Siliconen toiletborstel

26-10-2020 16:07 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer zo ver de toiletborstel moet vervangen worden. Ik ben nu op zoek naar een duurzamere oplossing en zag siliconen variante voorbijkomen. Voor ik een miskoop doe, leek het verstandig hier eens na te vragen. Iemand ervaring? Wat vind je er van?
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
Wanneer is het bij jou ‘zover’? Ik koop ze gewoon bij de Praxis of Gamma en ze gaan jaren mee.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
26-10-2020 16:27
Wanneer is het bij jou ‘zover’? Ik koop ze gewoon bij de Praxis of Gamma en ze gaan jaren mee.
ik ook, gaan zonder na te denken mee in het mandje

Ze moeten ook niet te duur zijn, om te lang meegaan, ik vind het een fijn ding om geregeld te vervangen
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet de jouwe vervangen worden?

Ik vervang de mijne na een half jaar ofzo en dan niet omdat ie stuk is of mega smerig (je poetst terwijl het water stroomt en duwt er geen drollen mee aan🤣) maar ik vervang hem na een maand of 6 omdat ik hem ‘te oud’ vind.

Want wat ben je van plan met een siliconen? Wat is het voordeel? Zo’n ding gaat eigenlijk nooit stuk... ga je hem tussen schoonmaken/in de vaatwasser/afspuiten met de hoge druk zodat je weer een x-tijd nieuw aanvoelt ofzo?

🤣
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk je dat een siliconen borstel duurzaam is? Neem dan een houten.

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
VakantieNL15 schreef:
26-10-2020 16:55
Ik vervang de mijne na een half jaar ofzo en dan niet omdat ie stuk is of mega smerig (je poetst terwijl het water stroomt en duwt er geen drollen mee aan🤣) maar ik vervang hem na een maand of 6 omdat ik hem ‘te oud’ vind.

Tering jantje zeg, alsof de wereld nog niet genoeg naar de klote is. Wat een verspilling van grondstoffen en energie.
Ik koop altijd zwarte. Scheelt ook. :-D
Hier wordt ongeveer om de 3 maanden de toiletborstel vervangen door een nieuw exemplaar.
Wel een heel goedkope. Gewoon omdat ik het na een tijdje 'vies' geworden vind,
terwijl man of ik altijd wegwerphandschoenen aandoen voordat we die borstel aanraken :-)
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
26-10-2020 16:56
Waarom denk je dat een siliconen borstel duurzaam is? Neem dan een houten.

Afbeelding

Afbeelding
wij hebben bamboe, ik gok dat het duurzamer is, maar heb geen studie verricht
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ongezonde angst voor toiletborstel brrr.
Elke 3 maanden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zindelijk peuter met plakpoep. Dus ja, daar wordt hij vies van. Ik vervang hem elke 3 maanden.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
ardni schreef:
26-10-2020 17:05
Ik heb een ongezonde angst voor toiletborstel brrr.
Elke 3 maanden
Haha, ik ook dus!
00suus00 schreef:
26-10-2020 19:54
Ik heb een zindelijk peuter met plakpoep. Dus ja, daar wordt hij vies van. Ik vervang hem elke 3 maanden.
Blij dat ik niet de enige ben, haha. Echt, ik vind die borstels echt-echt vies.
00suus00 schreef:
26-10-2020 19:54
Ik heb een zindelijk peuter met plakpoep. Dus ja, daar wordt hij vies van. Ik vervang hem elke 3 maanden.
Ik heb ooit, wel al jaren geleden, naar een programma gekeken waarbij een vrouw haar wc- borstel in de vaatwasser
deed, gewoon bij haar glazen en kopjes en borden... ik vond dat :sick:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar geen dure borstel voor kopen.
Je zou deze ongeveer iedere 3 maanden moeten vervangen.

Ik haal altijd een paar goedkope bij de action. En dan gewoon de prullenbak in iedere 3 maanden.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Serieuswaar, jullie vervangen een borstel iedere drie maanden? Ik heb de mijne al 10 jaar :-?
Moemoe64 schreef:
26-10-2020 20:11
Ik heb ooit, wel al jaren geleden, naar een programma gekeken waarbij een vrouw haar wc- borstel in de vaatwasser
deed, gewoon bij haar glazen en kopjes en borden... ik vond dat :sick:
Patty Brard maakte ooit haar bad “schoon” met de toiletborstel in haar real life soapserie
chocolol schreef:
26-10-2020 20:22
Serieuswaar, jullie vervangen een borstel iedere drie maanden? Ik heb de mijne al 10 jaar :-?
Dit. Wat een verspilling. As je je plee poetst maak je toch gelijk je borstel schoon?
chocolol schreef:
26-10-2020 20:22
Serieuswaar, jullie vervangen een borstel iedere drie maanden? Ik heb de mijne al 10 jaar :-?
Zeker weten!
05-2019 schreef:
26-10-2020 20:19
Ik zou daar geen dure borstel voor kopen.
Je zou deze ongeveer iedere 3 maanden moeten vervangen.

Ik haal altijd een paar goedkope bij de action. En dan gewoon de prullenbak in iedere 3 maanden.
Idd.
LīlyRose schreef:
26-10-2020 21:21
Dit. Wat een verspilling. As je je plee poetst maak je toch gelijk je borstel schoon?
Vervang jij je tandenborstel dan ook niet regelmatig omwille van de verspilling?
chocolol schreef:
26-10-2020 20:22
Serieuswaar, jullie vervangen een borstel iedere drie maanden? Ik heb de mijne al 10 jaar :-?
10 jaar? o_o
Nooit geweten dat mensen zo'n ding elke paar maanden vervangen. Ik snap er niks van hoor. Heb al jaren dezelfde en ziet er nog proper uit. We gebruiken dat ding ook maar weinig eigenlijk. Schijten jullie die hele plee onder ofzo?
anoniem_64c188278ae06 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 22:20
0.87% gewijzigd
Straks komt er nog een topic waaruit blijkt dat ik de hele wc al vier keer had moeten vervangen.
Ik vervang 'm denk ik eens per jaar ofzo.
Ik gooi wcreiniger (of bleek) in de wc en zet, na het borstelen, de borstel daar een nachtje in. Volgende ochtend doorspoelen en je borstel kan er weer even mee door. Maar scheelt ook dat ik hier over het algemeen geen plakkaten poep uit de pot hoef te borstelen...
Ik zet 'm dus ook nooit vies terug, want als het nodig is, maak ik gewoon meteen de hele wc schoon. Maar ik weet natuurlijk niet wat mn bezoek allemaal doet..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven