spaarlampen gevaarlijk?

12-06-2012 11:08 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las net een stukje over dat spaarlampen gevaarlijk zijn, wisten jullie dit? Ben er behoorlijk van geschrokken en had dit nog nooit gehoord. ..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2012 14:52
Reden: url is verwijderd, schokkende foto's
% gewijzigd
Er wordt goed geld verdiend met de spaarlamp en dat is het enige dat telt. Denk je echt dat er ook maar iemand van de lampenboeren of de regering er wakker van ligt als je voet er af moet? Welnee, dat zijn ingecalculeerde risico's.
Lekker suggestief weer. Paar foto's van rottende ledematen ergens vandaan vissen, een artikeltje in elkaar draaien dat het komt door spaarlampen en hoppa: de aluhoedjes hebben weer iets om massaal bang van te worden.
Mijn alu-hoedjes collega heeft massa's gloeilampen ingeslagen omdat spaarlampen gevaarlijk zouden zijn en gloeilampen verboden worden. Hij heeft mij ondanks vele artikelen nog niet kunnenovertuigen.
He, getver, kan je even in je OP aangeven dat er nare beelden zijn? (A la, hem wiens naam wij niet noemen.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wou dat ook zeggen Fame
Die foto's komen ergens anders vandaan. Na wat googlen blijkt dat in zo'n lamp zit 3-5 mg kwik zit, wat niet direct schadelijk zou zijn. Zelfs in een kwik thermometer zit al 500 mg (die staan dan ook bekend als voorzichtig mee om gaan).
Tuurlijk, maar dat maakt de mensen die dit soort berichten de wereld in slingeren allemaal niet uit. Het is immers allemaal hel en verdoemenis die wordt bedacht om zoveel mogelijk geld te verdienen ten koste van zoveel mogelijk mensenlevens, beetje Bilderberg eroverheen, sausje van chemtrails, giet het geheel in een mooie complotvorm en klaar. Instant angst.

En gezien de enorme belangstelling voor dit soort websites, zijn er enorm veel mensen die zich graag vreselijk bang laten maken.
Sjonge, wat een complottheorie zeg... Prima om goed te onderzoeken of bepaalde producten schadelijke effecten hebben, maar dan het liefst wel een beetje wetenschappelijk verantwoord. Die plaatjes en spreken over geamputeerde ledematen?! Heel Nederland heeft toch spaarlampen, dan zou je toch dagelijks mensen met dit soort wonden over straat moeten zien gaan?

Ik gok dat die plaatjes aangeven wat het gevolg is van enorm hoge concentraties van de stoffen die in slechts in heel lage concentratie in spaarlampen zitten (of dat ze er zelfs niets mee te maken hebben en gewoon erbij gegoogeld zijn voor het shock effect). En dat maakt nogal een verschil. Zelfs water is als je het in grote hoeveelheid drinkt dodelijk, en bijv. zuurstof als je het direct in je bloed krijgt is een van de giftigste stoffen. En google voor de lol eens op acrylamide, daarvan is echt duidelijk dat het in hoge concentratie giftig is en dat zit in lage concentratie in allerlei producten zoals chips en ontbijtkoek.

Dus: laat mij een echt goed wetenschappelijk artikel zien waarin de schadelijkheid van de concentratie die in spaarlampen aanwezig is wordt aangetoond. Tot die tijd neem ik dit soort dingen met een grote korrel zout...
Koop ledlampen, probleem opgelost!
quote:nicole123 schreef op 12 juni 2012 @ 12:28:

Tot die tijd neem ik dit soort dingen met een grote korrel zout...Niet te groot hoor, zout kun je ook dood aan gaan...
het leek mij ook nogal overdreven, vooral met die foto's erbij. Maar ik weet er verder erg van. Sorry voor die foto's., inderdaad niet erg smakelijk. Maar waar kopen jullie led lampen? Heeft de ikea die ook?
Zo, maar goed dat ik net mijn eten op heb. Bedankt voor de waarschuwing voor de foto's, er zullen maar kleine kinderen mee kijken bij moeders.
ik ga staffen vanwege de foto's.
Het is een soort van hoax.

http://groenhuis.org/?p=8968
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
quote:a_nick_is_crini schreef op 12 juni 2012 @ 21:57:

Het is een soort van hoax.

http://groenhuis.org/?p=8968 ah, ik dacht al zoiets, dankje voor de link

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven