Suggesties wastafel plank/blad

16-08-2011 16:09 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel is er een verbouwing gaande in mijn nieuwe appartement en in mijn douche wil ik een wastafelplank met een wastafel erop. Wie heeft dit ook en wat voor materiaal plank hebben jullie gebruikt en waar gekocht? Houten planken lijkt me niet verstandig ivm water.

Alvast bedankt.
WIj hebben een houten plank met 5 lagen botenlak erop. Gaat al 7 jaar prima.
Bedankt voor de tip katherina
Mijn ouders hebben een aanrechtblad gebruikt.

Wijzelf hebben onze wasbak (of hoe het ook heet) op een houtenkastje staan en het is idd beter om het op iets afgewerkt te zetten.
Eiken aanrechtblad van de zweed, afgewerkt met traelyx (2 componentenlak mat) op vierkante geborsteld stalen steunen met daarop vierkante wasbak. Voldoet al jaren heel goed, is goed schoon te houden. Vind zelf matte afwerking mooier dan glans maar das persoonlijk.
Wij hebben een dubbele rechthoekige wasbak los op een mooie houten sidetable gezet. Deze sidetable wel goed gelakt zoals Katherina ook zegt. Ben nog steeds heel erg blij met het resultaat, het ziet er heel erg mooi uit en past goed bij de rest van de badkamer aangezien we de houten balken in het plafond ook in het zicht hebben gelaten. (denk jaren 30 woning) Het staat gelijk een stuk warmer ofzo.
Oh en ik vergeet nog te vermelden dat de sidetable dubbel handig is aangezien hij ook lades heeft om spulletjes in te stoppen en ook nog een plank onderaan waar we manden opgezet hebben waar de handdoeken in zitten.
bedankt allemaal, heb weer aantal ideeen opgedaan.

Virginia, sidetable heb ik ook aan gedacht maar ik wil liever alleen een blad met daaronder ook een blad
Als je alleen planken wilt gebruiken zou je ook aan MDF kunnen denken, kun je het in elke gewenste kleur lakken/verfen.
Wij gaan de godmorgon serie van de Zweedse vrinden onder een houten blad monteren. op het blad dan een strakke rechthoekige wastafel. Houten blad (Amazakouehout) laten we op maat maken bij een houtbewerkingsbedrijf. Ook komen er houten accenten van hetzelfde hout in enkele nissen en de vensterbank.

Dit hebben we gedaan omdat we alle standaard wastafelmeubels niet mooi genoeg vonden.

Succes met de ideeën!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Bij de bouwmarkt kan je gewoon aanrechtbladen kopen. Staan zo in t vak en kan je zo meenemen. In verschillende kleuren, maten etc. En ze zagen het daar voor je ook nog eens gratis op maat.
als je een blad koopt en je wilt t verfen doe dan minstens 2 a 3 lagen verf erop en daar op botenlak,dat is vooral voor in de badkamer ideaal.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven