Selfstorage

17-07-2010 17:59 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij zitten er aan het denken om een selfstorage ruimte te huren in Utrecht. Op de sites van de aanbieders (zoals Shuguard en City Box) kunnen we echter nergens prijzen vinden en per mail krijg je ook al geen offerte - dat moet altijd telefonisch. Dat maakt ons wat achterdochtig, blijkbaar zijn er geen vaste tarieven. Voordat we gaan bellen zou het fijn zijn om wat tips te krijgen. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Bij welke aanbieder zit je en bevalt dat (als dat niet genoemd mag worden omdat het als reclame gezien wordt, laat dan maar zitten)? Wat betalen jullie voor hoeveel ruimte? Hoe zit dat met de boedelbakken die je er bij kan krijgen, hoe vaak mag dat gratis?
Citybox heeft gewoon vaste tarieven.

Ik heb daar ook een tijdje een box gehuurd.

Ik kreeg de eerste maand gratis.

Je moet je spullen wel verzekeren indien ze dat nog niet zijn.

Verder betaal je een borg, inschrijfkosten en kosten voor een slot.

Aanhangwagen kan je gratis gebruiken.

Een busje bij een ruimte vanaf 15m3 dacht ik.

Mijn ruimte van 15m3 koste 145 (afgerond naar boven)

Ruimte van 6m3 koste 77

Van 12m3 132

Ik denk dat dit bij de andere aanbieders ook wel zo ongeveer zal gaan. Misschien dat de prijzen anders zullen zijn.
Heb ook een citybox, bevalt prima hoor! Heb ook gevraagd waarom ik niet gewoon de kosten op de website terug kon vinden, en mij werd verteld dat de kosten varieren afhankelijk van de plaats van je citybox, bv een citybox in de randstad betaal je meer voor hetzelfde aantal kuub als ergens in een uithoek. Op zich best logisch eigenlijk. Ik heb 16 m3 voor 120 euro, maar zit dan ook niet in de randstad
Ik heb een jaar lang citybox gehad. Beviel erg goed; ik kon zelf spullen er in en uithalen wanneer ik wilde met ruimte openingstijden (6-23 uur).

Ik woon wél in de randstad en betaalde 40 euro voor eeeuhm....5 m3 ?
Volgens mij moet je wel een goede afweging maken ten aanzien van de waarde van de spullen die je wilt stallen en de stallingskosten voor de hele periode. Het moet niet zo zijn dat de stallingskosten in totaal hoger zijn dan de kosten wanneer je de spullen nu zou verkopen/weggooien en op een gegeven moment weer nieuw kopen.
is dat per maand of per jaar?
quote:hupseflups schreef op 17 juli 2010 @ 18:50:

Heb ook een citybox, bevalt prima hoor! Heb ook gevraagd waarom ik niet gewoon de kosten op de website terug kon vinden, en mij werd verteld dat de kosten varieren afhankelijk van de plaats van je citybox, bv een citybox in de randstad betaal je meer voor hetzelfde aantal kuub als ergens in een uithoek. Op zich best logisch eigenlijk. Ik heb 16 m3 voor 120 euro, maar zit dan ook niet in de randstad Als ik wist dat daar een verschil in zat, had ik nooit voor een citybox in Alkmaar Centrum gekozen.
Mmm, 5 m3 voor 40 euro (dat is per maand neem ik zonder meer aan) zou wel aantrekkelijk zijn, zeker als je met die prijs een aantal keer gratis de boedelbak mag meenemen...
Ik wilde ook wat prijsinformatie hebben voor selfstorage in Utrecht.

Vervolgens moet je een heel formulier invullen op hun website..Had ik geen zin in . Dus ik bellen, drie opslagbedrijven te pakken gekregen en alle drie heel moeilijk doen over de prijs, nee ik moest eerst langs komen, anders kreeg ik een vals beeld..

....Ja, ja.. ze zijn gewoon bang dat je naar de concurrent gaat.

Later, toen ik geen opslag meer nodig had , kwam ik deze site tegen www.opslagprijzen.nl met alle prijzen voor Self storage.

Had ik eerder moeten zien. Superhandig.

Grtjs!
Handig overzicht als het klopt ... dacht even dat het reclame was voor All-safe omdat die in mijn woonplaats er wel heel gunstig uitkomt maar zie dat die bij de meeste andere plaatsen niet voorkomt. Blijft apart dat iemand hier een nick voor aanmaakt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven