stukje in huis waarop hij kan oefenen?
Zoek gewoon even op youtube filmpjes naar stucen of stucadoren. Ik zie dr zat
quote:MrsStanleyWalker schreef op 27 oktober 2012 @ 20:12:

Kan je niet beter een stuk triplex met een leuke lijst eromheen ophangen tegen die muur en dan de triplex verven met schoolbordverf. Of zeg ik nu iets raars?
Ik heb het in ons oude huis, met granol op de muur dus ook korrel, een triplex plaat gebruikt. Eerst wit gemaakt.

Daarna schoolbord verf erop, zag er strak uit.
miss acy ik denk inderdaad dat ik dit maar moet doen...
Je wilt geen schoolbord verf op muren, dat krijg kje bijna niet meer over geverfd.

Zou het op een plaat triplex doen. Eerst in de grond, daarna schoolbord verf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven