Sinterklaasherinneringen

18-11-2013 22:02 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke leuke - of juist minder leuke herinneringen heb jij aan onze Sintevrind ? Ik kan mij herinneren dat wanneer ik een winterpeen in mijn schoen deed wij de volgende dag hutspot aten. Minder leuk vond ik het om later te horen dat Sintevrind niet bestond.
zeg niet altijd wat je denkt , denk na wat je zegt ;-)
Ik zat op kerstavond altijd klaar om Sesamstraat te kijken, want sinterklaas kwam altijd langs op 5 december. Daarna kwam de familie, kregen we een hele berg met cadeautjes en daarna mocht ik alvast wat speelgoed open maken voor het slapen gaan. Mijn Polly pocket kasteel en Britney Spears CD zijn mij het beste bijgebleven.

Of dat ik mijn schoen mocht zetten, en vol spanning in bed lag. Ik kon zweren dat ik iets hoorde beneden en was ervan overtuigd dat het zwarte piet was. Mijn ouders lagen allang te slapen.. haha

Het minst leuke vond ik dat er zwarte pieten bij ons thuis kwamen. Ik begreep er niks van ze klonken precies als mijn zus en haar vriendin en vond het maar eng. Daarna zijn ze ook nooit meer langs geweest.
Ik geloof dat ik alleen maar leuke herinneringen aan Sinterklaas heb Ik geloof stiekem altijd nog een beetje.

Mijn zus is vijf jaar ouder dan ik dus allang van haar geloof gevallen toen ik nog heilig geloofde en dat speelde ze geweldig mee. Elk jaar riep mijn moeder dat Sint dit jaar niet zoveel centjes had maar elk jaar werden we weer enorm verwend. Oma was er ook altijd bij. En als ik mijn moeder eens betrapte als ze binnen kwam met een net gekocht kado, zei ze heel gewoontjes "ik kwam de Hulpsinterklaas tegen en die gaf me dit alvast mee" en ik heb daar nooooit aan getwijfeld

Later deden we kadootjes met gedichten (iedereen voor elkaar) en het was natuurlijk altijd leuk om elkaar dan een (vriendelijke) veeg uit de pan te geven. Ik zal nooit vergeten dat ik ooit eens een kadootje voor mezelf had gekocht en daar zelf een uitermate lovend gedicht bij had geschreven en dat mijn familie met een schuin oog naar elkaar zat te loeren
Ik ben mijn eigen bananenschil
Heerlijke herinneringen inderdaad!

Leuk: de barbiespullen die mijn zus en ik kregen. Ik de kapsalon, mijn zus de camper. En nog veel meer.. Meestal deden we samen, maar als we ruzie hadden zochten we alles weer uit, tot aan de schoentjes toe haha!

Het prachtige poppenhuis dat ik kreeg, het marsepeinen hart dat ik een keer bij de bakker kreeg. De open haard aan, de juten zak met cadeautjes en de wasmand ernaast, omdat er teveel cadeautjes waren haha..

De warme chocolademelk en het stuk warme banketstaaf, mmm...

Toen niet leuk, maar achteraf wel: Sinterklaas en twee pieten kwamen bij ons thuis. Ik vond het heel spannend, ik denk dat ik vier of vijf was. Bij het weggaan vroeg Sinterklaas mij of hij een kusje van mij kreeg. Dat durfde ik absoluut niet, waarop Sinterklaas zei: dat komt volgend jaar dan wel.

Het jaar daarop ben ik de week voor Sinterklaas zo bang geweest dat ik Sinterklaas een kusje moest geven.. Maar toen hij bij ons was, vroeg hij er niet meer naar. Blij dat ik was dat hij het vergeten leek t zijn!

Wat een kleine vraag voor enorme impact op een klein kind kan hebben zeg...

En er zijn ongetwijfeld nog veel meer dingen.. Maar dit waren voor nu wel de leukste herinneringen.

Eigenlijk heb ik verder geen vervelende herinneringen. Ook niet van toen ik achter het geheim kwam.
Mijn mooiste herinnering is vreemd genoeg toen ik net had gehoord dat sinterklaas niet bestond.

Ik ben de oudste en mijn jongere broers en zussen geloofden nog wel. Omdat ik niet meer geloofde mocht ik met mijn vader mee naar de stad (wij woonden helemaal buiten tussen de weilanden) tijdens koopavond nog wel! om voor mijn moeder het sinterklaascadeau te kopen. Man, wat voelde ik me toen groot!
Leuk:

Mijn oudere zussen die altijd heel geheimzinnig op hun slaapkamer bezig waren met surprises. En de gezellige avond zelf, met ons grote gezin.

Stom:

Sinterklaas op de kleuterschool, waarbij ik bij sint op schoot zat een een cadeautje kreeg van zwarte piet. Alle andere kindjes zeiden dank je wel sinterklaas, maar dat vond ik maar raar, want zwarte piet gaf het toch? Dus ik zei dank je wel zwarte piet, zoals ik geleerd had als je iets van iemand kreeg.... De juf werd boos en zei dat ik dank je wel sinterklaas moest zeggen :D Ik begreep er niets van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven