tam konijn gevonden

22-11-2011 14:48 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen zaterdag een superlief tam konijngevonden, deze heeft van mij de naam Meneer Black-Bunny gekregen. Hij is wit met grijze oren en een aantal zwart/grijze vlekjes . Ik wou graag weten hoelang het duurt voordat de balletjes van een konijn volgroeit zijn zodat ik daar uit ongeveer zijn leeftijd kan gokken. Ik mag van mijn moeder het konijntje houden, hij zit nu in een kooi van: 97x43x51 (lxhxb). Meneer Black-Bunny liep hier ongeveer een maand( waarschijnlijk langer) rond, hij is ook nog eens sterk vermagerd en zijn oor is gescheurt. Dit ziet er echt heel zielig uit . Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe ik het beste ervoor kan zorgen dat ik zijn vertrouwen kan winnen?

Groetjes Anouk
Kan je hem niet als gevonden doorgeven bij de dierenambulance? Wie weet zijn er een paar kleine kinderen die het konijntje wel missen.
Zou je niet eerst bij de supermarkt een briefje ophangen dat je een konijn hebt gevonden? Met beschrijving en/of foto? Misschien is een ander jongetje of meisje nu wel heel verdrietig om diens konijntje?
Eens! Ooit was ons grijze konijntjes uit zijn hok ontsnapt en na een paar weken briefjes overal te hebben opgehangen hadden we het opgegeven en een nieuwe gekocht en toen kwam een buurvrouw haar terugbengen! Ben nog nooit zo blij geweest!
Wat redband en nokiafan zeggen en kijk even op internet of haal een boek uit de bibloitheek hoe je met een konijn moet omgaan.
En ga met het konijntje naar de dierenarts om te kijken of die gezond is. De dierenarts kan dan ook kijken hoe oud hij het konijn schat.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:nokiafan schreef op 22 november 2011 @ 14:51:

Zou je niet eerst bij de supermarkt een briefje ophangen dat je een konijn hebt gevonden? Met beschrijving en/of foto? Misschien is een ander jongetje of meisje nu wel heel verdrietig om diens konijntje?Met de kerstdagen in het vooruitzicht zal er vast wel iemand reageren...
Goh, ik krijg weer last van Youp van t Hek konijn flappie.
Als iemand echt het baasje is geweest van dat konijn hebben ze vast een foto of ander bewijs daarvan. Inderdaad, zonder echt bewijs niet zomaar meegeven met kerst in het vooruitzicht.
quote:redband schreef op 22 november 2011 @ 14:56:

Goh, ik krijg weer last van Youp van t Hek konijn flappie.Ik ook!!
het is toch nog te vroeg voor kerstvakantie?
quote:Starshine schreef op 22 november 2011 @ 15:03:

het is toch nog te vroeg voor kerstvakantie?Nooit te laat om te denken voor het kerstdiner.
hmm ja

hahah
quote:Starshine schreef op 22 november 2011 @ 15:06:

hmm ja

[afbeelding]:-D
Tjonge jonge ben ik op het Tinaforum beland?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Was het er zo een die je gevonden hebt ??

Inderdaad maar eens rondvragen of iemand zijn/haar knuffel mist ..
Zelf maandje terug zelfde meegemaakt. Maar wel overal briefjes opgehangen. Konijn is terug naar eigenaar maar vind het inderdaad wel zo netjes om even te zoeken naar de eigenaar. Konijn wat ik gevonden had kwam wel uit de buurt maar van een hele andere kant dan gedacht. Niet echt netjes om hem maar meteen te houden zonder eerst actie te ondernemen. Wel lief dat je hem binnen haalt en verzorgd.
Ik heb al briefjes opgehangen, en zolang er niemand reageert, houd ik het konijntje :P, het is een hangoor konijntje
quote:dunschiller schreef op 22 november 2011 @ 15:12:

Was het er zo een die je gevonden hebt ??

[afbeelding]

Inderdaad maar eens rondvragen of iemand zijn/haar knuffel mist ..Nee, het konijntje wat ik gevonden heb heeft oortjes die naar benede hangem, enmeer zwart:P
Gek. In mijn Werkwoonplaats ( ik loop elke ochtend van station naar kantoor) kom ik langs een grasveld en daar zie ik elke ochtend ook een (volgens mij) tam konijn! ( wit met bruine oren en bruine vlekken)

Pas geleden was het superkoud en toen vond ik het eigenlijk wel zielig. Ik zie hem nu al een week of 2. Heb al een keer overwogen om hem te vangen en iets van een dierenambulance te bellen, maar ben bang dat het konijn van één van de omwonende huizen is en hem daar 'uitlaat' elke ochtend ( want 's middags als ik terugga zie ik hem nooit). Straks 'steel' ik hem 'per ongeluk'.

Wat zouden jullie doen?
TO: Als je het konijn houdt kun je misschien beter op internet wat informatie zoeken over het houden van konijnen. Volgens mij zitten er hier op het forum ook wel wat mensen die je hier wat over kunnen vertellen.

Wat ik weet is dat konijnen het liefste met zijn tweeen zijn (mannetje en vrouwtje, wel laten helpen natuurlijk als je geen jongen wil) en dt ze veel ruimte nodig hebben.

Dat hok wat je voor ogen hebt lijkt mij erg klein. Een standaard konijnenhok is sowieso veel te klein voor een konijnen (die dingen zouden wat mij betreft niet meer verkocht mogen worden als konijnenhok, hoogstens als nachthok).
geen idee wat je kan doen, vraag eens aan de omwoners of het konijntje van hun is??

Goed nieuws :D, de eigenaar heeft gebeld van het konijntje, ik was verdrietig, en was bang dat dit niet de eggte eigenaar was. Ze hebben me hun email gegeven en ik heb gekeken naar fotos, en idd Meneer Black-Bunny was vanhun :(, ik heb met ze overlegd.. ze zeiden dat hij ontsnapt was. Even later kwam ineens aan bod, dat ze al 5 andere konijnen hadden en dat als ik persee een konijntje wou,,,, JA NU KOMT HET!!! Ik mocht meneer black-bunny overkopen :D:D:D:D:D.. Ik heb afgesproken dat ze vanavond langs komen (ze wonen in de buurt) om afscheid te nemen, en dan betaal ik ze. Ik vond het wel vreemd dat ik nu pas wat van ze hoor, maar ze hebben wel al die tijd naar hem gezocht. Maar vanaf vanavond is Meneer Black-Bunny dus van mij :-)

Groetjes Anouk
even klikken voor de goeie afloop ...

Lief klein konijntje ..
Succes met het konijntje Anoek..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven