Stinkende droge kleding
woensdag 11 december 2019 om 07:37
Sinds een tijdje merk ik dat onze kleding stinkt zodra ik het heb laten drogen.
Ik haal de kleding direct uit de wasmachine als hij klaar is dus dat is het niet.
De lucht aan de kleding ruikt een beetje naar kattenpies, echt een hele penetrante lucht.
Het aparte is dat de lucht alleen aan spijkerbroeken, onderbroeken en af en toe aan een truitje zit. Aan bijv. beddengoed zit de lucht niet. ( ligt wel allemaal in een kast )
Ik heb de wasmachine nu al een keer op 95 graden laten draaien met schoonmaakspul voor de wasmachine en al een keer met azijn. Het filter heb ik ook schoongemaakt.
Ondertussen al veel gegoogled en er zijn veel onderwerpen over maar niks wat hier helpt.
Heeft iemand een tip?
De wasmachine zelf stinkt verder niet.
Ik haal de kleding direct uit de wasmachine als hij klaar is dus dat is het niet.
De lucht aan de kleding ruikt een beetje naar kattenpies, echt een hele penetrante lucht.
Het aparte is dat de lucht alleen aan spijkerbroeken, onderbroeken en af en toe aan een truitje zit. Aan bijv. beddengoed zit de lucht niet. ( ligt wel allemaal in een kast )
Ik heb de wasmachine nu al een keer op 95 graden laten draaien met schoonmaakspul voor de wasmachine en al een keer met azijn. Het filter heb ik ook schoongemaakt.
Ondertussen al veel gegoogled en er zijn veel onderwerpen over maar niks wat hier helpt.
Heeft iemand een tip?
De wasmachine zelf stinkt verder niet.
zondag 22 december 2019 om 09:37
Wat heb je tot nu toe geprobeerd?
Ik gebruik bij elke zwarte was, meestal stink-tiener en stink-sportkleding een schepje HG tegen nare geurtjes in sportkleding.
Mijn moeder had zelfs een keer een zwart shirt van mijn dochter een nacht in azijn gezet (ze logeerde daar) en dat had niet geholpen. Zegt mijn moeder nog “nou houd dát shirt maar apart anders stinkt straks je hele was, net als de mijne”. Ik heb de stinkbom met de HG reiniger erbij gewassen en daarna: heerlijk fris.
Ik gebruik bij elke zwarte was, meestal stink-tiener en stink-sportkleding een schepje HG tegen nare geurtjes in sportkleding.
Mijn moeder had zelfs een keer een zwart shirt van mijn dochter een nacht in azijn gezet (ze logeerde daar) en dat had niet geholpen. Zegt mijn moeder nog “nou houd dát shirt maar apart anders stinkt straks je hele was, net als de mijne”. Ik heb de stinkbom met de HG reiniger erbij gewassen en daarna: heerlijk fris.
zondag 22 december 2019 om 09:37
zondag 22 december 2019 om 10:02
Iedere maand draai ik mijn wasmachine op 90 graden met twee vaatwastabletten en dat voorkomt een hoop.
Stinkt mijn was dan toch nog dan een lege wasmachine draaien op 90 graden met een flinke scheut mondwater. Soms doe ik het samen vaatwastabletten en mondwater.
En ik was mijn was met een beetje wasmiddel, schoonmaakazijn en omdat ik bang was dat je de azijn zal ruiken doe ik er altijd wat druppeltje etherische olie bij.
Bij mij werkt dit prima.
Stinkt mijn was dan toch nog dan een lege wasmachine draaien op 90 graden met een flinke scheut mondwater. Soms doe ik het samen vaatwastabletten en mondwater.
En ik was mijn was met een beetje wasmiddel, schoonmaakazijn en omdat ik bang was dat je de azijn zal ruiken doe ik er altijd wat druppeltje etherische olie bij.
Bij mij werkt dit prima.
zondag 22 december 2019 om 15:19
Het zit zo.
De vuile was stinkt niet eens echt.
De was stinkt niet als het uit de wasmachine komt.
De wasmachine stinkt zelf niet en heel nu al een paar keer op 95 graden gedraaid met speciaal spul.
De kast zelf stinkt ook niet.
Toch begint de kleding te stinken. Dit is echt ineens gekomen , heb dit nooit eerder gehad. Bedenk me wel dat het begonnen is met de handdoeken. Die ruiken ondertussen fris.
De kledingkast staat nu open tegenover open ramen en ik merk dat de lucht al wat minder wordt. Dus moet het toch in de kast zitten?
Ik snap er echt niks meer van.
De vuile was stinkt niet eens echt.
De was stinkt niet als het uit de wasmachine komt.
De wasmachine stinkt zelf niet en heel nu al een paar keer op 95 graden gedraaid met speciaal spul.
De kast zelf stinkt ook niet.
Toch begint de kleding te stinken. Dit is echt ineens gekomen , heb dit nooit eerder gehad. Bedenk me wel dat het begonnen is met de handdoeken. Die ruiken ondertussen fris.
De kledingkast staat nu open tegenover open ramen en ik merk dat de lucht al wat minder wordt. Dus moet het toch in de kast zitten?
Ik snap er echt niks meer van.
zondag 22 december 2019 om 15:21
Vaatwastabletten kan ik nog proberen.Yasmin1974 schreef: ↑22-12-2019 10:02Iedere maand draai ik mijn wasmachine op 90 graden met twee vaatwastabletten en dat voorkomt een hoop.
Bij mij werkt dit prima.
Van mondwater in de wasmachine had ik nog nooit gehoord
zondag 22 december 2019 om 15:25
zou ik niet doen hoor, als je tenminste wilt dat je wasmachine lang meegaat. gewoon wassen met een afgemeten schep waspoeder (sommige mensen gebruiken te weinig) en geen wasverzachter. Eerst machine schoonmaken (goed tussen de rubbers en ook het poederbakje schoonmaken) en dan een lege machine kort draaien op 95 graden met een schepje sodaYasmin1974 schreef: ↑22-12-2019 10:02Iedere maand draai ik mijn wasmachine op 90 graden met twee vaatwastabletten en dat voorkomt een hoop.
Bij mij werkt dit prima.
zondag 22 december 2019 om 15:29
Beddengoed, handdoeken, sokken en ondergoed in de kookwas (90 graden dus). Gebruik de knop extra water, of voeg zelf een paar liter toe als de machine water pakt. Met name handdoeken nemen veel water op.
Een andere optie is om de hoeveelheid was te halveren. Van te weinig water wordt het doorgaans niet schoner en zeker niet frisser.
Wasmachine eens laten draaien met wijnsteenzuur (ooit gehoord, nooit zelf getest).
Wasverzachter de deur uit doen. Dat laat een laagje achter. Als de handdoeken echt te hard worden leg je ze een paar uur in azijn, want meestal is dat gewoon kalk.
Een andere optie is om de hoeveelheid was te halveren. Van te weinig water wordt het doorgaans niet schoner en zeker niet frisser.
Wasmachine eens laten draaien met wijnsteenzuur (ooit gehoord, nooit zelf getest).
Wasverzachter de deur uit doen. Dat laat een laagje achter. Als de handdoeken echt te hard worden leg je ze een paar uur in azijn, want meestal is dat gewoon kalk.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zondag 22 december 2019 om 19:34
Ik ben net weer aan de slag geweest.
Weer HG stinkende wasmachine erin gedaan, 5 liter extra kokend water en op 95 graden.
Opeens zag ik allemaal prut drijven. Mijn wasmachine is dus helemaal niet schoon na alles wat ik al geprobeerd had.
Ben het nu nogmaals aan het doen.
Het waren stukjes stof, haren, drap, en ook harde bonkjes met wat groen ( waarvan ik niet hoop dat dit schimmel is )
Herkent iemand dit?
Bedankt voor de reacties , ik lees ze allemaal.
Weer HG stinkende wasmachine erin gedaan, 5 liter extra kokend water en op 95 graden.
Opeens zag ik allemaal prut drijven. Mijn wasmachine is dus helemaal niet schoon na alles wat ik al geprobeerd had.
Het waren stukjes stof, haren, drap, en ook harde bonkjes met wat groen ( waarvan ik niet hoop dat dit schimmel is )
Herkent iemand dit?
zondag 22 december 2019 om 20:10
maak je rubbers schoon! je kan daar met een doek tussenFlower350 schreef: ↑22-12-2019 19:34Ik ben net weer aan de slag geweest.
Herkent iemand dit?
zondag 22 december 2019 om 20:17
Dit gewoon nog een paar keer herhalen tot er geen vuil meer loskomt. En dan regelmatig een keer 95 graden wassen met soda erbij of azijn. Dan voorkom je dit probleem.Flower350 schreef: ↑22-12-2019 19:34Ik ben net weer aan de slag geweest.
Herkent iemand dit?
zondag 22 december 2019 om 20:24
zondag 22 december 2019 om 21:30
Alle kleding ook nog eens weg doen.Hobbelster schreef: ↑22-12-2019 20:25Heb dit voorheen ooit gehad. Net of de kleding elkaar besmette. Die lucht gadver. Ik heb bijna alle kleding toen weggedaan. Het bleef maar terugkomen. Uiteindelijk ook nieuwe wasmachine gekocht. En een droger.
Ik heb via via nu iemand die hier verstand van heeft. Komt van de week kijken
zondag 22 december 2019 om 21:39
Heb je je filter onderaan ook schoongemaakt?
Maar hier hielp een paar keer echt heet wassen op 95 graden met vaatmacginereniger van de action e soda en een paar oude handdoeken/vaatdoeken enzo, rubbers goed schoonmaken.
Maar een keer wassen werkte niet goed genoeg.
Nu al een maand of twee gaat het goed met de geur. Was minder vol en eens per week minimaal een was op 60 graden doen. Vaak de knop extra spoelen aan als ik was (mijn man doet echter meeste was en die doet het niet). En ik zal de 95 graden weer eens herhalen om bij te blijven. 90 procent gaat in de droger, dus dat langzaam drogen speelt hier niet.
Hoop dat het bij jou ook weer weg gaat!
Maar hier hielp een paar keer echt heet wassen op 95 graden met vaatmacginereniger van de action e soda en een paar oude handdoeken/vaatdoeken enzo, rubbers goed schoonmaken.
Maar een keer wassen werkte niet goed genoeg.
Nu al een maand of twee gaat het goed met de geur. Was minder vol en eens per week minimaal een was op 60 graden doen. Vaak de knop extra spoelen aan als ik was (mijn man doet echter meeste was en die doet het niet). En ik zal de 95 graden weer eens herhalen om bij te blijven. 90 procent gaat in de droger, dus dat langzaam drogen speelt hier niet.
Hoop dat het bij jou ook weer weg gaat!
anoniem_64162076362b6 wijzigde dit bericht op 22-12-2019 23:05
8.27% gewijzigd
zondag 22 december 2019 om 22:51
maandag 23 december 2019 om 19:15
Vandaag iemand langs geweest die er verstand van heeft. Schijnt dat ik al die tijd te veel wasmiddel en wasverzachter heb gebruikt.
Ben nu al heel de dag kookwasjes aan het draaien met extra water erbij en het water wordt steeds schoner , plus de prut / bonken die achterblijven zijn nog minimaal.
Morgen ga ik kleding wassen, ik hoop dat dit nu eindelijk de oplossing is.
Anders gaat dat ding echt de deur uit, ben het zat
Ben nu al heel de dag kookwasjes aan het draaien met extra water erbij en het water wordt steeds schoner , plus de prut / bonken die achterblijven zijn nog minimaal.
Morgen ga ik kleding wassen, ik hoop dat dit nu eindelijk de oplossing is.
Anders gaat dat ding echt de deur uit, ben het zat
anoniem_393502 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 19:20
3.31% gewijzigd
maandag 23 december 2019 om 19:18
Laat me raden, vloeibaar wasmiddel en lekker veel wasverzachter?Maisnon3 schreef: ↑11-12-2019 10:06Hier hebben we een gelijksoortig probleem.
De was stinkt als je het nat uit de wasmachine haalt. En dat wordt erger als het hangt te drogen. Niet echt kattenpisgeur, maar iets geks muffigs.
Eerst was het maar af en toe, en na een hete was met schoonmaakazijn was het dan weer weg. Nu zijn we helaas bij iedere twee weken aanbeland. Eerst nog wat dingen geprobeerd, allerlei speciale wasmachine middeltjes. Maar het helpt niks. Ook niks in het filter, machine zelf is schoon, rubbers ook.
Twee weken geleden reparateur gebeld, die zei ook schoonmaakazijn. Hij gaf aan dat de geur komt van een klein laagje water dat tijd in de machine achterblijft. Hem vandaag opnieuw gebeld, want het zit nog niet goed. Na twee keer wassen stinkt de was nog steeds, zelfs na opnieuw wassen met azijn. Ben heel benieuwd waar hij nu mee komt.