Spaanse hond
vrijdag 31 augustus 2012 om 15:21
Wij krijgen mogelijk een spaanse hond en nu ben ik 'n naam aan 't bedenken.
Weet iemand een leuke spaanse naam of een leuke vertaling.
Onze andere hond komt uit griekenland en haar naam is een griekse godin.
En ja, voordat de discussie losbarst, ik weet dat de asiels hier ook vol zitten en toch gaan wij voor deze hond.
ik heb in mijn leven 6 honden gehad waarvan 4 nederlandse asielhonden en 2 buitenlandse, dus ik heb al vaak een hond uit 't asiel gehad.
Maar als iemand een leuke naam weet dan hoor ik 't graag.
Weet iemand een leuke spaanse naam of een leuke vertaling.
Onze andere hond komt uit griekenland en haar naam is een griekse godin.
En ja, voordat de discussie losbarst, ik weet dat de asiels hier ook vol zitten en toch gaan wij voor deze hond.
ik heb in mijn leven 6 honden gehad waarvan 4 nederlandse asielhonden en 2 buitenlandse, dus ik heb al vaak een hond uit 't asiel gehad.
Maar als iemand een leuke naam weet dan hoor ik 't graag.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
zaterdag 1 september 2012 om 09:45
quote:Gwendolyn schreef op 31 augustus 2012 @ 23:46:
Wat leuk, dat je naast een Griekse ook een Spaanse hond krijgt.
Mijn oudste (Podenco kruising) is een Spaanse en sinds vier jaar loopt er ook een Griekse bordercollie kruising bij ons rond.
Vind het dus wel grappig dat jij ook een Spaanse en een Griekse hond krijgt.
Qua namen kan ik je niet verder helpen. Mijn oudste hond had de naam Bambina toen we haar kregen, en dat vond ik dus verschrikkelijk. Ze heeft nu een Friese meisjesnaam, dus helemaal niks Spaans aan.
Overigens vind ik van alle al geopperde namen Zorra echt het leukst.Grappig mijn griekse hond is ook een kruising border collie,
Wat leuk, dat je naast een Griekse ook een Spaanse hond krijgt.
Mijn oudste (Podenco kruising) is een Spaanse en sinds vier jaar loopt er ook een Griekse bordercollie kruising bij ons rond.
Vind het dus wel grappig dat jij ook een Spaanse en een Griekse hond krijgt.
Qua namen kan ik je niet verder helpen. Mijn oudste hond had de naam Bambina toen we haar kregen, en dat vond ik dus verschrikkelijk. Ze heeft nu een Friese meisjesnaam, dus helemaal niks Spaans aan.
Overigens vind ik van alle al geopperde namen Zorra echt het leukst.Grappig mijn griekse hond is ook een kruising border collie,
zaterdag 1 september 2012 om 11:18
zaterdag 1 september 2012 om 17:03
Mijn spaanse hond heette Enya voordat ze hier kwam. Maar ik heb haar anders genoemd: Sokkie. Het is gewoon een sokje om te zien, een zachtmoedig warrig pluizengezichtje met pluizige pootjes en freggeloren.
Maar je moet een hond eerst kennen eigenlijk voordat je er een passende naam bij vindt denk ik. Zo heb ik het tenminste altijd gedaan.
Maar je moet een hond eerst kennen eigenlijk voordat je er een passende naam bij vindt denk ik. Zo heb ik het tenminste altijd gedaan.
zaterdag 1 september 2012 om 20:27
quote:iones schreef op 01 september 2012 @ 17:03:
Mijn spaanse hond heette Enya voordat ze hier kwam. Maar ik heb haar anders genoemd: Sokkie. Het is gewoon een sokje om te zien, een zachtmoedig warrig pluizengezichtje met pluizige pootjes en freggeloren.
Klopt, vind ik ook.
We hebben haar vandaag gezien. Een schatje.
Ze is schattig, helaas nog wel behoorlijk angstig, maar heeft ook wel weer wat stoers (houdt ze nu nog goed verborgen).
Naam is hier wel een issue. Ik heb 11 jaar geleden 1 van mijn katten Moepie genoemd. Vriend is hier niet heel blij mee, wij (hij) moeten namelijk regelmatig de katten roepen om te komen eten.
Yaya is lastig aangezien de andere hond Gaia heet.
Vida, vind ik heel leuk maar vriend nog niet, hetzelfde met frieda.
Cava, misschien wel een beetje toepasselijk.
We zetten ze nog even op een rijtje.
Klopt, vind ik ook.
We hebben haar vandaag gezien. Een schatje.
Ze is schattig, helaas nog wel behoorlijk angstig, maar heeft ook wel weer wat stoers (houdt ze nu nog goed verborgen).
Naam is hier wel een issue. Ik heb 11 jaar geleden 1 van mijn katten Moepie genoemd. Vriend is hier niet heel blij mee, wij (hij) moeten namelijk regelmatig de katten roepen om te komen eten.
Yaya is lastig aangezien de andere hond Gaia heet.
Vida, vind ik heel leuk maar vriend nog niet, hetzelfde met frieda.
Cava, misschien wel een beetje toepasselijk.
We zetten ze nog even op een rijtje.
zondag 2 september 2012 om 10:49
Sokkie (Enya) is ook bangig geweest. Nog wel: als er iets op de grond valt, rammelende sleutels, de afstandbediening (dingen die ze wel eens heeft horen vallen wil ze niet in haar buurt), SJOEF en ze is weg. Maar ze is niet bang voor mensen of honden. Ze is vrijmoedig en heel lief. De enige levende wezens voor wie ze een gevaar vormt zijn vliegen.
Chica is ook een leuke naam, een klein meisje.
Moet het echt spaans zijn? Dat poedeltje uit "alleen op de wereld" heette Dolce (italiaans voor "lieflijk").
Chica is ook een leuke naam, een klein meisje.
Moet het echt spaans zijn? Dat poedeltje uit "alleen op de wereld" heette Dolce (italiaans voor "lieflijk").
zondag 2 september 2012 om 15:15
Churra
Perra = teef
Zorra = vos, of slet lees ik net
Chica
Ik neig heel erg naar Vida = leven. Wel heel toepasselijk, ze is uit een dodingscentrum weg gehaald.
Vriend vind Loca ook nog wel leuk.
We hebben vandaag bevestigd dat we graag willen dat ze bij ons komt.
Perra = teef
Zorra = vos, of slet lees ik net
Chica
Ik neig heel erg naar Vida = leven. Wel heel toepasselijk, ze is uit een dodingscentrum weg gehaald.
Vriend vind Loca ook nog wel leuk.
We hebben vandaag bevestigd dat we graag willen dat ze bij ons komt.