Tas schoonmaken

06-07-2011 14:28 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb hier een invito tas liggen die ik zo veelvuldig gebruikt heb dat hij nu nogal vies is aan de binnenkant. Het ziet er een beetje uit alsof er een banaan kapot is gegaan in de tas terwijl je boeken meehebt. Zoiets.

Heeft iemand enig idee hoe je dit het beste weer schoon kunt krijgen (de voering dus)?

Ik vind het namelijk zonde om hem hiervoor weg te gooien...
Is het plastic van binnen of stof?

De mijne is van plastic; ik keer hem dan binnenstebuiten en maak hem schoon met water + beetje allereiniger en dan goed laten drogen.
Ik heb een keer olijfolie in mijn tas gehad..

Gewoon de tas omgekeerd (binnenste buiten dus) en flink met sop geborsteld. Buiten laten drogen en vervolgens weer omgekeerd.

Weer heerlijk fris.
Is het een stoffen tas??

Zoja, dan verdwijnt hij hier gewoon in de wasmachine hoor! Even binnenstebuiten en dan wolwas met bijv 1 handoek er in en draaien maar! Na het wassen je tas in vorm brengen en dan lekker laten drogen en hij ziet er weer als nieuw uit.

Ik gooi overigens alles in de wasmachine... zelfs een leren jas en ook die kwam er brandschoon en netjes er weer uit!
Hij is van buiten van nepleer en van binnen heeft hij een linnen stofje.
Kleine wasjes - Grote wasjes ... allemaal in de wasmashjien
Als een tas vet is geworden, omdat er bijvoorbeeld een hele fles olie in is leeggelopen (zoals na afgelopen vakantie) dan zet ik 'm ondersteboven open in de vaatwasser. Vaatwasspul ontvet namelijk vaak beter dan wasmiddel. Denk wel even om de temperatuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven