Strook behang over gewone behang?

26-11-2013 08:42 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe studio en daarvan heb ik 1 korte muur roze behangen. Echter, nu vind ik het vlak roze te groot. Ik zat dus te denken aan een schilderij, maar die zijn snel al prijzig. Toen zag ik bij de intratuin dat ze een een brede strook motiefjesbehang (denk ik) over een fel gekleurde muur hadden gehangen. Dat zag er erg leuk uit! Nu ben ik op zoek naar meer van dat soort ideeën alleen ik weet niet of dat een speciale naam heeft. Ik zat te googlen op behang over behang en allerlei van dat soort termen maar ik kom niks tegen :S Ik weet namelijk niet of dat makkelijk te maken is. Of bijv. een behangrol en dan 2 stroken naast elkaar ofzo.

Weten jullie of dit een naam heeft of tips hoe je dit mooi kunt maken? Ik wil niet weer met behanglijm in de weer dus dacht zelf aan tweezijdig plakmateriaal. Geen idee of dat slim is?
Ik heb twee houten panelen op een (geschilderde) muur gehangen. Op deze panelen heb ik een strook motief behang gedaan.

Wat voor hout het is weet ik niet meer.

Wel gewoon met behanglijm gedaan.

Niet elk hout is geschikt voor lijm, zuigt namelijk her lijm op.
Ik weet niet hoe dat heet. Maar het lijkt me niet dat het heel mooi wordt als je met tweezijdig plakband een rol behang op gaat hangen; ik denk dat dat toch snel gaat bobbelen. Misschien kun je bij een winkel als karwei advies vragen. Of je kunt een groot prikbord kopen (die zijn niet duur) en deze vol hangen met foto's. Bij de Ikea heb je trouwens grote schilderijen/foto's die niet heel duur zijn (al vind ik ze vaak weinig origineel).
Ik heb op een kinderslaapkamer 1 strook motiefbehang horizontaal geplakt. Als een soort behangrand halverwege. Het breekt de muur enorm en staat ook nog eens heel leuk.
Hang anders een strook behang in een lijst. Of inderdaad een plaat MDF een andere kleur schilderen, hang een stuk kurk op en maak er een soort collage van.
Je kan gewoon over behang behangen dus je zou best een strook behang er over kunnen doen. Lijkt me de goedkoopste oplossing. Misschien nog een afwerk latje voor een 'special effect'.
quote:Derpina schreef op 26 november 2013 @ 09:52:

Je kan gewoon over behang behangen dus je zou best een strook behang er over kunnen doen. Lijkt me de goedkoopste oplossing. Misschien nog een afwerk latje voor een 'special effect'.Dit dus. Maar dan wél met echte behanglijm! Met dubbelzijdige tape wordt het nooit zo mooi als met behanglijm.
Ohja, inderdaad wel met behanglijm hoor! Bij de action is de behanglijm ook van Bison alleen goedkoper als bij de bouwzaak. En je kunt ook gewoon de helft van het pakje klaar maken.
http://eenigwonen.nl/wat-kun-je-met-behang/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb al een ander leuk idee wat ik ga doen! een muursticker
Wat een leuke link, blijfgewoonbianca. Als ik weer eens aan een nieuw behangetje toe ben, ga ik hier weer wat ideeën op doen.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven