stoomgenerator gekocht,strijkplank lekt

21-06-2010 14:17 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stoomgenerator gekocht.Geweldig ding,strijken gaat supersnel.Alleen mijn strijkplank wordt supernat en het lekt gewoon op de grond. Ik zet het stomen op mininmaal maar het is nog kletsnat.Wie weet raad?
Er mee terug gaan naar de winkel?
Klinkt wel blitz nog nooit van gehoord. Maar uh... zou ook even terug naar de winkel gaan denk ik.
Handdoek op de grond....

Heb ik ook en het is onvermijdelijk. Je strijkt met veel meer stoom dan met een gewoon strijkijzer, en al dat hete water condenseert op de koude plank. Dat is de prijs die je betaald voor een fantastisch strijkresultaat.
quote:mika65 schreef op 21 juni 2010 @ 14:18:

Er mee terug gaan naar de winkel?Omruilen helpt niet, want ze doen het allemaal. Alternatief is "ouderwets" stoomstrijkijzer.
ja dat heb ik ook een tijdje gehad.

Heb hem idd ook wel wat lager gezet qua stomen.Maar goed daar heb jij niks aan want dat heb je al gedaan.

Verder was mijn originele hoes al snel versleten en heb toen gelijk een molton bij mijn nieuwe hoes gekocht omdat ik ook vond dat ik snel de "ruitjes"van het ijzer van de strijkplank in de overhemden had staan.

Sindsdien heb ik ook geen last meer van het doorlekken van water door de strijkplank heen .

Misschien dat je dat nog eens kan proberen?
Volgens mij doen deze apparaten dat allemaal in min of meerdere mate. Ik heb dat ook bij mijn strijkapparaat en wat ik zo hoor m'n buurvrouw ook. Alleen niet zo nat als jij beschrijft, maar wel zodanig dat als je de strijkplank opbergt, hij nadruppelt op de grond. Tijdens het strijken valt er niks te bekennen. En ik stoom altijd maximaal.
Dat word dus strijken in de badkamer.
Nog even een aanvulling:

Als ik maar een beperkte hoeveelheid was strijk, dan valt het wel mee met druppen, is dat eigenlijk pas op het moment dat ik de strijkplank inklap om weg te zetten.

Maar als ik, zoals ik meestal doe, een hele berg was achter elkaar strijk (een paar wasmachineladingen) dan drupt het wel door. De hoes van mijn strijkplank wordt echter niet overmatig nat. Heb je een goede plank en hoes? En lekt er echt water uit je strijkijzer of is het puur de hoeveelheid stoom die voor deze problemen zorgt?
Nee,er lekt geen water uit mijn strijkijzer.De plank is ook niet aan de bovenkant nat maar er vallen druppels op de grond.Ik heb nog wel zo'n smalle strijkplank.Misschien moet ik een nieuwe strijkplank kopen zo'n brede.
Heb ik ook met mijn strijkijzer, terug gegaan naar de winkel. Hij is kapot (kosten om te laten maken waren duurder dan het strijkijzer zelf).

Bij mij was er dus wel iets kapot, maar er lekte ook echt water uit.
Dat voorkom je door er een molton strijkhoes omheen te doen.
Inlegkruisje?
ik ga toch maar een moltonhoes kopen,bedankt voor de tip.Als dit niet helpt dan grootverpakking inlegkruisjes hahaha.
Ik stoom ook op de maximale stand en er liggen inderdaad altijd wat druppels onder plank. dat lijkt me ook logisich, toch? het is echter niet kletsnat. Vreemd.... leg anders een badlaken op de grond tijdens het strijken.
Hier ook een enkele druppel. Maar er schijnen speciale strijkplanken voor te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven